Opinia Timisoarei

La un an de la semnarea contractului pentru documentatie, vedem primele desene cu viitorul pod peste Bega si strada care sa lege B-dul Dambovita de zona Garii, prin Pasajul Solventul, la Timisoara. Inca nu e gata Studiul de Fezabilitate de 1 milion de lei. Foto

TIMISOARA. Pentru ca viitorul pasaj Solventul, pe sub liniile de cale ferata, sa fluidizeze consistent traficul pe Inelul IV, e nevoie de un pod nou peste Bega. Acesta va trebui sa asigure legatura dintr-o parte in cealalta a raului, intre B-dul Dambovita si intrarea in pasaj catre strada Garii.

In urma unei licitatii, in octombrie anul trecut, Primaria Timisoara semna contractul de 1.000.000 de lei cu firma Fip Consulting, care lucreaza in asociere cu alte 6 firme. Avea la dispozitie 7 luni sa intocmeasca documentatiile, atat pentru viitorul pod, cat si pentru amenajarea strazii care sa duca la pasajul Solventul.

N-a reusit sa termine, anunta primarul Dominic Fritz, care insa a primit cateva imagini facute pe calculator, si le-a postat pe pagina sa de Facebook pentru a ilustra viziunea celor care lucreaza inca la Studiul de Fezabilitate si Proiectul Tehnic.

Proiectantul ne-a trimis primele randari cu viitorul pod de la Solventul care vine in completarea pasajului în construcție. Inca se lucrează la documentatie.
Facem loc pentru toata lumea: linie dubla de tramvai inierbata, 4 benzi de circulatie, pista pentru biciclisti, trotuare si spatii verzi.
Podul va completa partea vestica a Inelului 4 si va lega Mehala-Ronat-Blascovici de Dambovita – Calea Sagului.
Podul si pasajul de la Solventul sunt un salt major pentru dezvoltarea zonei si cresterea atractivitatii sale. La pasajul Solventul se lucrează si asteptam sa semnam contractul pentru cele 43 de milioane de lei obtinute prin programul Anghel Saligny pentru a accelera această investitie„, transmite pe Facebook primarul Dominic Fritz.

Odata ce se va incheia, in sfarsit, documentatia, aceasta va trebui aprobata, iar mai apoi se va lansa o licitatie pentru gasirea unui constructor care sa si transforme desenele in realitate. Nu inainte insa de a se face o multime de exproprieri care inseamna timp mult si bani foarte multi.

Intr-o filmare, pe care o puteti urmari mai jos, vedeti intreg traseul pe care administratia Fritz vrea sa-l amenajeze in bulevard + pod nou peste Bega precum in desenele prezentate!

Cat priveste constructia propriu-zisa a podului peste Bega si amenajarea strazii catre Solventul, aceasta conexiune str. Garii – B-dul Dambovita de pe Inelul IV Vest se regaseste intre proiectele aprobate de ADR Vest inca din toamna anului 2020 la capitolul Mobilitate, si ar putea primi peste 16 milioane de euro bani europeni prin POR 2021-2027.

Reprezentantii primariei spun ca ar putea lansa licitatia pentru gasirea unui constructor la primavara.

Fosta administratie planuia sa realizeze SF-ul si Proiectul Tehnic pentru noul pod pe modelul ISHO. Adica sa le faca pe banii unui dezvoltator imobiliar care avea sa construiasca in zona un ansamblu de locuinte, si nu cu fonduri de la bugetul local.

CITESTE SI: Podul nou peste Bega, care sa duca la viitorul pasaj Solventul din Timisoara, s-ar putea face pe modelul ILSA. Un dezvoltator imobiliar va realiza proiectarea

Exit mobile version