Opinia Timisoarei

Linii de tramvai cu iarba, asfalt nou, piste de biciclete, retele de utilitati schimbate. A fost desemnat castigatorul licitatiei pentru modernizarea Bulevardului Stan Vidrighin din Timisoara, cu peste 18 milioane de euro

TIMISOARA. Planuita pe bani europeni, dar inca in asteptare pentru astfel de fonduri, o lucrare mare de infrastructura a ajuns la finalul licitatiei la Timisoara. Este vorba de reabilitarea bulevardului Stan Vidrighin, fosta Calea Buziasului.

CITESTE SI: Premierul Florin Citu, dupa intalnirea cu presedintele CJT Alin Nica: Timisul are sprijinul meu si al guvernului pentru reabilitarea Spitalului Judetean, pentru construirea Salii Polivalente si a Stadionului. Semnam pentru noua descarcare de pe Autostrada spre Timisoara 

In ultimele ei zile, administratia Robu lansa anuntul in Sistemul Electronic de Achizitii Publice, in octombrie, pentru modernizarea arterei, una dintre cele mai circulate din oras. Valoarea contractului pentru proiectare si executie este de peste 18 milioane de euro, cu tot cu TVA.

La termenul limita al depunerii ofertelor, in 15 decembrie, un singur competitor s-a inscris in cursa pentru castigarea acestui contract. Este vorba de PORR Construct, avand mai multi subcontractori: C.S.V. INFRATECH, SWARCO TRAFFIC ROMANIA, – VIMATO, WIEBE ROMANIA, ELECTROECHIPAMENT INDUSTRIAL, SANEL, LONGHERSIN.

Lucrarea cuprinde amenajarea / modernizarea / innoirea, după caz, a:
• pistelor carosabile
• liniilor de tramvai (acestea vor fi inierbate)
• pistelor de biciclete
• aleilor pietonale
• aliniamentelor de locuri de parcare
• spațiilor verzi cu covor de iarba si sistem de irigare computerizat
• aliniamentelor de copaci
• retelelor de utilitati subterane
• sistemului de iluminat
• statiilor de tramvai (10 la numar)

Se va realiza: cale de rulare tramvai in platforma proprie amplasata central in carosabil, delimitata cu borduri si spatii verzi. Pe fiecare sens de circulatie, platforma liniei cale va avea o panta de 1,75% dinspre axul platformei spre margine, pana la firul exterior stanga/dreapta si o panta de 3,5%, dinspre firul exterior stanga/dreapta spre carosabil, aducandu-se astfel o contributie substantiala la reducerea emisiilor de poluanti in atmosfera, reducerea prafului, a nivelului de zgomot si implicit la cresterea confortului si sigurantei circulatiei. Investitia vizeaza modernizarea intregii trame stradale, a liniilor de tramvai, inclusiv a retelelor edilitare stradale, subterane si supraterane. Serviciile si respectiv lucrarile supuse prezentei documentatii sunt:
– 1,81 km – Linie cale dubla tramvai
– 29.553,10 mp – Carosabil reabilitat
– 7.295,99 mp – Trotuare reabilitate
– 5.434,20 mp – Piste pentru biciclete
– 12.679,80 mp – Spatiu verde
– 10 buc – Statii tramvai„, se arata in documentatia din Sistemul Electronic de Achizitii Publice.

Oferta PORR a trecut de evaluarea tehnica, fiind desemnat castigator, si ar trebui ca actuala administratie sa-i incredinteze contractul in conditiile in care depunerea de contestatii este improbabila, intrucat a fost singur competitor.

Ramane insa de vazut daca lucrarea va si demara, dat fiind faptul ca Dominic Fritz spunea nu demult ca nu va porni noi proiecte la Timisoara decat daca vor fi bani pentru ele.

Aceeasi firma a castigat si contractul de 17 milioane de euro pentru reabilitarea Bulevardului Cetatii, iar acum lucreaza la modernizarea Bulevardului Sudului. In trecut, tot la Timisoara, compania a realizat Pasajul Jiul si a modernizat strada Stefan cel Mare.

Termenul de realizare a lucrarilor de pe Bulevardul Stan Vidrighin este de 36 de luni, din care maxim 6 sunt dedicate actualizării proiectului si restul executiei propriu-zise. Studiul de Fezabilitate a fost intocmit inca din iarna trecuta de catre Societatea de Transport Public Timisoara.

Exit mobile version