Opinia Timisoarei

Gara de Nord din Timisoara, modernizata la aniversarea de 120 de ani. Cum va arata statia dupa terminarea lucrarilor?

TIMISOARA. Gara de Nord din Timisoara se va transforma intr-o gara moderna in 2017, dupa ce lucrarile de renovare au demarat serios inca din vara lui 2016.

CITESTE SI: Te va induiosa pana la lacrimi! Film cu Timisoara din anii ’70! Recunosti locurile? VIDEO 

Fatada Garii de Nord a fost renovata, la fel ca si interiorul garii, chiar daca porumbeii se plimba inca in voie prin incaperea principala.

In interiorul statiei au fost montate patru plasme pe care sunt afisate plecarile si sosirile trenurilor.

Chioscurile au fost inlaturate de langa intrarea mare a garii, unde urmeaza sa fie instalate usi cu senzor.

CITESTE SI: Un adevarat spectacol! Cum va arata in scurta vreme Aeroportul International Timisoara? FOTO! 

Noi am considerat ca nu e normal ca intr-o gara, si mai ales de dimensiunea noastra, a Timisoarei, sa avem intrarea ca un talcioc, cu toate chioscurile de toate culorile, formele si nu are rost sa mai spun cum aratau. Nici intre usi nu mai sunt cele doua societati care isi desfasurau activitati. Noi am organizat o zona comerciala in partea stanga a garii. De acolo calatorii vor putea sa isi cumpere ceva. Mai sunt inca spatii libere care sunt scoase periodic la licitatie pentru inchiriat„, declara nu demult pentru opiniatimisoarei.ro, directorul regionalei CFR Timisoara, Alexandru Simu.

In renovari a intrat si cladirea din stanga Garii Mari, cea care se afla pe bulevardul Republicii, langa depou.

CITESTE SI: Ceremonie de SCHIMBARE de GARDA la Timisoara, ca acum 300 de ani, in Cetate! Uniformele unitatii militare imperiale, aproape gata! Cine le-ar putea imbraca? 

 

Prima cladire a Garii de Nord a fost construita intre anii 1897-1899, iar numele ei initial a fost Josefstadter Bahnhof sau Jozsefvaros Indohaz, in traducere „Gara din Iosefin”, dupa numele cartierului in care se afla.

Dupa Unirea Banatului cu Romania si instaurarea administratiei romanesti la Timisoara, in 1919, gara a fost redenumita in „Gara Domnita Elena”, nume pe care l-a purtat pana la al doilea razboi mondial.

In timpul razboiului ea a fost puternic bombardata de aviatia aliata. Reconstructia nu s-a facut dupa planurile initiale, insa din 1976 a fost modernizata si stilul arhitectural schimbat.

Ultimele lucrari de amenajare a Garii de Nord s-au incheiat in 2014, cand a fost reabilitat holul mare al statiei. Acum insa, principala poarta feroviara din vestul tarii va cunoaste o schimbare uriasa.

Exit mobile version