Opinia Timisoarei

La mai bine de 2 ani si jumatate de cand avem primul tramvai Bozankaya la Timisoara, primaria cauta un constructor pentru hala in care sa se asigure intretinerea pentru garniturile turcesti

TIMISOARA. Sa nu patrunda praful, temperatura sa nu coboare niciodata sub 5 grade, sa aiba control pe umiditate si sa fie pazita de incendii. Toate aceste conditii trebuie intrunite de hala speciala in care se va asigura mentenanta pentru tramvaiele noi din Turcia. Ea va costa aproape 2 milioane de euro.

CITESTE SI: Magistrala Verde din Timisoara, in continuare in aer. De ce s-a blocat ‘cel mai ambitios si vizionar proiect de regandire a modului in care ne deplasam in oras’, promis de administratia Fritz 

O arata documentatia intocmita de firma Professional Engineering Consulting SRL, finalizata si aprobata de Consiliul Local inca din august 2022. Abia acum administratia Fritz reuseste sa lanseze licitatia pentru gasirea unui constructor. Aceasta, desi, hala ar fi trebuit sa fie gata inca de la sosirea primelor garnituri.

Conform documentatiei postata in Sistemul de Achizitii Publice, in viitorul contract sunt prevazute „elaborarea documentaţiei tehnico-economice fazele: Proiect pentru autorizarea executarii lucrarilor, Proiect tehnic de executie si execuţia lucrarilor pentru obiectivul de investitii „Hala integral inchisa pentru mentenanta tramvaielor noi”. Investitia presupune realizarea urmatoarelor lucrari: construirea unei hale pentru mentenanta tramvaielor noi, realizare groapa tehnica pentru amplasarea strungului de rectificat profil bandaj, livrat de furnizorul tramvaielor noi, realizare cale de rulare tramvaie in incinta halei, instalatii electrice, instalatii sanitare, instalatii termice, precum si echiparea halei cu un pod rulant de 5t si montarea a 12 elevatoare adaptate tramvaielor noi„.

Cladirea urmeaza sa fie ridicata in depoul STPT din zona Dambovita si va avea o suprafata de sub 500 mp, cu o lungime de 63 de metri si o latime de 7,5. Temperatura trebuie mentinuta permanent nu mai jos de 5 grade Celsius, intrucat va adaposti si aparatura electronica ce va fi utilizata la verificari si revizii de specialitate, iar aceasta trebuie sa functioneze in conditii optime.

Valoarea estimata a contractului pentru realizarea halei este de 7.338.123 lei fara TVA, adica aproape 2 milioane de euro cu TVA.
Firmele interesate isi pot depune ofertele pana in 12 februarie.

Timisoara va avea in total 40 de tramvaie noi Bozankaya, dupa ce 23 violet au fost cumparate deja de fosta administratie cu bani europeni si a fost pregatita o extensie a contractului pentru momentul in care ar aparea o noua oportunitate de finantare ca sa mai fie achizitionate alte 17. Aceasta se intampla prin PNRR, astfel ca a fost deja si facuta comanda pentru ele si vor ajunge in acest an la Timisoara, insa administratia Fritz a decis ca ultimele 17 sa fie galbene.

Fiecare garnitura costa aproape 2 milioane de euro, are o lungime de aproximativ 30 de metri, o capacitate de 251 de locuri, podea 100% coborata si aer conditionat.

Exit mobile version