Gata! Pornesc vaporasele, la Timisoara. Guvernul a infiintat Regia Autonoma de Administrare a Caii Navigabile Canalul Bega

TIMISOARA. Dupa ce a fost postat inca de la sfarsitul lunii aprilie pe site-ul Ministerului Transportului, in dezbatere publica, in sfarsit, proiectul prin care se infiinteaza Regia Autonoma de Administrare a Caii Navigabile Canalul Bega, modificarea legislativa atat de asteptata a fost adoptata de Guvern in sedinta de joi.

CITESTE SI: La Timisoara Saracens se incheie o era de aur. Finantatorul Dan Dinu lasa echipa pe primul loc 

Anuntul a fost facut de primarul Nicolae Robu, pe pagina sa de Facebook. Aceasta desi proiectul nu figura initial pe ordinea de zi a Executivului, de astazi.

„GATA, VOM CIRCULA IN CURAND CU VAPORASELE!

Guvernul a adoptat astazi hotararea de infiintare in subordinea Ministerului Transporturilor a Regiei Autonome de Administrare a Caii Navigabile “Canalul Bega”! Pe cale de consecinta, Primaria Timisoara va retrage plangerea din instanta prin care Primarul a cerut obligarea guvernului de a emite acest act.
In perioada imediat urmatoare, Ministerul Transporturilor va trebui sa operationalizeze structura, iar aceasta sa adopte regulamentul de navigare si sa stabileasca semnalistica pe canal. Abia dupa ce aceste lucruri se intampla, vom putea naviga efectiv. Sper eu, in… 2-3 saptamani.

Reamintesc, Primaria Timisoara a implementat cu succes un proiect pe fonduri europene, fonduri locale si o contributie de la bugetul de stat, care avea ca obiective:
1). amenajarea malurilor Begai -si oricine poate vedea cum sunt ele acum si ne amintim cu totii cum aratau!-, asta preponderent pe fonduri europene
2). crearea unui al doilea subsistem bike sharing al orasului, continand 140 de biciclete, de asemenea preponderent pe fonduri europene
3). achizitia a sapte vaporase, pe fonduri 100% locale
4). introducerea si mentinerea in uz a celor sapte vaporase pentru transport in comun regular si pentru agrement

Obiectivele 1-3 au fost toate indeplinite fara probleme. Obiectivul 3), achizitia a sapte vaporase a avut termen imperativ 30.06.2016, fara a conta pentru finantatorul european daca vaporasele pot fi folosite la acea data sau nu. Altfel spus, Primaria a avut obligatia sa aiba cumparate – CUMPARATE SI-ATAT!- cele sapte vaporase pana in 30.06.2016, pentru a nu i se lua inapoi cei 6 milioane de euro primiti pentru realizarea obiectivelor 1 si 2. Unele minti sunt prea reduse pt a intelege asta, dar, noi mergem inainte, ce sa facem daca asa e facuta gradina Domnului, mare, cumplit de mare, chiar?! ii vom duce cu vaporasul si pe posesorii respectivelor minti, doar noi suntem toleranti!
Iata ca si al 35-lea proiect pe fonduri europene din 35 a fost dus la bun sfarsit de administratia pe care o conduc, deci rata noastra de reusita este 100%! Da, 100%!!!

Daca va bucurati, dati Like
Daca nu va bucurati, imaginati-va ca sunteti in plimbare cu vaporasul pe Bega
in ambele cazuri, dati Share / Distribuie”, a notat primarul Timisoarei pe Facebook.

Astfel, a fost facut ultimul pas necesar pentru ca vaporasele sa poata circula pe Bega, in regim de transport public in comun. Sediul Regiei va fi in cartierul Plopi, pe strada General Magheru.

Va reamintim, Timisoara risca sa dea banii inapoi Uniunii Europene – 6 milioane de euro – bani cu care a fost finantat proiectul de reabilitare a malurilor Begai, daca pana in 30 iunie vaporasele nu efectueaza curse de transport in comun.

Vaporasele, 7 la numar, au fost achizitionate de Primaria Timisoara in cadrul proiectului european in urma caruia au fost reabilitate malurile Canalului Bega, insa, ca acestea sa si poata circula, conform proiectului, ca transport in comun, era nevoie de introducerea unei noi reglementari la nivel national.

Ambarcatiunile au costat aproximativ 2 milioane de euro, bani proveniti de la bugetul local.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Utilitatea vaporaselor e cu semnul intrebarii (cum vor circula, cine le va folosi, de ce asa de multe, cati oameni le vor deservi, etc, etc, in conditiile in care RATT nu are bani de salarii). De 2 ani auzim doar „reclame” si laude pentru ceva ce practic nu exista inca. Asa ca oamenii ca mine, „cu minte ingusta” asteapta sa vada cum merg vaporasele, dupa aceea voi vedea care deget de la mana il ridic in sus.

    • Suntem in 22 iunie, abia astazi guvernul a infiintat Administratia Canalului Navigabil Bega, deci primarul a mintit. Citind inca o data citatul din capodopera feisbucica a primarului remarc urmatorul verset: „Iata ca si al 35-lea proiect pe fonduri europene din 35 a fost dus la bun sfarsit de administratia pe care o conduc, deci rata noastra de reusita este 100%”.
      De fapt sunt 36 de proiecte duse la bun sfarsit, daca socotim si pasajul Solventul, nu-i asa?