La Timisoara ca la New York sau Chicago! Tren pe estacada, mii de locuri de parcare si sosea lata de 56 de metri. Cine propune acest proiect incredibil? FOTO!

TIMISOARA. Ca Timisoara va deveni capitala a culturii europene este deja cert. Acest lucru se va intampla peste doar patru ani, iar pana atunci autoritatile locale, judetene si chiar si cele nationale se intrec in… proiecte care mai de care mai ametitoare.

CITESTE SI: Sensul giratoriu suspendat, la 10 metri inaltime, completat de o salba de pasaje peste calea ferata! Planul fabulos al CFR care va schimba Timisoara 

Dupa ce Consiliul Judetean Timis si Guvernul ne-au promis o sala polivalenta cu 16.000 de locuri, dar si un sens giratoriu suspendat la 10 metri inaltime, iata ca a venit momentul sa stearga de praf un alt proiect si sa-l prezinte ca… realizabil: ridicarea liniilor ferate pe estacada. Cu alte cuvinte, trenurile sa traverseze orasul Timisoara la inaltime, de la Pasajul Jiul si pana la Padurea Verde. Dedesubt ar urma sa se amenajeze o sosea cu 4 benzi, cate 2 pe sens, care, cu tot cu piste de biciclete sa aiba o latime de peste 50 de metri.

In anii 2009- 2010 Consiliul Judetean Timis a comandat un studiu de fezabilitate pentru aceasta idee de proiect si atat fostul primar, Gheorghe Ciuhandu, cat si actualul edil, Nicolae Robu au amintit de acest proiect extrem de indraznet.

CITESTE SI: Cum va putea fi transformata in Autostrada viitoarea Centura de Sud, care va avea cate o banda pe sens, la Timisoara? 

Dupa sapte ani de la realizarea studiului de fezabilitate, adica in aceste zile, un secretar de stat in Ministerul Transporturilor, Dragos Titea, alaturi de actuala conducere a Consiliului Judetean a amintit de acest proiect si nu a exclus sa intre in atentia ministerului pentru a fi realizat.

Consiliul Judetean Timis a comandat in anii 2009- 2010 un studiu de fezabilitate pentru estacada. Am discutat cu domnul presedinte (Calin Dobra, presedintele Consiliului Judetean Timis – n.r.) despre acest proiect in ideea ca se dezvolta Openville la Iulius Mall. Eu zic ca proiectul acesta ar combina activ partea utila a caii ferate precum si partea municipalitatii, pentru ca sunt prevazute doua benzi de circulatie pe sens, piste pentru biciclete, trotuare si parcare. Sunt prevazute si statii la Gara de Est, la Popa Sapca si la Piata 700 cu lifturi si scari rulante„, a declarat Titea.

CITESTE SI: Gura de oxigen pentru soferi! Ce drum de legatura se deschide aproape de strada Popa Sapca, in Timisoara? 

Practic, daca s-ar realiza acest proiect fabulos, partea carosabila de sub calea ferata ar urma sa aiba, potrivit studiului de fezabilitate, o latime de 56 de metri, cu tot cu pise de biciclete im ambele sensuri, si vor fi create 4.000 de locuri de parcare. Estacada ar urma sa aiba o lungime de 11 kilometri, de la Pasajul Jiul, pana la fabrica Continental, trecand prin Openville de la Iulius Mall, care acum este in constructie.

Potrivit aceluiasi studiu, intregul proiect ar putea ajunge la cel mult 500 milioane de euro, iar autoritatile locale vor fi nevoite sa se implice financiar in acest plan maret ca si co-finantatori, alaturi de Ministerul Transporturilor.

Daca pentru construirea unui pasaj (vezi Michelangelo), largirea unei strazi de cateva sute de metri sau a unui pod de cale ferata e nevoie de ani de zile si de un oras dat peste cap, probabil pentru realizarea acestuia timisorenii ar trebui sa se mute in alta parte pentru vreun sfert de secol.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Au scos povestile si desenele animate ale lui Sova si Ponta ! Doamne cata nesimtire la ciuma rosie,efectiv isi bate joc de Timisoara!

    • „Ciuma de dreapta” merge tot pe varianta metrou si ingroparea liniilor?
      Cu studiile de fezabilitate aferente?

  2. Fantastic! Proiecte de domeniul sf-ului, fara legatura cu realitatea „noastra” a celor care inca visam la o prapadita de centura ocolitoare.

  3. Oricat as incerca sa adun nu reusesc sa ajung la soseaua lata de 56m din titlul articolului: 4 benzi a 3.5m, 4 piste de biciclete a 1.5m, 2 trotuare pietoni a 3m, eventual o banda verde de siguranta intre sensuri de 2m, rezulta max. 28m. Unde-i eroarea?

  4. Studiul e realizat prin 2008-2009 si am luat locul 1 la zilele tehnice studentesti cu el.
    O sa-l caut si revin cu detalii de gabarite.

    • Nu vad traseul pe care se poate realiza constant latimea de 25 – 28 m. Apoi parcarile (miile) vehiculate pe diverse site-uri. Nu mai intreb de unde rezulta posibilitatea celor 56 m (vezi de exemplu zona INCUBOX s.a.m.d.? Poate trimiteti o sectiune tranasverala asupra „situatiei pe care – cred – ca O.T. ar publica-o cu placere.