Opinia Timisoarei

La Frankfurt, la Roma sau in Monaco au fost buni. La Timisoara nu. Cum sunt trimisi la plimbare investitorii in parcari care vor sa le faca pe banii lor

TIMISOARA. In orasul in care gasirea unui loc de parcare in zona centrala este un adevarat test de anduranta pentru orice sofer, nepasarea administratiei locale se dovedeste crasa.

CITESTE SI: ‘Sa coboram cu picioarele pe pamant, legat de metrou la Timisoara. Vorbim de 750 de milioane de euro. Nu se va realiza niciodata’. Cine sustine cu tarie asta 

De aproape un an, una dintre cele mai cunoscute si apreciate firme din domeniul constructiilor de parcari din Europa se roaga, efectiv, de primarie si de CJT sa fie lasata sa construiasca doua parcari in centrul Timisoarei, PE BANII EI.

Sistemul propus de Interparking este foarte simplu. Concesioneaza terenul pe 39 de ani, construieste parcarea pe propria cheltuiala, o gestioneaza si plateste o redeventa catre administratia locala. Adica o parte din incasari intra in bugetul orasului sau, dupa caz, al judetului.

Pe cei de la Interparking i-am vrut alaturi de noi. Pe anul acesta, au aprobat pentru Romania investitii de 50 de milioane de euro. Interesul s-a canalizat spre primul obiectiv, cel din Piata 700 (parcarea de la fianante, n.r.), si mai sunt inca doua parcari de facut in Timisoara. Ca e in colaborare cu Consiliul Judetean ori cu Primaria, nu conteaza. Pana in 2029 mai sunt inca doua parcari de facut, asta este cuprins in tranzactia cu cei de la Interparking. Ca e parcarea din 700 a CJT sau altele pe terenurile Primariei, oricare din ele ar urma sa fie facute pe banii Interparking, apoi vine redeventa fixa, care inseamna incasari la buget cu cel putin peste 20% fata de ceea ce castiga acum. Nu e nimic ciudat sau straniu. Ne dorim sa o scoata la licitatie (n.r. – lucrarea), nu trebuie neaparat sa o facem in asociere. Licitatia e cea mai buna solutie„, a spus pentru opiniatimisoarei.ro Lucian Perescu, partenerul din Timisoara al Interparking, cel care a vandut parcarea de la finante acestora.

In fotografia de mai jos puteti vedea propunerea de parcare supraterana facuta de Interparking

De ce sa facem parcari pe banii lor, cand putem sa facem pe banii nostri. La Primaria Timisoara, know-how-ul lui Nicolae Robu bate investitia

Desi s-a batut cu caramida in piept inca din prima campanie electorala si le-a promis timisorenilor cate in luna si in stele, in cei 6 ani de cand e la carma Primariei, Nicolae Robu nu a reusit sa ridice nicio parcare in zona centrala a orasului. Aceasta desi, in urma reabilitarii centrului istoric si transformarea mai multor strazi in pietonale, au disparut peste 400 de locuri de parcare.

Zilele trecute, presedintele Consiliului Judetean Calin Dobra a anuntat ca planul CJT este sa ridice o parcare cu 7 nivele pe amplasamentul consiliului de langa Materna. Imediat, Nicolae Robu a iesit public si a plusat, sustinand ca parcarea ar trebui sa aiba 10 etaje, nu doar 7, si ca l-ar putea invata pe Dobra cum se fac parcarile, avand in vedere experienta lui in ‘proiecte de anvergura’, brusc chiar si in materie de parcari uriase. Aceasta desi n-a facut inca vreuna…

Ce a uitat sa spuna primarul Nicolae Robu, cand s-a grabit sa dea lectii altora, este ca si la usa lui au batut cei de la Interparking, insa au plecat la fel cum au venit. Fara sa smulga nici macar vreo promisiune ca cererea lor va fi analizata si se va incerca gasirea unei solutii. Reprezentantilor firmei li s-a spus sec ca nu exista terenuri pentru realizarea unei astfel de investitii in zona centrala.

La Primaria Timisoara mi s-a spus ca nu au teren. Le-am propus sa construim o parcare la Parcul Botanic sau in vecinatatea Liceului Electromotor. Eu le-am propus intrarea de la parcul Botanic, ca nu e monument, nu e nimic acolo. Le-am mai propus si alte locatii, unde am fi dorit sa construim nu doar simpla parcare, dar ni s-a spus mereu ca nu se poate, pentru ca este vorba despre un… monument„, a adaugat Lucian Perescu, partener Interparking.

In anul 2013, primarul Nicolae Robu declara pentru opiniatimisoarei.ro ca in locul garajelor din parcul Bratianu (langa bulevardul cu palmieri, n.r.) vrea o parcare supraterana pe structura metalica. Chiar cu bani din bugetul local, daca nu vine niciun investitor.

Daca reusim sa rezolvam, asa cum am fixat eu termen in primarie, pana la sfarsitul lunii ianuarie problema cu acele garaje din Parcul Bratianu, atunci imediat am da drumul la licitatie pentru realizarea unei parcari supraterane acolo, pe structura metalica. Daca gasim un partener, facem prin credit furnizor, daca nu si din bugetul local, pentru ca vom fi in masura sa sustinem o astfel de realizare, ea nu este atat de scumpa, incat sa nu o putem face”, sustinea pe atunci Nicolae Robu.

Dupa 5 ani, edilul e in acelasi punct: nicio parcare noua, subterana sau supraterana, in zona centrala a Timisoarei. Iar pe investitori ii trimite la plimbare.

Dupa raspunsul nesatisfacator primit de la Primaria Timisoara, reprezentatii Interparking si-au indreptat atentia si catre Consilul Judetean: au trimis anul trecut doua adrese in care isi aratau disponibilitatea de a construi din fonduri proprii mult dezbatuta parcare etajata din zona Pietei 700, din vecinatatea magazinului Materna, insa nici de aici nu au primit un raspuns.

Reprezentantii Interparking nu inteleg de ce un administrator de oras sau de judet nu ar accepta o investitie in urma careia nu doar ca nu ar trebui sa plateasca niciun leu din buget, ci ar mai si incasa o redeventa fixa (n.r. – cota parte din incasarile obtinute din operarea parcarii), pe perioada concesionarii terenului.

Interparking este una dintre cele mai cunoscute companii de profil din lume. In ultimii ani a construit parcari in 360 de orase din intreaga Europa. In total, 782 de parcari au fost ridicate in orase precum Salzburg, Venetia, Milano, Roma, Valencia, Barcelona, Madrid, Monaco, Frankfurt ori Augsburg.

Doua dintre parcarile construite de aceasta companie se afla chiar la Bucuresti, iar imaginile de mai jos sunt de acolo.

La Timisoara, investitorii sunt dispusi sa ridice cel putin doua parcari supraetajate dupa modelul din Capitala.

Exit mobile version