Opinia Timisoarei

Legam Timisoara de Teleorman si Bucuresti pe Autostrada! Proiectul maret din programul de guvernare

Programul de guvernare al PSD include o autostrada prin Sudul Romaniei, care sa uneasca Timisoara cu Bucuresti. Partidul condus de Liviu Dragnea readuce astfel in actualitate Autostrada Sudului, propusa inca din 2004, pe traseul Bucuresti – Alexandria – Craiova – Lugoj. In MasterPlanul aprobat anul trecut de catre tehnocrati, acest proiect apare ca drumul expres Danubius si urma sa fie implementat abia din 2026.

CITESTE SI: CENTURA MICA ce ocoleste Timisoara, tot mai lunga! Ce s-a facut si ce noutati avem pentru 2017? HARTA opiniatimisoarei.ro 

Autostrada Sud (A6) este o autostrada propusa initial inca din 2004 pe traseul Bucuresti – Alexandria – Craiova – Calafat, cu extindere spre Drobeta Turnu Severin – Lugoj (pentru jonctiunea cu Autostrada A1 pe traseul Lugoj – Timisoara – Arad – Nadlac). Primii 11 kilometri ce fac legatura dintre A1 (Balint) si centura Lugoj au fost deschisi in decembrie 2013.

Noul Guvern intentioneaza sa construiasca mai multe autostrazi in parteneriat public-privat, ce va fi incheiat intre banci internationale si Fondul Suveran de Dezvoltare si Investitii (FDSI). Acesta va fi alcatuit, in principal, din companiile de stat profitabile, iar valoarea sa este estimata sa depaseasca 10 miliarde de euro, noteaza economica.net.

Prin FDSI ar urma sa fie alocate 3 miliarde de euro pentru constructia de autostrazi si cai ferate rapide, avand prioritate autostrazile care nu pot fi finalizate sau demarate din fonduri europene pana in 2020.

FSDI impreuna cu alte banci internationale, BEI, BERD si Banca Mondiala, care si-au exprimat deja interesul in discutiile pe care le-am avut, va construi in parteneriat public-privat autostrazi pe care le va detine pentru o perioada de 30 ani si care vor fi cedate inapoi statului roman, pe masura ce bugetul de stat va avea disponibilitati pentru a le rascumpara. Proiectele principale asupra carora finantatorii si-au aratat interesul sunt acelea care se sustin economic. Spre exemplu, cele care au un trafic care sa sustina necesitatea unei autostrazi, pentru a concura cu proiecte propuse de state vecine. Sunt cinci autostrazi care respecta aceste criterii, dintre care una, Pitesti – Craiova, este prevazuta a se finaliza pe fonduri europene pana in anul 2021„, se arata in Programul de Guvernare al PSD.

CITESTE SIGara de Nord din Timisoara, modernizata la aniversarea de 120 de ani. Cum va arata statia dupa terminarea lucrarilor?

Celelalte patru, daca nu vor fi finantate de la buget, vor fi lansate prin aceste fonduri: o autostrada care sa strabata muntii intre Transilvania si Moldova (Targu Mures – Iasi), o a doua autostrada prin Sudul Romaniei, care sa uneasca Transilvania cu Oltenia si Tara Romaneasca (Timisoara – Bucuresti), a treia, care sa strabata muntii de pe Valea Prahovei (Comarnic – Brasov) si o a patra care sa uneasca Moldova cu Tara Romaneasca (Iasi – Bucuresti). in ceea ce priveste calea ferata rapida, finantarea prioritara se va face pentru refacerea caii ferate si modernizarea acesteia, astfel incat sa avem in Romania trenuri care circula cu viteze de peste 100 km/h, din directia Vest – Bucuresti, Chisinau – Iasi – Bucuresti, Bucuresti – Constanta, Bucuresti – Brasov„, se mai mentioneaza in documentul citat.

Mai multe AICI!

Exit mobile version