Inca 8 milioane de lei de la Guvern pentru noi exproprieri pe traseul Centurii de Sud la Timisoara. Se fac lucrari suplimentare la intersectii, inclusiv cu Drumul Boilor, pasaje si noduri rutiere, dupa actualizarea Proiectului Tehnic

TIMISOARA. Guvernul aproba vineri inca 8.287.000 de lei pentru o noua serie de exproprieri pe traseul Centurii de Sud la Timisoara. Odata cu actualizarea Proiectului Tehnic in acest an s-a identificat nevoia unor terenuri pe care se vor realiza lucrari suplimentare fata de cele stabilite initial. Aceasta intrucat autoritatile locale au solicitat amenajarea de noi conexiuni in comunele prin care va trece soseaua, inclusiv cu Drumul Boilor.

Guvernul Romaniei a decis sa aprobe noile amplasamente si sa aloce banii necesari exproprierilor pentru proprietati de utilitate publica din zonele Timisoara, Sanmihaiu Roman, Sag, Giroc, Mosnita Noua si Ghiroda. Aceasta dupa ce prima parte de exproprieri e demarata de cateva luni de Ministerul Transporturilor, prin CNAIR. Din cele 464 de pozitii aprobate prin vechea Hotarare de Guvern, in peste 200 de cazuri dosarele sunt deblocate si plata a fost facuta. Exista insa situatii in care oamenii inca nu au depus dosarele de expropriere, iar in circa 80 de cazuri mai trebuie facute corecturi.

Noile exproprieri sunt necesare pentru reamenajarea unor intersectii de tip giratie si in cruce, pentru construirea unor pasaje si amenajarea unor noduri rutiere. De asemenea, mai este nevoie de proiectarea unui sistem adecvat de drenaj pentru a asigura colectarea si evacuarea apelor de pe suprafata carosabila si de pe structurile construite, in functie de conditiile pe care le ofera terenul natural, elementele geometrice in profil longitudinal si tinand cont de masurile care trebuie luate pentru asigurarea unei preepurari a apei inaintea deversarii in emisari sau pe terenul inconjurator. Totodata, au mai fost prevazuta amnejarea unor parcari de scurta durata.

CITESTE SI: Vor fi intarzieri la Centura de Sud la Timisoara. Nici pana acum nu s-au facut calculele si documentele pentru lucrarile suplimentare la intersectiile cu Drumul Boilor si celalalte drumuri judetene. Video

In acest moment, pe santierul Variantei de Ocolire Sud de la Timisoara a fost turnat primul strat de asfalt pe diferite segmente.

Totodata, au avansat lucrarile la 15 dintre cele 44 de poduri si podete prevazute pe soseaua de Centura Sud.

Pe sectoare insumand peste 2 km de pe centura Timisoara Sud a fost asternut de stratul de baza din mixtura asfaltica, primele sectoare fiind in zona localitatii Utvin si, de saptamana aceasta, si in zona localitatii Mosnita Noua.
La 15 din cele 44 de podete aflate de-a lungul soselei de ocolire s-au montat prefabricatele, restul podetelor fiind in diferite stadii de executie. In cursul acestei saptamani s-au mai realizat demolari ale unor foste hale din zona Utvin, umpluturi cu pamant, foraje la pile, stabilizari cu balast, diferite drenaje. La pasajul de la km 5+366, intersectia cu DN 59 Timisoara – sag, se lucreaza la cofrarea culeei 1 si, pe langa drumul national, antreprenorul a realizat o banda pentru a devia circulatia si a executat sapaturile pentru pilele viitorului pasaj„, transmit reprezentantii DRDP Timisoara.


Pana la finalul anului, stadiul de realizare al centurii va depasi 20%”, spune Horatiu Simion, directorul Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Timisoara.

Va reamintim, realizarea Centurii de Sud de la Timisoara, in lungime de 25,69 km, a fost atribuita catre antreprenorul Tirrena Scavi S.P.A. Valoarea contractului este de 272.432.921,95 lei fara TVA, avand finantarea asigurata de la bugetul de stat si din fonduri europene.

La finalul lunii martie 2020 a fost emis ordinul de incepere al lucrarilor si de predare a amplasamentului, termenul de finalizare a obiectivului fiind stabilit pentru luna martie 2022.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Când citești articolul ai impresia că se calcă pe picioare muncitorii și sunt ambuteiaje la basculantele de pe șantier. De fapt sunt 2-3 utilaje și muncitori cât la un duplex din Dumbrăvița. Exact aceleași povesti la fiecare comunicat al DRPD despre centura sud: terasamente, lucrări la podețe, demolări. Păi demolările trebuia să fie gata în maxim două săptămâni de la demararea lucrărilor.
    Asfaltarea aia pe porțiuni de maxim 2 km e praf în ochi. Se știe că la asfaltare se acordă procente mari din cantitatea de lucrări, deși volumul de muncă e foarte mic, de aia vor să raporteze asfaltări. Aș zice că procentul real optimist e între 12-15%, real pesimist pe la 8-10%. Mai sunt de executat lucrări complexe la poduri, pasaje, supratraversări, să nu vorbim de umpluturi… Și să nu mai vorbim că nici proiectul nu e final, încă se discută de intersecții și exproprieri.
    Dacă merge tot așa, 2023 e un termen optimist pentru deschidere.