Opinia Timisoarei

In ianuarie ar fi trebuit sa fie gata, dar inca nu a inceput strapungerea terenului pe sub liniile de tren. Lucrarile la Pasajul Solventul din Timisoara, intarziate cu doi ani, ar putea fi terminate in 2025

TIMISOARA. Mai mult de 3 ani de la semnarea contractului si fix doi ani de la deschiderea santierului, iar la Pasajul Solventul mai este mult de lucru. A ajuns abia la 45% realizare.

CITESTE SI: Peste 50 milioane de lei au fost investiti in Spitalul Judetean Timisoara, in ultimii trei ani

Ca de fiecare data, din Primaria ‘de sticla’ lucrurile se vad altfel decat in teren. Viceprimarul Ruben Latcau spune ca lucrarile sunt intarziate de… 30 de ani, asa ca, inca doi ani in plus sau in minus n-ar trebui sa fie o problema.

Lucrarile la cea mai complexa investitie de infrastructura din Timisoara au inceput, din pacate, cu o intarziere de 30 de ani. Am inceput un drum care subtraverseaza 10 linii de cale ferata si care include doua benzi pe sens, dubla linie de tramvai, trotuare si piste de biciclete, iar o astfel de investitie are nevoie de foarte multe avize, a caror obtinere a durat peste un an.

Pentru cei care stau in vecinatatea santierului, constructia de 132 de milioane de lei a fost si va fi, inca o perioada, o sursa de stres, de zgomot. Dar avansam cu aceasta lucrare atat de complexa. Spre deosebire de pasajul Michelangelo, care a fost realizat prin sapatura deschisa, Solventul este executat asemanator unui tunel. Mai mult, liniile de cale ferata sunt folosite pe toata durata investitiei, inclusiv in etapa de impingere a chesonului (tunelului) pe sub cele 10 linii„, a declarat pentru opiniatimisoarei.ro Ruben Latcau, vicepriamrul Timisoarei.

Potrivit reprezentantilor primariei, pana acum s-au realizat doar peretii mulati care configureaza traseul viitorului pasaj, atat pe partea dinspre strada Garii, cat si pe Bogdanestilor.

Iar, conform planurilor, daca nu mai apar alte motive de intarziere, spre sfarsitul primaverii 2024 ar trebui sa inceapa strapungerea terenului pentru realizarea pasajului subteran care va trece pe sub cele 10 linii de cale ferata. Iar aceasta parte din lucrari ar urma sa fie finalizata pana in a doua parte a lui 2024.

***

In februarie 2023, reprezentantii Primariei Timisoara anuntau ca au semnat contractul pentru finantarea proiectului de infrastructura cu bani de la Guvern. 43 de milioane de lei a primit administratia Fritz prin Programul National Anghel Saligny pentru a duce la bun sfarsit mult asteptatul pasaj.

Investitia cuprinde un drum care subtraverseaza liniile de cale ferata si include o linie dubla de tramvai, piste de bicicleta, trotuare si doua benzi pe sens pentru carosabil. De asemenea, la intersectia cu strada Garii se va realiza un sens giratoriu, care-l va inlocui pe cel existent.

La jumatatea lunii decembrie 2021, Primaria Timisoara a predat amplasamentul catre antreprenorul care trebuie sa construiasca Pasajul Solventul, pe sub cele 10 linii de cale ferata, aceasta dupa ce contractul cu constructorul fusese semnat inca din septembrie 2020, asocierea formata din Spic Internazionale (lider/ Italia) Pod-Proiect (Iasi)- Sylc Con Trans (Arad), cu alti 7 subcontractori, asociere care a castigat licitatia organizata acum 4 ani.

Pasajul Solventul urmeaza sa faca legatura intre Calea Bogdanestilor si strada Garii, pe sub liniile de cale ferata.

Conform proiectului, prin Pasajul Solventul va fi construita o linie de tramvai, amplasata pe axul drumului, care va face legatura intre linia de pe Calea Bogdanestilor si, candva, cu o linie de tramvai noua pe strada Garii.

Documentele pentru demararea investitiei au fost semnate de reprezentantii Primariei Timisoara in 22 septembrie 2020, chiar sub pasarela pietonala din Ronat, ce traverseaza cele 10 linii de cale ferata din zona.

Pasajul de la Solventul ar urma sa aiba, in total, patru benzi de circulatie, acestea putand fi chiar largite la sase, cate trei benzi pe sens, plus liniile de tramvai.

Linia de tramvai care va fi amenajata prin el urmeaza sa ajunga pe str. Garii, pana in dreptul Garii de Nord, unde se va racorda la liniile 1, 2 si 8. Pasajul ar urma sa aiba o latime de 34 de metri si o lungime de 87.

Lucrarile cuprind:
– Executia unui pasaj rutier inferior, perpendicular pe axul caii ferate, care va face legatura intre Calea Bogdaneştilor şi strada Garii şi include: o platforma cu o linie cale pentru tramvai amplasata in mijlocul carosabilului; cate 2 benzi de circulatie pe sens de o parte şi de alta a platformei tramvaiului; trotuare pietonale si piste pentru biciclisti amplasate pe ambele parti. Pasajul va avea o lungime de traversare pe sub liniile de cale ferata de 65 de metri(10 linii cale) si o lungime totala de 87,10 metri.
– Amenajarea bretelelor carosabile la pasaj prin amenajarea strazilor Cassian Munteanu si Barierei in perimetrul pasajului-carosabil si trotuare, amenajarea Caii Bogdanestilor-carosabil la 4 benzi de circulatie, linii de tramvai, noi locuri de parcare si un sens giratoriu in intersectia cu strada Garii, amenajarea strazii Garii, prin refacerea partii carosabile la 4 benzi de circulatie rutiera si linii de tramvai.
– Refacerea si extinderea retelelor de utilitati, alimentare cu apa, canalizare, retea electrica pentru iluminat public si sustinerea liniei de contact pentru tramvai.
– Amenajarea a 5534 mp de spatii verzi.

 

Exit mobile version