Opinia Timisoarei

Inspectorii OPC, refuzati si ei la Kaufland in Odorheiu Secuiesc pentru ca au vorbit in limba romana

Lucrurile par sa scape de sub control la Odorheiu Secuiesc unde un roman nu a fost servit la Kaufland pentru ca nu vorbea maghiara, iar imaginile cu incidentul au devenit virale pe retelele de socializare.

CITESTE SI: Un roman nu a fost servit in Kaufland, la Odorheiul Secuiesc, pentru ca nu stia maghiara. ‘De ce nu stiti ungureste, ca sunteti in Tinutul Secuiesc?’ Video 

Astazi, comisarii OPC Brasov au mers la Kaufland Odorheiu Secuiesc si au incercat si ei sa cumpere produse vorbind in limba romana, insa ar fi fost refuzati. Magazinul a fost amendat vineri cu suma de 10.000 de lei, dupa ce inspectorii au avut parte de acelasi tratament ca in clipul de joi, noteaza digi24.ro.

Comisarul-sef regional Sorin Susanu, a declarat pentru NewsBV ca, in 2015, Kaufland Odorheiu Secuiesc a mai fost amendat cu 5.000 de lei, pentru ca toate reclamele si pliantele erau exclusiv in limba maghiara, lucru discriminatoriu pentru consumatorii romani.

Sorin Susanu, sef ANPC Brasov confirma AICI cele petrecute in aceasta dimineata la Kaufland.

Comisariatul Regional Brasov al ANPC s-a autosesizat in urma aparitiei pe retelele de socializare a unui filmulet postat de un barbat din Cluj care sustine ca a fost refuzat de o vanzatoare la Odorheiu Secuiesc, pentru ca nu vorbea limba maghiara.

Sorin Susanu a povestit pentru Adevărul ce s-a întâmplat: „Ca urmare a informaţiilor din spaţiul public, noi ne-am autosesizat şi am dispus control la punctul de lucru al agentului economic. De asemenea, am dispus realizarea unor controale tematice în judeţele Covasna, Harghita şi Mureş. Dimineaţă, echipa noastră a stat să vadă cum sunt prestate serviciile la toneta cu grill. Când a venit un client care vorbea doar română, aceştia au constatat că vânzatoarea de la grill nu înţelege şi nu poate comunica cu clientul. Văzând această chestiune, au iniţiat un control şi într-adevăr, s-a constatat că vânzătoarea nu stăpâneşte limba română şi, ca urmare, nu poate presta corespunzător serviciile.”

UPDATE: Reactie Kaufland Romania la situatia de la Odorheiu Secuiesc

Cu privire la cazul care a avut loc în Odorheiu Secuiesc, în data de 31 august 2017, compania Kaufland România transmite următoarele precizări:

Regretăm atitudinea angajatei din cadrul magazinului din Odorheiu Secuiesc. Este un comportament de care ne dezicem, Kaufland având o serie de principii care pun respectul față de clienți și amabilitatea pe primul loc.

Vă asigurăm că, potrivit procedurilor interne ale companiei, am demarat deja o investigație și vom lua toate măsurile pentru a evita pe viitor astfel de situații, inclusiv introducerea cursurilor de limba română. Subliniem că, potrivit legii, eventualele măsuri care vor fi decise vor fi confidențiale, deoarece țin de relația angajat-angajator, respectând astfel dreptul la viața privată.

În acest moment, ca urmare a primelor noastre investigații, venim cu o serie de precizări care să contureze contextul în care s-a realizat filmarea.

La ora la care a avut loc discuția filmată la punctul Grill (9:47), programul de lucru cu clienții nu începuse încă, angajata fiind implicată în sarcinile obișnuite de pregătire pentru deschiderea oficială de la ora 10.00. Din acest motiv, casa de marcat nu era încă operațională, iar aceasta nu a putut încheia procedura de încasare, neputând servi astfel clientul și restituindu-i suma.

De asemenea, din imaginile surprinse de camerele de supraveghere din parcare, reiese că autorului filmului i s-a comunicat orarul de funcționare în prealabil.

Acesta a venit la punctul Grill într-un interval de 16 minute de trei ori, înainte de începerea programului, în intervalul 9:31 – 9.47, purtând discuții cu angajata.

Încă de la prima vizită, care a durat aproximativ un minut (de la ora 9:31:25 până la ora 9:32:27), clientului i s-a comunicat că programul de lucru nu începuse încă la acea oră și din acest motiv nu putea fi servit. Cu toate acesta, el a revenit a doua oară la ora 9.37 și apoi a treia oară la ora 9.47, când a pornit camera de filmat, înregistrând o reacție ca urmare a unor interacțiuni anterioare.
Autorul filmului a omis să precizeze ca filmarea dată publicității este în fapt a treia discuție cu angajata noastră.

Cu toate acestea, nu tolerăm un astfel de comportament în relația cu un client în niciunul din magazinele noastre din țară, indiferent de regiune și vom lua măsuri conform regulamentului intern„, se arata intr-un comunicat transmis de reprezentatnii Kaufland Romania.

UPDATE: Compania Kaufland a revenit cu noi precizari legate de incindentele de la magazinul din Odorheiu Secuiesc. Compania recunoaste ca a fost amendata cu suma de 10.000 de lei, insa afirma ca sanctiunea a fost acordata in urma materialului video prezentat pe internet, nu din alte cauze. Mai jos puteti citi comunicatul transmis de companie:

Cu privire la amenda aplicata de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor in cazul filmarii de la Odorheiu Secuiesc din data de 31 august 2017, compania Kaufland Romania transmite urmatoarele precizari:

in cursul zilei de 1 septembrie 2017, reprezentantii Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor Miercurea Ciuc au realizat un control la unitatea Grill din cadrul magazinului Kaufland din Odorheiu Secuiesc, verificand termenele si conditiile de depozitare ale produselor si au adresat angajatelor unitatii intrebari legate de meniuri, procedura de servire, specificul preparatelor.

La finalul acestei vizite de lucru, din data de 01.09.2017, reprezentantii Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor Miercurea Ciuc au acordat o sanctiune in suma de 10.000 lei, conform procesului verbal nr. 0844623 din 01.09.2017. Procesul verbal specifica foarte clar faptul ca amenda a fost data in baza materialului video din data de 31.08.2017 care circula pe internet si nu are la baza un alt incident similar petrecut in ziua vizitei A.N.P.C. la unitatea Grill Kaufland.

Referitor la informatia aparuta pe diverse canale media cu privire la o amenda acordata Kaufland Romania in anul 2015 pentru „reclame si pliante realizate exclusiv in limba maghiara”, mentionam ca aceasta amenda nu exista”, afirma reprezentantii Kaufland Romania.

 

Exit mobile version