Gata, incepe largirea la 4 benzi a drumului Timisoara – Mosnita. Instanta a transat situatia santierului

TIMISOARA. Unda verde pentru santierul care se va deschide pe soseaua Timisoara – Mosnita, care va fi largita la 4 benzi.

Dupa ce o contestatie a fost depusa in ultimele zile ale lunii martie de una din firmele care au pierdut la licitatie, iar Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor a admis-o si apoi a solicitat reevaluarea ofertelor, compania care a castigat a depus plangere in instanta, la Curtea de Apel Timisoara impotriva hotararii CNSC. Judecatorii au decis insa sa o respinga rapid, astfel ca, santierul se poate deschide.

Gata! Începem extinderea la 4 benzi a drumului Timișoara – Moșnița Nouă.
AVEM CONSTRUCTOR! Curtea de Apel Timișoara a tranșat situația! Definitiv! Avem treabă!„, a anuntat presedintele Consiliului Judetean Timis, Calin Dobra.

https://www.facebook.com/dobra.calin.ionel/videos/719909548759058/

 

In urma cu aproape doua saptamani, presedintele Consiliului Judetean Timis, care implementeaza proiectul, spunea ca CJT va opta pentru varianta care sa conduca la cea mai rapida solutionare a situatiei.

Acesta este unul din proiectele cele mai importante la nivelul Consiliului Judetean. Aceste contestatii nu depind de noi. La nivelul CJT, din toamna, de cand a fost demarata licitatia, a fost desemnat castigatorul, iar un alt participant a contestat aceasta decizie la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor, iar CNSC ne-a transmis ca accepta contestatia si ne solicita reevaluarea. Vom cauta varianta cea mai rapida de atribuire a acestui contract, pentru ca in vara sa incepem modernizarea la 4 benzi a drumului Timisoara – Mosnita„, spunea acum doua saptamani presedintele Consiliului Judetean Timis, Calin Dobra.

La finele lunii mai, compania Strabag, declarata castigatoare a proiectului, a decis sa se adreseze instantei.

A fost depusa in instanta o actiune de catre firma Strabag. In acest moment, la Consiliul Judetean se opreste reevaluarea ofertelor. Si, pentru ca cei de la Strabag au depus actiunea pe Achizitii, aceasta inseamna o intarziere de cel putin o luna si jumatate. Instanta poate sa decida ca au dreptate cei de la Strabag, implicit Consiliul Judetean Timis, iar in acest caz semnam contractul si dam drumul la lucrare. Sau instanta poate decide ca are dreptate Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor si atunci trebuie sa facem reevaluarea ofertelor depuse„, a explicat atunci pentru opiniatimisoarei.ro Calin Dobra, presedintele Consiliului Judetean Timis.

Iata insa ca magistratii Curtii de Apel Timisoara au judecat rapid cauza si au hotarat ca muncitorii se pot apuca de treaba.

Proiectul largirii la 4 benzi a portiunii de 4,1 kilometri din DJ 592, are o valoare de peste 30 de milioane de lei, din bugetul Consiliului Judetean Timis, dar si prin Programul National de Dezvoltare Locala. Lucrarile ar trebui sa fie gata in 9 luni de la deschiderea santierului.

Conform proiectului, pe drumul judetean dintre Timisoara si Mosnita Noua vor fi realizate sensuri giratorii, trotuare, piste de biciclete si iluminat public pe intreg traseul. In plus, vor fi plantati peste 1000 de arbori si se vor amenaja accese catre strazile laterale si rigole de scurgere a apelor pe ambele parti ale drumului. De asemenea, lucrarea prevede atat alveole pentru stationarea autovehiculelor, cat si statii pentru transportul in comun.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Tot asa sa inceapa cum a inceput si largirea la timisoara-sens autostrada prin dumbravita, giarmata

  2. 4,1 km in 9 luni?! Cam prea repede. De ce nu va luati o marja de siguranta pentru tot felul de conditii nefavorabile, forta majora etc. Puneti si voi un 25-30 de luni.

  3. noi suntem dusmanii nostri

  4. Ca platitor direct de taxe as dori sa vad si eu un deviz/plan de cheltuieli la drumul asta. 30 de milioane de lei numai pentru largirea a 4 km si cateva sensuri giratorii este imens! Bataie de joc pe bani publici. Da, constructorul trebuie sa faca profit, dar la pretul asta cred ca banii mai merg si pe la altii nu numai la constructor.
    Pe de alta parte sunt si alte drumuri/constructii in judet, la fel de importante. De exemplu, amenajarea a 2 km de drum de la Tormac pana la limita de judet ar scurta cu 20 km drumul pana la Resita. Pe partea lor carasenii l-au pietruit si pe poate circula si cu Tico, iar in Timis este un drum desfundat de tractoare. Constructia a cate unui pod peste Timis in dreptul Girocului si Urseniului si amenajarea drumurilor existente ar descongestina imens traficul catre sudul judetului.
    Dar la preturile astea astronomice pentru lucrari relativ mici, mereu suntem in urma, mereu ne chinuim, mereu sunt drumuri proaste si/sau lipsa, pentru ca bugetul, si asa insuficient, se termina repede.

  5. 30 milioane pentru lărgirea a 4 km de șosea existentă, cu trei sens giratorii și tranșee pe margini ca între Timișoara și Giroc unde își vor sfârși viața mulți oameni. Atât a putut să facă acest păcălici in secolul 21 fără ca nimeni din presa locală să scoată un cuvânt.

  6. Asta vine peste 220 euro per metru patrat (2 benzi a 3,5 m ori 4000 m lungime sunt 28.000 mp de drum).
    In conditiile in care nu trebuie cumparat terenul este imens. Plus ca nici asa nu se face.
    Mare hot.

  7. Mi e Scarba
    Timisoara – Dumbravita ?!
    Care sunt criteriile pt care incep lucrarile Timisoara – Mosnita ?! Care e urgenta ?!
    No coment dle Dobra
    Ne mintiti cu nerusinare de 4 ani dvs si echipa

  8. Instantele saracele transeaza,numai ca de lucru nu se apuca nimeni….Ce largirea la 4 benzi a DJ691 nu a fost transata de anul trecut?Si ce folos,ca nu se misca un pai pe acea lucrare tot viitoare…

  9. Astept o stire de anul viitor, de forma:
    Gata, s-a terminat largirea la 4 benzi a drumului Timisoara – Mosnita.