Licitatia pentru cea mai scumpa bucata de autostrada din Romania, de nici 10 km, intre Lugoj si Deva, ar putea fi deblocata. Anuntul CNAIR

TIMISOARA. Suspendata de luni bune, licitatia pentru cei 10 km ramasi in aer pe Autostrada Lugoj – Deva, ar putea fi deblocata.

CITESTE SI: Ministrul Transporturilor: ‘Suntem obligati sa finalizam Autostrada Lugoj-Deva, altfel pierdem banii europeni pentru tot ce am facut deja’. Cei nici 10 km ramasi in aer reprezinta cea mai scumpa bucata de autostrada din Romania, estimata la 300 de milioane de euro 

Reprezentantii Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere spun ca au ajuns la o intelegere cu antreprenorul italian care a castigat procesul impotriva Romaniei la Curtea Internationala de Arbitraj de la Paris, unde a cerut 50 de milioane de euro daune, dupa ce i-a fost reziliat abuziv contractul pentru aceasta lucrare.

Am avut o intalnire cu antreprenorul lucrarii si care avea niste pretentii in urma deciziei de la Paris. Am ajuns la un acord, pentru a se retrage din contract, astfel incat noi sa putem continua licitatia pentru Lugoj-Deva, lotul 2. A fost de buna credinta, a analizat si ne-a anuntat ca are disponibilitatea sa se retraga, chiar daca, potrivit deciziei instantei, putea intra acolo„, a declarat pentru Radio Romania Actualitati Mariana Ionita, directorul general al CNAIR.

Va reamintim, Autostrada A1 Lugoj – Deva, Lot 2 a fost contractata in 2013 cu constructorul italian Salini Impregilo, iar in acelasi an Agentia de Protectia Mediului aproba un acord de mediu revizuit care impune realizarea unor tuneluri ce nu apar in proiectul original, in locul unor sapaturi uriase care practic ar fi despicat muntele in doua.

Tunelurile „pentru ursi”, cum au mai fost ele numite, au fost adaugate astfel incat coridoarele naturale de mobilitate a faunei din zona sa nu fie afectate si sectionate, practic, de noua sosea de mare viteza.

CNAIR a improvizat o decizie si a cerut in 2015 constructorului sa faca un proiect tehnic de executie a tunelurilor, dar in 2017 s-a sucit, nu a acceptat sa mai plateasca proiectul, ba chiar a facut pasi prin care sa incerce sa renunte cu totul la ideea de tuneluri, pe motiv ca „sunt prea scumpe” – lucru neacceptat la nivel european.

In vara lui 2017, dupa ce la inceputul anului a incercat fara succes sa schimbe strategia CNAIR si sa renunte la realizarea tunelurilor impuse prin acord de mediu (de care se stiau, practic, dinaintea contractarii lucrarilor pe Lotul 2), ministrul Razvan Cuc si seful CNAIR de atunci Stefan Ionita au tot facut vizite pe santierul lotului 2 Lugoj – Deva in care s-au plans in fata presei de constructor.

Pe 10 august 2017, CNAIR anunta rezilierea partiala a contractului pe lotul 2 al autostrazii Lugoj – Deva.

Abia in 2019 CNAIR a scos la licitatie restransa proiectarea tehnica si executia tunelurilor: 9,13 km de autostrada din care 2,13 km vor fi tuneluri forate cu doua benzi pe sens si banda de urgenta. Costul total estimat: 296 milioane de euro.

La scurt timp insa, licitatia a fost suspendata.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. 7 Ani de cind se lucra si nu e gata,toate minariile cu autostrada asta sunt marca PSD-PNL aceiasi mizerie,iar oamenii sufera din cauza incompetentiilor si mafiotiilor pusi in functii publice.

  2. 7 Ani de cind se lucra si nu e gata,toate minariile cu autostrada asta sunt marca PSD-PNL aceiasi mizerie,iar oamenii sufera din cauza incompetentiilor pusi in functii publice.

    • Cretinoid psd-isto-usr-ist exact 7 ani au fost la guvernare
      PSD si USR cu Cioloș prim ministru și Boana secretar de stat.
      Nu mai mânca KÂKT indiferent cât ești de flamand.

  3. Nesimtitilor , v- ati batut joc atata timp de aceasta tara , parerea daca nu ii invatam minte la alegeri nu vor intelege puterea poporului. Trebuie sa se evapore psd ul care a dus Romania cu 30 de nai in urma si sa punem presiune pe cele 2 partide PNL SI USR.

  4. Pentru: bau bau (26.09.2020 – 13:52 PM):
    Ciolos si guvernul tehnocar a fost la guvernare in 2016. DOAR in 2016.
    in 2017, a venit la putere din nou PSD si NU a vrut sa plateasca in plus ptr tuneluri, astfel in 10 Aug 2017 a hotarat sa renunte la lucrarea italienilor.
    Intrebarile sunt:
    1. ce s-a lucrat din 2013 pana in 2016, – interval in care tot PSD a guvernat ?
    2. alianta din 2012, a fost PSD-PNL. deci, de ce ii injuri pe USR sau pe PLUS ???

    Acum are PNL puterea de a face acesta lucrare in 2-3 ani. SPOR!

    • Intrebare si cum mai departe? Sa declaram tronsonul „drum judetea DJ si nu mai avem nici o problema (financiara), de nici o natura: „trecut nu exista, viitor nu exista”.
      Noul DJ sa fie denumit DJ-A1sa treaca peste coama dealurilor iar ursii, … soparlele, … , pe unde pot .
      PS. 1. Pe costurile estimata „total estimat: 296 milioane de euro” se poate realiza un tunel pe sub …. ? sau se pot face economii.
      2. O fi stiut ceva Octavian Goga cand a scris versurile: “Munții noștri aur poartă, Noi cerșim din poartă-n poartă.” ? (cu cati ani in urma?)