Largire la 4 benzi, parcari, piste de biciclete, extindere retea de troleibuz, dar si amenajarea a 2 sensuri giratorii. Cum se schimba o strada din Timisoara cu 8 milioane de euro. S-a lansat licitatia

TIMISOARA. La mai bine de 2 ani de cand a fost intocmit studiul de fezabilitate, sambata a fost lansata licitatia pentru gasirea unui constructor. Una dintre cele mai lungi strazi din Timisoara va intra intr-un amplu proces de modernizare. Pe langa extinderea carosabilului, vor fi refacute trotuarele, se vor amenaja locuri de parcare si piste pentru biciclisti, vor fi refacute utilitati in subteran si vor aparea si 2 sensuri giratorii.

CITESTE SI: Aproape de record. Timisoara ar putea deveni curand singurul oras cu 3 firme de salubritate. Cate s-au inscris pentru cele 6 milioane de euro, ca sa adune mormanele de gunoaie facute de nesimtiti pe strazi 

Este vorba de strada Maresal Constantin prezan, fosta Lidia, asa cum o stiu mai bine timisorenii, tronsonul dintre intersectia cu Calea Martirilor (la fosta Baricada) si sensul de la AEM, Piata Ghe. Domasneanu.

Conform anuntului de licitatie postat de Primaria Timisoara in Sistemul Electronic de Achizitii Publice, „Modernizare si extindere la 4 benzi str. Maresal C-tin Prezan (Lidia) – Venus„, lucrarile vor cuprinde:
– extinderea la 4 benzi de circulatie, 2 pe sens, de la intersectia cu strada Calea Martirilor 1989 şi strada Venus până in sensul giratoriu P-ta Gheorghe Domasneanu
– reamenajarea geometriei intersectiei cu B-dul Sudului
– reamenajare geometriei intersectiei cu Calea Urseni si strada Venus
– amenajare trotuare, amenajare piste de biciclete, amenajare locuri de parcare, amenajare zone verzi
– extinderea retelei de troleibuz
– lucrări pentru siguranta circulatiei: (marcaje si indicatoare rutiere)
– retele edilitare: canalizare pluviala si menajera, retea de alimentare cu apa
– canal tehnic

Studiul de fezabilitate a fost finalizat inca din 2017.

In zona ramificatiei spre Uzina de Apa de la Urseni, se va face un sens giratoriu nou, si se va mai face un giratoriu la intersectia Sudului cu Prezan, unde era acea casa, pe care am preluat-o si am demolat-o„, explica atunci primarul Nicolae Robu.

Lucrarea este estimata la 38.355.691 lei, adica putin peste 8 milioane de euro, bani asigurati de la bugetul local.

Santierul pentru reamenajarea strazii Maresal C-tin Prezan (fosta Lidia) ar trebui sa nu dureze mai mult de un an si 4 luni.

Firmele de constructii interesate isi pod depune ofertele pana in 6 ianuarie 2020, la orele 15.00.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Putin incomplet proiectul ati uitat la retelele edilitare sa cuprindeti ingroparea subterana a cablurilor si stalpi de iluminat cu LED economici

    • Scrie „Canal tehnic”…asta este pentru cabluri de curet/internet si alte fire

  2. iara in curtea lui robu? fgml

  3. Si Grigore Alexandrescu când ? De bine de rău pe Lidia sunt trotuare , iluminat dar pe Alexandrescu nimic.

  4. Sper ca in sensurile giratorii puneti si semafoare, ca cica asa e datina mai nou. Trebuie si strazile luminate cu ceva, nu?

    • Va pune câte un dobitoc ca tine cu lămpașul în mână adus de la Pârlipăț.

      • Eu ma duc la vot. Si acum, si la anul. Tu?

  5. Pe când un sens giratoriu la intersecția dintre Calea Urseni , GavrilMusicescu si Vasile Zbegan??? E destul de aglomerata zona…

    • 1. In aceasta viziune (context) cred ca intreaga Timisoara ar trebui impanzita cu sensuri giratorii. Toata problema este sa sti sa gestionezi circulatia, vezi situatii in care s-au amplasat semafoare peste sensuri giratorii – care apoi – nu sti sa le gestionezi. Zona , poate uitata, poate fi insa „un leagan pentru voturi”.
      2. M-as fi bucurat ca in loc de „sensuri giratorii” sa fi aparut „parcari supra/subterane in centru si vecinatati” prin care sa se „suporte aglomeratia din centru si vecinatati (pe o raza de 3 – 4 km). Altfel, cei de pe Lidia vin in centru (invers nu prea) si – in afara de castigul local”, laudabil, nimeni nu va castiga; nu vreau sa amintesc de cele 5 – 7 parcari promise, dar zilele trecute, trecand pe strada Paris o familie cu 2 copii stateau la rand la parcarea de la IPROTIM (fostul) spre a putea parca si apoi merge la spitalul de copii; ma intrebau unde ar putea parca si am dat (obligat) cel mai inteligent raspuns: „nu stiu”!!

  6. Pe când un sens giratoriu la intersecția dintre Calea Urseni , GavrilMusicescu si Vasile Zbegan??? E destul de aglomerata zona …

  7. Se putea sa nu puna la punct taman strada pe care locuieste? Ai plesnea vena in frunte :)))))))))

  8. FMM Robule!!!! Iar faci numai la tine in zona? De GRIGORE ALEXANDRESCU ai uitat? Minti de patru ani ca modernizezi strada.

    LOCALELE IN DOUA TURURI!!!!!!!!!!!!!!