Opinia Timisoarei

Linii de tramvai cu iarba, asfalt nou, piste de biciclete, retele de utilitati schimbate. O singura firma vrea sa modernizeze Bulevardul Stan Vidrighin din Timisoara, cu peste 18 milioane de euro

TIMISOARA. Planuita pe bani europeni, dar inca in asteptare pentru astfel de fonduri, o lucrare mare de infrastructura a trecut de prima faza a licitatiei la Timisoara. Este vorba de reabilitarea bulevardului Stan Vidrighin, fosta Calea Buziasului.

CITESTE SI: Dupa tramvaie, vor sa ne aduca si 44 de autobuze electrice la Timisoara. Turcii de la Bozankaya, intre cei 5 competitori pentru contractul de 30 de milioane de euro 

In ultimele ei zile, administratia Robu lansa anuntul in Sistemul Electronic de Achizitii Publice, in octombrie, pentru modernizarea arterei, una dintre cele mai circulate din oras. Valoarea estimata a contractului pentru proiectare si executie este de peste 18 milioane de euro, cu tot cu TVA.

La termenul limita al depunerii ofertelor, in 15 decembrie, un singur competitor s-a inscris in cursa pentru castigarea acestui contract. Este vorba de PORR Construct, avand mai multi subcontractori: C.S.V. INFRATECH, SWARCO TRAFFIC ROMANIA, – VIMATO, WIEBE ROMANIA, ELECTROECHIPAMENT INDUSTRIAL, SANEL, LONGHERSIN.

Lucrarea cuprinde amenajarea / modernizarea / innoirea, după caz, a:
• pistelor carosabile
• liniilor de tramvai (acestea vor fi inierbate)
• pistelor de biciclete
• aleilor pietonale
• aliniamentelor de locuri de parcare
• spațiilor verzi cu covor de iarba si sistem de irigare computerizat
• aliniamentelor de copaci
• retelelor de utilitati subterane
• sistemului de iluminat
• statiilor de tramvai (10 la numar)

Se va realiza: cale de rulare tramvai in platforma proprie amplasata central in carosabil, delimitata cu borduri si spatii verzi. Pe fiecare sens de circulatie, platforma liniei cale va avea o panta de 1,75% dinspre axul platformei spre margine, pana la firul exterior stanga/dreapta si o panta de 3,5%, dinspre firul exterior stanga/dreapta spre carosabil, aducandu-se astfel o contributie substantiala la reducerea emisiilor de poluanti in atmosfera, reducerea prafului, a nivelului de zgomot si implicit la cresterea confortului si sigurantei circulatiei. Investitia vizeaza modernizarea intregii trame stradale, a liniilor de tramvai, inclusiv a retelelor edilitare stradale, subterane si supraterane. Serviciile si respectiv lucrarile supuse prezentei documentatii sunt:
– 1,81 km – Linie cale dubla tramvai
– 29.553,10 mp – Carosabil reabilitat
– 7.295,99 mp – Trotuare reabilitate
– 5.434,20 mp – Piste pentru biciclete
– 12.679,80 mp – Spatiu verde
– 10 buc – Statii tramvai„, se arata in documentatia din Sistemul Electronic de Achizitii Publice.

Oferta PORR a intrat acum in evaluare tehnica.

Aceeasi firma a castigat si contractul de 17 milioane de euro pentru reabilitarea Bulevardului Cetatii, iar acum lucreaza la modernizarea Bulevardului Sudului. In trecut, tot la Timisoara, compania a realizat Pasajul Jiul si a modernizat strada Stefan cel Mare.

Termenul de realizare a lucrarilor de pe Bulevardul Stan Vidrighin este de 36 de luni, din care maxim 6 sunt dedicate actualizării proiectului si restul executiei propriu-zise. Studiul de Fezabilitate a fost intocmit inca din iarna trecuta de catre Societatea de Transport Public Timisoara.

Exit mobile version