Opinia Timisoarei

Incepe cosmarul. Se fac ocoliri de zeci de kilometri. Masinile de mare tonaj nu mai au voie pe bulevardul Stan Vidrighin din Timisoara. Devieri de trafic inca de pe autostrada

TIMISOARA. O noua amanare in cazul restrictionarii traficului pe bulevardul Stan Vidrighin din Timisoara. Reprezentantii Primariei anunta ca s-a luat aceasta decizie pentru a le sincroniza restrictiile din oras cu devierile de trafic ce vor avea loc in intreg judetul. Astfel, noile masuri vor intra in vigoare din 27 aprilie.

Masinile cu gabarit mare, de peste 7,5 tone, care tranziteaza Timisoara pe bulevardul Stan Vidrighin vor avea la dispozitie rute alternative spre Moravita si Jimbolia, dar si pentru zona de nord și sud a municipiului. Restritiile de trafic nu vizeaza transportatorii care au ca destinatie punctele logistice aflate pe Stan Vidrighin.

Rutele alternative sunt redate mai jos.

In vederea deplasarii spre Vama Moravita:
● Topolovățu Mare – DJ572 (Hitiaș) – DJ592 (Centura de ocolire Buziaș, Chevereșu Mare) – DJ592A (Sacoșu Turcesc) – DJ693B (Liebling) – Jebel – DN59 (Moravița);
● Topolovățu Mare – DN6 (Recaș, Izvin, Remetea Mare) – DNCT Nord (Centura Timișoara Nord) – DN69 (Institutul Agronomic) – Strada Grigore Alexandrescu – DN59A (Săcălaz, Cărpiniș) – DN59B (Cenei, Foieni, Deta) – DN59 (Moravița);
● DN69 (Orțișoara, Institutul Agronomic) – Strada Grigore Alexandrescu – DN59A (Săcălaz, Cărpiniș) – DN59B (Cenei, Foieni, Deta) – DN59 (Moravița).

In vederea deplasării spre Vama Jimbolia:
● Topolovățu Mare – DN6 (Recaș, Izvin, Remetea Mare) – DNCT Nord (Centura Timișoara Nord) – DN69 (Institutul Agronomic) – Strada Grigore Alexandrescu – DN59A (Săcălaz, Cărpiniș) – DN59A (Jimbolia);
● DN69 (Orțișoara) – DNCT Nord (Centura Timișoara Nord) – DN69 (Institutul Agronomic) – Strada Grigore Alexandrescu – DN59A (Săcălaz, Cărpiniș) – DN59A (Jimbolia).

În vederea deplasării spre zona industrială Timișoara Sud (Calea Șagului):
● Topolovățu Mare – DJ572 (Hitiaș) – DJ592 (Centura de ocolire Buziaș, Chevereșu Mare, Moșnița Nouă) – Calea Buziașului – Bulevardul Liviu Rebreanu – Calea Șagului;
● DN69 (Orțișoara) – DNCT Nord (Centura Timișoara Nord) – DN6 (Remetea Mare, Izvin, Reșița) – Topolovățu Mare – DJ572 (Hitiaș) – DJ592 (Centura de ocolire Buziaș, Chevereșu Mare, Moșnița Nouă) – Calea Buziașului – Bulevardul Liviu Rebreanu – Calea Șagului.

Pe rutele respective vor fi amplasate indicatoarele rutiere specifice care să-i informeze despre restrictionarea traficului in zona atat pe transportatorii de la nivel national, cat si pe cei care tranziteaza Timisoara pentru transporturi internationale. Devierile sunt realizate in colaborare cu Consiliului Judetean Timis, Directia Regionala de Drumuri Publice Timisoara și cu avizul Politiei Rutiere din cadrul Inspectoratului de Politie Judetean Timis.

Un oraș, care este din ce în ce mai sufocat de mașini, are nevoie de infrastructură de transport public ca de aer. Tramvaiele fac parte din identitatea municipiului nostru și, odată cu schimbarea lor, schimbăm liniile, stațiile, nivelul de confort. Stan Vidrighin este un proiect strategic pentru Timișoara, dar nu putem lăsa deoparte realitățile curente.
Încercăm să reducem impactul pe care-l va avea restricționarea traficului pe această arteră importantă: am purtat discuții cu reprezentanții firmelor care operează pe bulevard ca să îi asigur că există soluții pentru ca să opereze în continuare, am purtat discuții cu reprezentanții poliției rutiere, ai consiliului județean și ai direcției regionale care se ocupă de drumurile naționale, pentru a agrea aceste devieri. Am mediat aceste discuții împreună cu echipa de proiect din primărie și cu PORR Construct, antreprenorul care va executa lucrarea.
Toate aceste demersuri au avut ca scop să asigurăm condiții pentru cei care locuiesc, muncesc, trăiesc în Timișoara. Stan Vidrighin trebuie reabilitat, dar și noi ca primărie trebuie să putem minimiza acest impact. Sunt conștient că nivelul de trafic din zonă va crește, dar la finalul lucrărilor vom avea linii de tramvai moderne, magistrala de apă-canal nouă și tot carosabilul, trotuarul și pistele reabilitate.” transmite viceprimarul Ruben Latcau.

Va reamintim, pe Bulevardul Stan Vidrighin urmeaza sa fie facute lucrari capitale in urmatorii 2 ani si jumatate. Reprezentantii Aquatim vor inlocui peste 60 de kilometri de retele de apa si canal, iar Primaria trebuie sa reabiliteze liniile de tramvai (acestea vor fi inierbate), carosabilul, sa amenajeze piste de biciclete si trotuarele si sa fie refaca locurile de parcare.

Valoarea investitiei se ridica la 18 milioane de euro, iar perioada de implementare a proiectului este de 36 de luni.

Exit mobile version