Opinia Timisoarei

Indicatoare rutiere si stalpisori verzi de 2 milioane de euro, in 2012, in Timisoara! Verificari la firma contractata de Primaria Timisoara

TIMISOARA. 8,6 milioane de lei. Atat i-au costat pe timisoreni semnele de circulatie montate in Timisoara in anul 2012. O suma exorbitanta, spune primarul, care a dispus un control la firma Rosign, tocmita de Primaria Timisoara sa se ocupe de intretinerea sistemului de semnalizare din oras.

Contractul a fost semnat in 30 octombrie 2001 si expira abia in 2015, in asa fel incat specialistii Rosign sa monteze cate indicatoare vor si unde vor in Timisoara.

„Nu exista proceduri riguroase pe baza carora sa se desfasoare aceasta activitate de semnalizare in oras, ceea ce a condus la multe nereguli de-a lungul timpului. Ca sa fiu concret, cred ca este anormal ca pe parcursul anului 2012 sa se fi efectuat lucrari de semnalizare si intretinere a sistemului de semnalizare din oras in valoare de 8,6 milioane de lei. Au fost platite doar 7,2 milioane”, a precizat primarul Nicolae Robu.

Mai grav este faptul ca acest contract nu poate fi reziliat nicicum, nici macar prin acordul partilor, a completat Robu.

„Daca as putea, as realiza imediat acest contract. In situatia data, voi purta discutii cu conducerea Rosign si voi face tot posibilul ca in termeni amiabili, deci cu acordul partilor, sa aducem corectiile de rigoare. In orice caz, toata aceasta relatie cu Rosign va ramane sub colimatorul Corpului de control si vom avea grija, pe de o parte, sa nu se angajeze cheltuieli inutile, asa cum au fost unele semnalate, iar pe de alta parte, ca acele cheltuieli care sunt necesare sa fie efectuate fara dubii cu onorarea obligatiilor asumate. La ora actuala, raman semne de intrebare in privinta onorarii integrale a tuturor obligatiilor in acesti lungi ani de colaborare”, a mai spus Robu.

Ce se intampla daca nu poate fi reziliat contractul? Primarul Timisoarei spune ca va lua masuri pentru ca angajatii Rosign sa nu mai monteze stalpisori verzi si indicatoare de capul lor.

„Vom lua masuri pentru a nu se mai putea monta, spre exemplu, acei stalpisori, acele semne privind interzicerea stationarii in mod nejustificat. Au aparut astfel de stalpisori in zone unde lumea de rand s-a mirat ce cauta ei acolo. Au aparut excedent diverse semne ca stationarea este interzisa. Eu cred ca este un exces de semnalizari pe stalpii dintre liniile de tramvai de la Spitalul Judetean si pana la AEM, apoi in zona Poligrafiei vechi au fost o multime de semne care anuntau ca stationarea este interzisa. Dupa bunul simt, erau mult mai multe decat ar fi fost necesar sa fie. Acest contract nu a fost facut cu suficienta rigoare si Rosign are prea multa libertate sa monteze cu avizul sau fara avizul comisiei de circulatie. Am vazut situatii in care de la Primarie se solicita montarea unui numar de semne fara sa fie precizat locul unde trebuie montate. Specialistii rosign sa faca propuneri si in final sa fie aprobarea Primariei”, a explicat Nicolae Robu.

Intrebat daca va fi cineva tras la raspundere pentru relatia dintre Rosign si municipalitate, primarul a spus ca Directia Tehnica si, implicit, seful acesteia au avut sarcina sa se ocupe de contract.

„Nu poti sa acuzi de tentativa de frauda, dar poti sa acuzi de gestiune nerationala a fondurilor. Nu va fi sanctionat, pentru ca nu s-au stabilit vinovatiile, sanctiunile nu pot fi date asa, s-a constatat ca este un contract”, a completat edilul.

Executivul Primariei Timisoara nu stie cati bani s-au platit din 2001 si pana in prezent firmei Rosign. Cert este ca contractul expira in 2015 si ca tot specialistii Rosign vor monta si indicatoarele noului sistem de parcare al Timisoarei, care intra in vigoare din 1 martie.

Exit mobile version