TIMISOARA. Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș în calitate de beneficiar al Proiectului ”#Skills4Future: Dezvoltarea Competențelor Digitale, Durabile și Antreprenoriale în era tehnologiei” – ID 311110, cofinanțat din Fondul Social European Plus prin Programul Educație și Ocupare 2021-2027, anunță locuri disponibile la cursul GRATUIT de DEZVOLTARE SUSTENABILĂ.
Proiectul vizează promovarea învățării pe tot parcursul vieții și oferirea de oportunități flexibile de actualizare a competențelor și de calificare pentru angajații din Regiunea Vest a României.
Prin proiect, se urmărește creșterea nivelului de calificare a angajaților, îmbunătățirea competențelor digitale, dezvoltarea abilităților de dezvoltare durabilă și stimularea spiritului antreprenorial în rândul acestora.
CURS DE DEZVOLTARE SUSTENABILA
Competențe dobândite
-
Cunoașterea conceptelor și principiilor dezvoltării durabile
-
Evaluarea impactului asupra mediului și societății
-
Dezvoltarea și implementarea politicilor de dezvoltare sustenabilă
-
Integrarea durabilității în sectorul privat
-
Colaborarea și comunicarea în domeniul dezvoltării sustenabile
-
Gestionarea proiectelor de dezvoltare sustenabilă
Perioada: Octombrie – Decembrie 2025
Durata cursului: 80 de ore
Format: hibrid (fizic și online)
-
40 de ore teorie (format fizic)
Locație: Centrul Regional de Afaceri al CCIAT, Timișoara, Bd. Eroilor de la Tisa nr.22)
-
40 de ore practică (format online, aplicația ZOOM)
Orar: 3 zile pe săptămână, 4 ore zi, interval orar 16.30 – 20.30
-
-
Lector: Gabriela FISTIȘ, expert în sustenabilitate, cu peste 25 de ani de experiență în consultanță de mediu,
-
ESG și dezvoltare durabilă, coordonator de proiecte naționale și internaționale și formator de profesioniști în
-
domeniul tranziției verzi și economiei circulare.
Structura cursului
Modul I: Introducere în dezvoltarea durabilă
-
Principiile sustenabilității în afaceri, premise și provocări
-
ESG – ce inseamnă
-
Agenda 2030 și Obiectivele de Dezvoltare Durabilă – ODD
-
Cadru legislativ național și european
-
Relevanța și beneficii ale dezvoltării durabile în mediul privat
Modul II: Modele de afaceri sustenabile
-
Evaluarea aspectelor ESG, aspect – impact
-
Pași în dezvoltarea unui model de afaceri sustenabil
-
Strategia de Sustenabilitate
-
Sistemul de management al sustenabilității
Modul III: Economia circulară – pilon al sustenabilității
-
Economia circulară: concepte, modele de afaceri circulare
-
Strategii de reducere, reutilizare, reciclare
-
Principiul DNSH: Princpii de abordare, aplicabilitate, instrumente de evaluare
-
Implementarea circularității în lanțul de producție
Modul IV: Reziliența în lanțul de aprovizionare
-
Analiza lanțului valoric, Impact, Risc și Oportunități
-
Analiza stakeholderilor
-
Instrumente de evaluare: Amprenta de carbon a organizației
-
Indicatori de sustenabilitate
Modul V: Politici și strategii de dezvoltare sustenabilă în companii
-
Evaluarea gradului de maturitate în dezvoltarea sustenabilă, Raport de risc ESG
-
Politici de sustenabilitate
-
Principiile raportării nefinanciară conform cerințelor CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive) și aplicabilității ESRS sau conform standardului voluntar de raportare
Modul VI: Comunicare și colaborare pentru sustenabilitate
-
Tehnici de comunicare sustenabilă (green marketing, etichetare ecologică)
-
Colaborare interdepartamentală și interorganizațională
-
Campanii de conștientizare și implicare a stakeholderilor (inclusiv angajați, comunități, clienți)
Evaluare finală
-
Test scris grilă (evaluare teorie) 18 întrebări – 50%
-
Proiect practic individual: Elaborarea unui proiect de remodelare business într-unul sustenabil – 50%
În urma absolvirii, se eliberează un Certificat de Absolvire și un supliment descriptiv care atestă competențele dobândite.
Condiții de participare
Prezența la cursuri de minim 75%
Înscriere pe platforma de e-learning – competențe digitale
În cadrul proiectului, se oferă acces pe o PLATFORMĂ E-LEARNING în vederea dobândirii de competențe digitale.
Condiții de eligibilitate și înscriere
-
Vârsta: 18 – 65 ani
-
Angajat cu contract individual de muncă (cu normă întreagă sau cu timp parțial ce provin din întreprinderi publice și private)
-
Domiciliul/reședința în Regiunea Vest (Arad, Hunedoara, Caraș-Severin sau Timiș)
Nu sunt eligibile persoanele care ocupă poziții de management și dețin calitatea de administrator/reprezentant legal într-o întreprindere publică sau privată.
Înscrierile se fac prin completarea Formularului de participare disponibil pe site-ul proiectului, la adresa:
Detalii suplimentare: Vlad Oniga – tel: 0726 607 429, vlad.oniga@cciat.ro