Opinia Timisoarei

I se spunea ‘Jupanul’ Depoului de Locomotive! Fabulos cati bani se incasau din afacerea cu motorina furata de la CFR la Timisoara?

TIMISOARA. Ancheta in cazul furtului urias de combustibil de la Depoul de Locomotive de la Timisoara scoate la iveala noi amanunte socante.

Saptamana trecuta, in urma unei operatiuni de amploare a DIICOT si DGA, zeci de oameni au fost dusi la audieri, 4 au fost arestati preventiv pentru 30 de zile: gestionarul sef Gheorghe Borza, liderul de sindicat Ioan Bolos, contabila sefa Florina Silaghi si omul de afaceri Liviu Martin, iar alti 4 au fost plasati in arest la domiciuliu pentru o luna: Seful Depoului de Locomotive, Cristian Aurel Jigoria, adjuncta acestuia Alina Apostol si agentul de politie Ilarie Nanu.

In plus, a fost pus SECHESTRU pe 75 de imobile apartinand inculpatilor.

CITESTE SI: SECHESTRU pe 75 de case! Amenintari si santaj la Depoul de Locomotive din Regionala CFR Timisoara! Cine conducea super afacerea cu motorina?

In motivarea instantei privind masurile luate se regasesc noi detalii legate de modul in care era organizata reteaua de furt si cum actionau capii filierei: liderul Sindicatului Mecanicilor de Locomotiva Ioan Bolos, respectiv gestionarul sef al Depoului Gheorghe Borza.

Pe acesta din urma, angajatii il percepeau drept ‘Jupanul’ Depoului. Gheorghe Borza tinea legatura cu mecanicii, era informat despre consumul de motorina despre surplusul furat.
Daca existau mecanici care furau motorina fara a-i da lui Borza partea ce i se cuvenea, erau inlaturati de pe locomotivele Diesel.

La randul sau, liderul de sindicat Ioan Bolos colecta sume de bani de la mecanici pentru a-i mentine in activitate si pentru a-i repartiza pe rutele care folosesc locomotive ce functioneaza pe baza de motorina.

Mecanicii erau santajati sa cotizeze intre 50 si 100 de euro pe luna fiecare, se mai arata in constatarile judecatorilor. Astfel, de la cei 22 de mecanici care faceau parte din reteaua de furt, Bolos ajungea sa adune si 2000 de euro intr-o luna.

Liderul sindicatului superviza intreaga activitate a Depoului, iar de-a lungul timpului i-a protejat pe cei prinsi ca au sustras motorina. Astfel, el avea grija sa-i influenteze pe cei care faceau anchete interne, astfel ca acestea ramaneau fara finalitate.

Florina Silaghi, contabila sefa a Depoului, avea drept sarcina sa falsifice documentele, astfel incat, scriptic, in contabilitate, sa nu apara diferente, iar pentru aceasta se foloseau tot felul de tertipuri. In plus, contabila avea si unele ‘atributii’ in dirijarea mecanicilor, asigurand o aparenta de ordine.

La un drum cu trenul de 30 km aproape ca se ‘dubla’ consumul de combustibil

O comisie din cadrul CFR Calatori a facut o verificare chiar in 15 aprilie la trenurile care circula pe ruta Timisoara Nord – Buzias si retur, respectiv Timisoara Nord – Jimbolia si retur. S-a constatat ca consumul efectiv al locomotivelor a fost de 84 de litri, insa conducerea Depoului a aprobat 140 de litri.

Politistul, ‘paznic’ la furt

Activitatea retelei de furt era protejata si sprijinita de agentul de politie Ilarie marian Claudiu Nanu de la Politia Transporturi care, practic, trebuia sa o demaste. I-a ajutat pe membrii gruparii ingreunand cercetarile, daca au existat anchete, le-a oferit informatii din disare si le deconspira eventualele supravegheri din afara.

Bolos si Borza, liderii de necontestat ai grupului infractional

Filiera care actiona de ani buni era organizata ca la carte. Rolul de lider executiv il avea gestionarul sef Gheorghe Borza, el fiind dublat de celalalt lider, dintr-o alta perspectiva, liderul de sindicat Ioan Bolos.
Acesta din urma se ocupa de racolarea mecanicilor, care furau efectiv motorina, fie prin santaj, fie prin acordarea de privilegii, se mai arata in motivarea sentintei de arestare preventiva.

Cei care nu cotizau isi pierdeau locul de munca de pe locomotivele alimentate cu motorina.
Borza supraveghea circuitul ‘afacerii’, iar contabila sefa avea grija sa mistifice datele din acte.

Zeci de mii de tone de motorina s-au ‘scurs’ astfel, in afara Depoului de Locomotive, printr-un punct de alimentare pentru incarcat auto si cisterne neasigurat pentru care nu exista niciun fel de evidenta. Aici era montat si furtunul cu ajutorului caruia combustibilul era colectat.

Ancheta continua.

CITESTE SI: Cum se fura motorina in Regionala CFR Timisoara? Inghesuiala mare la DIICOT! 25 de ceferisti in Arest! VIDEO!

CITESTE SI: Prapad! Peste 40 de perchezitii DIICOT la Regionala CFR Timisoara si la angajati pentru un furt colosal de motorina! VIDEO!

 

Exit mobile version