Opinia Timisoarei

Liniile de tramvai din Timisoara care vor intra in reabilitare. Toata nadejdea e in banii europeni

TIMISOARA. Din cei aproximativ 77 de kilometri de linii de tramvai, din Timisoara, aproape jumatate nu au fost niciodata reabilitati. Insa, acest lucru s-au putea intampla, daca Primaria Timisoara va castiga proictele pe fonduri europene pentru modernizarea cailor de rulare.

CITESTE SI: Ambrozia din Timisoara ar putea fi starpita cu un erbicid. Primaria vrea sa-l testeze 

Mai exact, este vorba despre mai multe tronsoane, pe care primaria le-a impartit in 5 proiecte prioritare.

„Din aproximativ 77 de kilometri de linie simpla de rulare tramvaie, 40 de kilometri au fost modernizati, iar restul au fost impartiti in 9 trasee. Pentru toate aceste 9 trasee, RATT a intocmit studii de fezabilitate. Din ele, Primaria Timisoara a stabilit 5 proiecte prioritare pentru transportul in comun. Din ele, 3 erau pentru reabilitare cale: traseul 4, pe tronsonul din Calea Bogdanestilor, traseul 2, din Calea Stan Vidrighin, si o linie noua de tramvai, de la Solventul la Gara de Nord”, explica la sfarsitul lunii iulie Dana Paun, de la Centrul de Cercetare, Dezvoltare si Inovare din cadrul STPT.

Pe toate bulevardele mari ar trebui reabilitate caile de rulare ale tramvaielor, dar si tramele stradale.

Primarul Nicolae Robu spune ca isi pune toata nadejdea in banii europeni pentru liniile de tramvai, intrucat sumele necesare sunt uriase.

Fiecare dintre proiecte poate fi finantat cu pana la 20 de milioane de euro, fonduri ce ar urma sa vina prin Programul Operational Regional, axa prioritara 4. Iar termenul de depunere a proiectelor este 31 decembrie 2018.

Ultima reabilitare a liniilor de tramvai din Timisoara a avut loc in 2005, atunci cand au fost schimbate caile de rulare in zonele Balcescu, Piata Libertatii si Liviu Rebreanu.

CITESTE SI: ‘Cum sa lasi Timisoara fara centura ocolitoare pana in 2022?’ Primarul Nicolae Robu, furios pe anuntul CNAIR 

Exit mobile version