Inca o promisiune amanata: pasajele Timisoarei intra in reparatii abia in 2014. Poate in primavara

TIMISOARA. Desi era mai mult decat evident, primarul Timisoarei a anuntat, oficial, ca abia anul viitor vor incepe lucrarile la pasajele de cale ferata: Jiul, Popa Sapca si Solventul. Sau cel putin la unul dintre acestea. Abia au fost gata studiile de fezabilitate, iar acum urmeaza o alta runda de documentatie.

Aceasta cu toate ca, in luna ianuarie a acestui an, edilul ne dadea asigurari ca avem studii de fezabilitate pentru Jiul si Popa Sapca si ca „doar unul din cele 3 pasaje va fi inclus in buget pentru 2013”.

„Suntem in grafic, eu inca pot afirma ca unul dintre aceste subpasaje va putea demara ca lucrare de executie inca in 2013”, spunea edilul in luna aprilie a acestui an. Iata ca acum, aproape la final de an, Nicolae Robu vine cu o „veste extrem de buna” pentru timisoreni!

„Ne-au fost predate cele 3 studii de fezabilitate pentru largirea subpasajului si respectiv a strazii Popa Sapca, a subpasajului si a strazii Jiul si, respectiv, pentru realizarea unui nou subpasaj pe sub linia de cale ferata in zona Solventul, unde intentionam sa facem si un pod. De altfel, avem in plan sa facem un pod si in dreptul strazii Jiul. In sedinta de Consiliu Local vom avea pe ordinea de zi aprobarea acestor studii si, implicit, trecerea la pasul 2: elaborarea proiectului tehnic si a documentatiei de executie”, a declarat, marti, primarul.

Potrivit edilului, s-a facut licitatie pentru desemnarea firmei care sa faca, la gramada, studiile de fezabilitate. Urmeaza acum intocmirea proiectelor tehnice, iar abia apoi licitatia pentru desemnarea firmei constructoare.

„Contractarea prin licitatie s-a facut pentru toate cele 3 – studiu de fezabilitate, proiect tehnic si detalii de executie, trebuie acum doar sa se dea unda verde pentru a trece mai departe. Desigur, Consiliul Local nu are niciun motiv sa nu dea unda verde, pentru ca sunt foarte importante cele 3 lucrari. Se vor asigura astfel premizele ca la primavara sa organizam licitatia si apoi sa incepem lucrarile in ordinea in care vom vrea. La vremea respectiva noi vom fi pregatiti cu toate cele 3 subpasaje deodata, practic”, a completat Nicolae Robu.

Asa ca doar la primavara ne vom lauda cu lucrarile efective.

„Studiile dau solutiile de largire, accesele din stanga si dreapta, impactul interventiei, ce trebuie facut pentru consolidarea trecerii de cale ferata pe deasupra, pe unde va fi trotuar, detalii de genul acesta”, a tinut sa mai precizeze edilul sef al Timisoarei, mai ales ca in bugetul pe anul acesta nu a fost inclusa nici macar largirea pasajului Jiul.

CITESTE SI:

Largirea pasajului Jiul mai asteapta. Reprezentantii Primariei Timisoara n-au gasit loc pentru executie in bugetul pe 2013

5 benzi de circulatie sub pasajul de pe strada Popa Sapca!? Asta vrea primarul Timisoarei Nicolae Robu

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. fara pod in continuare la Jiul ca avem deja 2 poduri in stanga si in dreapta la nici 500 metri. Podul in continuarea strazii BOBALNA e mai important ! pana nu se face pod la Bobalna tirurile vor trece prin zone centrale in loc sa le directionam spre periferie caci centura sud nu mai vine !

  2. Podul din continuarea Str. Jiul e necesar, astfel se inchide macar in partea de vest inelul II. Se descongestioneaza traficul si pe Oituz, si la Catedrala. (Poza nu e buna, pasajul ala a fost reabilitat de Ciuhandu, e occidental, iar la fiecare ploaie chiar venetian).

  3. Eu sunt tare curios cand se va construi vreun pod in Timisoara.
    Promisiunile sunt interesante, dar sunt promisiuni car enu incalzesc pe nimeni.

    Prioritar din cele 3 proiecte propuse ar trebui sa fie cel de la Solventul (pod peste Bega si pasaj, desi ar fi mai bine inca un pod la CF) si mutat tot traficul greu pe Bogdanestilor.

    Apoi foarte interesant acel pod la Jiul, care ar inchide inelul 2 in partea de Vest, si ar decongestiona mult din traficul din zona centrala.

    Iar la urma, pentru Popa Sapca, sincer ar fi mai buna varianta sa se inchida inelul 2 si in partea de Est (si crearea unui sens girator la Politia Judeteana), care ar avea un efect mai mare decat largirea.

    Ar fi foarte important si realizarea podului de la Bobalna, dar necesar ar fi si realizarea drumului (bulevardului) care sa faca legatura, peste acel pod, intre Buziasului cu Lugojului. Asta ar insemna o investitie mare, aproximativ la fel de mare ca toate cele 3 proiecte de sus la un loc, dar poate se va reusi realizarea prin finantare europeana (asta daca administratia si vrea sa o realizeze)… beneficile ar imense: eliminarea traficului greu din Fabric, respectiv un imbolt clar si necesar pentru dezvoltarea Plopi-Kuntz.

    • … si sa nu uit inca 2 proiecte necesar:
      1. centura auto
      2. centura feroviara in partea de Nord (de la Remetea la Sanandrei) si eliminarea cai ferate din oras (de la strazile Nera/Jiul pana aproape de Remetea si Aeroport)
      … astea depinzand de CJT dar cu benefici clare Timisoarei si localitatilor din N si NE

  4. bai idiotilor de ziaristi, omul acesta (Dl Robu) a facut intr-un an cate nu a facut ciuhandrelu in toate mandatele, ce dracu mai vreti de sunteti tot cu critica, niste nesimntiti