Opinia Timisoarei

Incep lucrarile pentru transportul intermodal la Timisoara, cu bani europeni: din august vom inchiria biciclete din statiile RATT. Unde vor fi puse cele 300 de biciclete?

TIMISOARA. Incepand din luna august, Timisoara intra in randul oraselor europene cu biciclete de inchiriat in mai multe zone din oras. In zilele ce urmeaza incep efectiv lucrarile in statiile RATT: se vor pune rastele de biciclete si se vor aduce mijloace de transport pe 2 roti. Licitatia este gata, iar firma castigatoare a inceput organizarea de santier.

Se va lucra mai intai in Piata Libertatii, unde este deja deschis santier pentru reabilitarea Zonei Cetate, urmand ca apoi sa se treaca si la alte zone din oras. Viacor Engineering, firma castigatoare a licitatiei, este din Bucuresti si a implementat un proiect asemanator si in Cluj-Napoca. In oras vor fi aduse 300 de biciclete.

„Licitatia este gata, incepe lucrarea. Am predat deja amplasamentul, firma isi face organizarea de santier. Am stabilit sa se inceapa in Piata Unirii, este deja santier acolo, putem interveni usor”, a declarat, pentru opiniatimisoarei.ro, Aurelia Junie, sefa Directiei de Dezvoltare.

Potrivit managerului de proiect, Andreea Balan, firma Viacor Engineering se va ocupa de lucrari. Proiectul trebuie incheiat pana la sfarsitul lunii iulie a acestui an, ceea ce inseamna ca din august, timisorenii iubitori de miscare pe 2 roti se vor putea plimba, gratuit, cu cele 300 de biciclete.

„In proiect sunt incluse 25 de statii de biciclete si 11 statii RATT. Din cele 11 statii ale regiei, 8 vor fi inlocuite si 3 statii vor fi noi. Cele 25 pentru biciclete sunt amplasate in imediata vecinatate a statiilor RATT, tocmai acesta este caracterul intermodal. In plus, vor fi reabilitati 23 de kilometri de piste de biciclete. Sfarsitul lunii iulie este termenul de finalizare”, a spus Andreea Balan pentru opiniatimisoarei.ro.

Sistemul este simplu. Orice timisorean care vrea sa inchirieze o bicicleta poate sa o ia dintr-o statie RATT si sa o lase in alta. Rastelele vor avea mecanisme automate de securizare, conform proiectului. Oamenii nu vor trebui sa plateasca nimic pentru a lua o bicicleta, se discuta doar despre o garantie, ce poate fi recuperata de indata ce bicicleta este inapoi in rastel.

Unde vor fi puse statiile cu biciclete?

Firma care a castigat licitatia stie deja locurile unde vor fi aduse bicicletele: Calea Aradului – intersectia cu str. Felix, Calea Aradului – la intersectia cu str. Liege, Calea Torontalului – la intersectia cu str. Bucovinei, Calea Aradului – piata Consiliul Europei, Piata Marasti – statie la colt cu str. Serg. C-tin Musat si str. Oituz, Piata Libertatii – statia spre Piata Traian, Piata I.C. Bratianu – colt cu bulevardul Take Ionescu, str. Grozavescu – in spate la Posta Mare de pe bv. Revolutiei 1989, Piata Alexandru Mocioni – statia de pe bv. Regele Carol I, Calea Sagului – intersectia cu bv. Liviu Rebreanu, Calea Sagului – intersectia cu str. Ana Ipatescu, str. Cluj – in Piata Leonardo da Vinci, Aleea F.C. Ripensia – intersectia cu str. 1 Decembrie, bv. Iosif Bulbuca – intersectie cu str. Aries, Piata Gen. Gh. Domasneanu, Piata Gen. Virgil Economu – colt intre str. Gheorghe Adam si Calea Dorobantilor, Calea Sever Bocu – intersectie cu str. Divizia 9 Cavalerie, Calea Sever Bocu – intersectie cu str. Armoniei si Ion Ionescu de la Brad, Calea Circumvalatiunii – intersectie cu str. Gheorghe Lazar, str. Lt. Ovidiu Balea – intersectie cu str. Grigore Alexandrescu, Piata 700, bv. Regele Ferdinand – intersectie cu bv. 16 Decembrie 1989, intersectie bv. C.D. Loga, Piata Badea Cartan – intersectie str. Mihail Kogalniceanu cu str. Simin Barnutiu, bv. Mihai Viteazu – intersectie cu bv. Victor Babes, bv. Gen. Ion Dragalina – intersectie cu bv. Regele Carol I.

Ce piste de biciclete vor fi reabilitate?

Totodata, vor fi reabilitati mai multi kilometri de piste de biciclete: de pe Calea Sever Bocu, Calea Aradului, bv. Take Ionescu, bv. Vasile Parvan, bv. Victor Babes, str. Cluj, bv. Regele Carol I, bv. Michelangelo, zona stadionului Dan Paltinisanu, bv. Gen. Ion Dragalina, bv. Brancoveanu, bv. Mihai Eminescu, bv. Iosif Bulbuca, Calea Sagului, bv. Mihai Viteazu, str. Gheorghe Lazar, Calea Circumvalatiunii, str. Moise Dobosan, bv. Cetatii, Calea Torontalului, bv. Iuliu Maniu, bv. C.D. Loga, str. Mihai Eminescu.

Proiectul „Modernizarea statiilor de transport public intermodal la nivelul polului de crestere Timisoara” dateaza de pe vremea fostei administratii. Valoarea totala a proiectului este de 7,5 milioane de lei, iar contractul semnat cu firma din Bucuresti este de 5,6 milioane de lei, la care se adauga TVA.

In cadrul municipalitatii se va forma o echipa de mentenanta care va interveni pentru remedierea oricaror probleme de functionare si care va regla si stocul de biciclete disponibile in statii, rezolvand situatii precum “zero biciclete disponibile” sau “rastel plin”, prin mutarea mijloacelor de transport pe 2 roti intre statii.

CITESTE SI: Vom inchiria biciclete din statiile RATT. Primaria Timisoara vrea sa modernizeze 25 de statii de transport, ca in marile orase europene

Exit mobile version