Legenda pistelor de biciclete si a trotuarelor serpuite de pe malurile Begai. FOTO din aer!

TIMISOARA. „O noua forma de arta ia nastere la Timisoara: trotuare si piste pentru biciclete serpuite pe malurile Begai”. Asa suna descrierea facuta de un timisorean care a surprins imagini de sus, cu drona, cu traseele pentru amatorii plimbarilor pe doua roti amenajate de muncitorii care lucreaza la malurile Begai. Este de fapt o legenda inventata, care face deja furori pe retelele de socializare.

Zilele trecute, primarul Nicolae Robu a oferit si o explicatie pentru formele neobisnuite ale pistelor de biciclete si aleilor pietonale: proiectantii le-au facut serpuite ca sa dea un farmec aparte promenadei si sa sparga monotonia.

CITESTE SI: Nicolae Robu: pistele de biciclete serpuite de pe malurile Begai, motiv de campanie impotriva Timisoarei, ca la Caracal

„Proiectantii nu au vrut sa modifice proiectul, spunand ca nu au inventat ei aceste traiectorii sinuoase, ca ele sunt prevazute in mod frecvent pentru piste de biciclete, pentru alei pietonale prin spatii verzi, pe de o parte pentru a lungi traseul, pe de alta parte pentru a-i determina pe biciclisti sa circule cu viteza mai mica, pe de alta parte pentru a da un farmec in plus promenadei cu bicicleta datorita luarii de curbe. Altfel, in linie dreapta ar fi monoton. Personal, nu am impartasit si nu voi impartasi aceste idei”, explica Robu, care ii acuza pe cei care critica proiectul ca au inceput o campanie anti-Timisoara.

Pe de alta parte, pe retelele de socializare au aparut imediat tot felul de comentarii ironice. Eyeinthesky a publicat doua imagini din aer cu pistele de biciclete si a inventat o adevarata legenda pentru a explica aspectul traseelor pentru biciclisti.

„Legenda spune ca furnicile nu au vrut sa isi mute musuroaiele din calea modernizarii orasului, iar arhitectii si constructorii pistelor de biciclete nu au avut de ales si au trebuit sa le ocoleasca. Asa au luat nastere pistele de biciclete si trotuarele serpuite de pe malurile Begai. O echipa de savanti japonezi estimeaza ca lungimea pistei de biciclete in forma actuala este cu 10-15 procente mai mare decat daca ar fi fost dreapta. Noroc ca povara nu a cazut pe spatele timisorenilor, ci este suportata din fonduri europene”, scrie Eyeinthesky.ro.

Citeste toata explicatia!

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Sa-l vad si pe Roibu pe bicicleta, testand pista! Doamne-ajuta!

  2. Ati vazut cumva, in Germania, asa ceva? Nu era mai simplu ca arhitectii decrepiti, autori ai pistelor noastre kitch(oase) sa se inspire din Germania, care e regina pistelor de biciclete? Pistele astea, de fapt, tin de specificitatea acestui popor. Un popor manelist in toate privintele. Chiar si in mentalitate, in arta, in tot. Si atunci, cum sa invingi complexul de a fi roman, cand mergi in strainatate (occident) ? Singura solutie: dosare penale pentru vinovati, imputarea prejudiciului generat de necesitaea refacerii pistelr in conformitate cu cerintele.

    • Totul depinde de modul cum au fost denumite in tema de proiectare aceste structuri: sunt denumite in mod expres „piste pentru biciclete” sau doar „alei pentru practicarea sportului in aer liber”, ceea ce ar lasa la latitudinea creativitatii proiectantului modul in care sunt realizate.

    • Sunt si eu curios care sunt tarile alea multe in in care traseele curbate „sunt prevazute in mod frecvent pentru piste de biciclete”
      Eu nu am vazut nici macar un asemenea traseu. Mai lipsea sa mai puna pe benzile de biciclete „calmatoare de trafic” ca sa le impiedice sa ruleze cu viteza „prea mare”.

    • Revino-ti, de ce trebuie mereu sa ne inspiram de la altii?? Poate dupa ce prietenii tai nemti au sa vada aceste piste si au sa le modifice pe a lor.. tu nu poti sa fi original in nici o privinta.. incerci sa copieze de unde ti se pare ca e mai bine si nu sti sa apreciezi nimic care nu seamana cu ceva ce exista „pe dincolo”

  3. de accord cu paxtecum
    am vb in stanga si dreapta sa facem o asociatie sa dam primaria in judecata pt neglijenta in fol banului public
    ca persoana fizica nu am putere. cum ne asociem?

