Investitor cu 3 milioane de euro pentru o parcare supraterana pe model nemtesc la Timisoara

TIMISOARA. Dupa cum opiniatimisoarei.ro a anuntat deja, conducerea Primariei Timisoara a inceput de ceva vreme demersurile pentru amenajarea unei parcari supraterane pe model nemtesc in centrul orasului, in spatele magazinului Bega.

Municipalitatea cauta partener privat care sa faca investitia impreuna cu SDM, Societatea de Drumuri Municipale. Dar pe banii lui. Conform caietului de sarcini intocmit de functionarii din primarie, investitorul trebuie sa puna la bataie 3 milioane de euro.

Primul pas va fi facut chiar inainte de Pasti: primaria atribuie terenul Societatii de Drumuri Municipale, pentru urmatorii 49 de ani. Cere doar 1% din veniturile rezultate din exploatarea parcarii. Caietul de sarcini anexat proiectului de hotarare privind atribuirea terenului din Piata Maresal Ferdinand Foch, in spatele magazinului Bega, spune foarte clar ca investitorul trebuie sa arate ca are 3 milioane de euro la dispozitie pentru a intra in proiect.

„Finantarea investitiei se face prin intermediul fondurilor angajate de asociat. Pentru a participa la negociere, ofertantul trebuie sa intruneasca mai multe criterii. Ofertantul trebuie sa demonstreze ca are acces sau ca are disponibile resurse reale, negrevate de datorii, linii de credit confirmate de banci sau alte mijloace financiare suficiente pentru a realiza un cashflow de executie a lucrarii. Din documentele prezentate trebuie sa rezulte disponibilitati banesti de minimum 3 milioane de euro”, se arata in caietul de sarcini.

In caiet mai scrie ca este preferata o parcare pe structura metalica, insa reprezentantii primariei nu spun nu unei alte solutii. Vor insa o parcare cu 5 etaje si cel putin 500 de locuri. Cat despre tariful de exploatare, acesta va fi „limitat superior la nivelul mediei tarifelor practicate la parcari in zone centrale similare din cele mai apropiate 3 orase din Romania, ca numar de locuitori”. Sunt date exemple Cluj, Brasov si Constanta. Tarifele vor fi actualizate la fiecare 6 luni. Managementul asocierii va pica in sarcina celor de la SDM, se mai arata in caietul de sarcini.

Dupa ce consilierii locali vor aproba caietul de sarcini se va putea trece la licitatie, urmand ca in 6 luni de la semnarea contractului sa fie ridicata parcarea supraterana.

CITESTE SI: Cine vrea sa ridice parcarea de 500 de locuri, ca in Germania, din spatele magazinului Bega? SDM asteapta partener

E batut in cuie: anul acesta vom avea parcare ca-n Germania in spatele magazinului Bega, promite Nicolae Robu. Incepe licitatia

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Nu inteleg ce tarife vor fi acceptate pentru activitatea de parcare a autovehiculelor in astfel de parcari. Deci cat se permite sa se incaseze pentru ora de parcare? Cum vor fi amenajate zonele de parcare de pe carosabilul strazilor? Va mai fi permisa parcarea pe marginea strazilor? Unde vor parca riveranii? Ei vor trebui sa plateasca tarif integral pentru ca locuiesc in zona parcarii? Sunt multe detalii pe care articolul nu le abordeaza si sunt esentiale pentru intelegerea corecta si completa a situatiei ce se doreste.

    • Ma indoiesc ca poate sti cineva ce va gandi Robu atunci, nici macar mama omida…

  2. La cum e formulat, e sortit eşecului sau afacerilor de partid.
    Se vrea ca SDM-ul să intre în asociere cu un privat. SDM-ul pune terenul, evaluat la 900.000€ iar privatul să vină cu minim 3.000.000€. La sfârşit se vrea ca privatul să predea lucrarea SDM-ului… asta după ce el bagă din start de 3 ori banii SDM-ului.
    Numai un prost investeşte în conditiile astea! O fi mâna lu’ Stoia…

    • Nu e asa , cind va fi gata , parcarea va fi data SDM-lui sa o administreze , nu va fi facuta cadou , iar privatul , dupa ce a construit parcarea , va sta cu burta la soare si va primi lunar niste bani , ca de aia a bagat 3 milioane de Euro !.

    • Parcarea costa 3.900.000 de Euro , fiecare va primi proportional cu cit a contribuit . SDM-ul va incasa aproape 25 % , iar privatul diferenta , putin peste 75 %. Din ce incaseaza SDM-ul , Primaria va primi 1 %.

  3. „… Va fi o parcare cu 5 etaje si cel putin 500 de locuri.” Asteptam planul de situatie (chiar schita) desenul, ca sa putem aprecia cele 500 locuri pe actualul perimetru al parcarii (revine la 80 – 100 locuri/ nivel).
    In rest, SUCCES si la mai multe.

  4. Care este pretul pe metrul patrat de construit? Pare mai scump decat pretul pe metrul patrat construit de casa in TM.

  5. In cativa ani , Timisoara se va scufunda !