  4. Exista oare in Romania niste standarde referitoare la modul in care se proiecteaza astfel de structuri? S-au respectat sau nu, asa se pune problema. Cei care nu le-au respectat, precum si cei care au receptionat proiectele respective, sunt in culpa.

  5. pista asfaltata si drumul de langa din pamant,super tare

  6. … ca ele sunt prevazute in mod frecvent pentru piste de biciclete, pentru alei pietonale prin spatii verzi, pe de o parte pentru a lungi traseul, pe de alta parte pentru a-i determina pe biciclisti sa circule cu viteza mai mica,…!!!
    Nu ii inteleg pe acesti „proiectanti”.
    Ori habar nu au de meserie ori sunt „artisti” (in sens negativ).
    Pe de o parte, piste serpuite … Probabil pentru betivi (discutabil, fizica clasa a IX-a)! Hai sa facem si autostrazile serpuite.
    Pe de alta parte, latimea, coloritul, amplasarea (in special in oras), adeseori complet gresita. Pe aceeasi stard, pe un trotuar, pista apare marcata cu verde, OK pe celalta (de vis a vis) cu rosu; dupa aceea si verde si rosu.
    Propunere ptr. cei care raspund de amenajarea pistelor: impuneti proiectantilor respectarea unor norme, chiar daca le luati de pe internet, referitoare de exemplu la orase din Germania, …. . Internetul este plin cu astfel de informatii (chiar daca nu in l. romana).
    Propun sa le proiecteze in continuare piste cu denivelari pe verticala, santuri, zone cu piatra cubica, … ; astfel se va obtine sigur dezideratul „biciclisti sa circule cu viteza mai mica”!

    • Nu fiti naivi, cheia e in expresia: „pentru a lungi traseul”, ceea ce inseamna mai multi bani jumuliti din proiect, scopul tuturor constructorilor si proiectantilor „de partid si de stat”! Daca mai adaugam si amatorismul si lipsa de profesionalism si cultura a tuturor, administratori publici si clientela lor, tabloul e complet! Plimbare placuta si spor la vot!

  7. ala care a turnat betonu era pe bicicleta si beat :))) tot occidentu rad de noi ce putem face :)) frumos din partea cei ce ne conduc asa cum au facut pista asa ne conduc si pe noi.

    • bai Anonimule…..ai participat la orele de gramatica a Limbii Romane? Fereasca Dumnezeu….cum au curaj unii sa isi demonstreze starea de analfabetism!

  8. Domn Primar declara ca nu a impartasit aceste idei, ok dar dupa asta ce a facut ca sa stopeze crearea acestor portiuni de piste care chiar daca reprezinta putin strica imaginea acestei lucrari care de altfel este in mare parte extraordinara ? Imi aduc aminte ca si fostul primar dadea aceiasi dovada de aceiasi impotenta executiva vis-a-vis de casele de schimb valutar care excrocau oamenii la 50m de Primaria Timisoara. Acum stau si chiar ma intreb daca functia de primar sau „gospodar al orasului” chiar conteaza sau este doar de forma, cei care ne conduc de fapt fiind diversi excroci ce apar cu titluri de „proiectanti”, „proprietarii caselor de schimb”, „arhitecti” deobicei fara nume si prenume si fara posibilitatea cetatenilor de ai sanctiona la alegeri. Singurul care incaseaza „nevinovat?” suturi de la cetateni este primarul…

    • Sunt convins ca in proiect ceea ce primarul numeste „piste pentru biciclete” pentra a castiga simpatia si implicit capitalul electoral aferent, nu sunt desemnate ca atare. O pista pentru biciclete trebuie sa fie avizata si de o autoritate rutiera fiind drum de utilitate publica. Nu te intrebi de ce pistele spre Serbia nu beneficiaza de gimbuslucurile constructive ale pistelor din oras?

  9. … aceste traiectorii sinuoase, ar fi (ca ele sunt) prevazute in mod frecvent pentru piste de biciclete … . Unde maestre amenajator de piste, drumuri??? Poate intre munti, in paduri, prin defilee?
    Sa se aplice o constructie inversa si sa remodelam canalul Bega dupa pistade pe dig (inclusiv cea de pe malul de jos).