Gara de Nord din Timisoara, in sfarsit in reparatii. Ce vrea noul director al Regionalei CFR sa schimbe? FOTO!

TIMISOARA. Dupa ani intregi de lamentari si aruncat pisica de la o institutie la alta, principala poarta feroviara de intrare in Romania venind din vestul Europei vede in sfarsit primele schele. Lucrarile au inceput deja, muncitorii dorind sa incheie operatiunea de ‘scoatere la lumina’ a Garii de Nord din Timisoara pana la 1 noiembrie.

Regionala CFR Timisoara are de mai bine de doua luni director nou. In locul lui Mircea Benec a ajuns Ion Alexandru-Simu, care sustine ca nu se lasa pana nu schimba imaginea dezastruoasa a garii.

„Se lucreaza pe reparatii, am fi vrut noi sa avem bani pentru noul proiect, mai ales ca finantarea europeana de dinainte s-a pierdut. Este un moft de-al meu, ca si ceferist vechi, sa ne mandrim cu garile noastre, mai ales cu cea din Timisoara, care e cea mai importanta din partea aceasta a tarii. Acum facem ce putem pe reparatii, cu bugetul pe care-l avem”, a declarat pentru opiniatimisoarei.ro Alexandru Simu.

Cum va arata Gara de Nord din Timisoara, dupa reparatii?

Schelele au fost montate deja in holul caselor de bilete, iar muncitorii muncesc de zor de ceva vreme. In urmatoarele doua saptamani si fatada garii va fi acoperita de schele.

„Ne-am apucat cu holul caselor de bilete, am avut o gramada de somatii si amenzi de la Politia Locala pentru asta. Se repara holul caselor de bilete, sala de asteptare si intrarea dinspre oras in hol. Vrem sa ne apucam apoi si de fatada, si de cea unde trag trenurile de la Resita, dar si de fatada principala si acolo langa Politia TF, gangul de langa Posta”, a mai spus Simu pentru opiniatimisoarei.ro. Acum nu se va lucra la fatada dinspre peroane, insa in urmatoarea perioada schelele vor acoperi fatada principala, promite noul director.

„Pe bugetul de anul viitor vrem sa facem si fatada de la grupa de linii. In urmatoarea perioada, peste doua saptamani, zic eu, se vor monta schelele pentru fatada principala. Nu pot sa schimb culoarea, dar trebuie sa o reparam. Suma despre care vorbeam este pe loturi, nu ne ajunge din pacate pentru tot”, ne-a mai marturisit directorul Regionalei CFR Infrastructura Timisoara.

Practic, se va lucra la toata fatada principala a garii, care da spre oras. Muncitorii firmei contractate de CFR vor spala fatada cladirii si vor pune pe geamuri folie noua, cu aspect de oglinda.

„Partea de sticla are folie pe interior, dar este toata cojita. Vrem sa o inlocuim, sa punem folie noua pe exterior, gen oglinda. Cat despre partea placata cu placi de travertin, pe aceasta vrem sa o curatam, sa o spalam si sa completam, acolo unde lipsesc placile. Toata suma care este pentru reparatii si interventii este de 600.000 de lei, pentru Regionala CFR Timisoara. S-a facut o licitatie, iar partea de fatada, holul caselor de bilete si sala de asteptare costa 390.000 de lei din totalul de 600.000 de lei destinat Timisoarei si Caransebesului, cu statiile aferente”, a mai explicat Simu pentru opiniatimisoarei.ro.

Imaginea Garii de Nord s-a schimbat putin in ultimele doua luni. Noul director, ajuns pe post la 1 iunie, a cumparat flori si tuia pentru a da un alt aer principalei poarte de intrare in capitala Banatului.

„Intentia mea este sa fac Gara de Nord mai frumoasa. S-a schimbat ceva vizavi de aspectul ei, am pus flori, am cumparat tuia. Incet incet schimbam imaginea ei. Sa speram ca ne lasa si vremea sa facem tot ce trebuie. Din discutiile cu constructorul, lucrarile se vor intinde pana pe la 1 noiembrie, speram sa prindem vreme buna”, a concluzionat Alexandru Simu.

CITESTE SI:

Primarul Nicolae Robu, in inspectie cu Politia Locala in Gara de Nord din Timisoara. S-a tinut de nas in pasajul pietonal. FOTO!

CFR s-a apucat de curatenie si reparatii in Gara de Nord din Timisoara. Primarul Nicolae Robu mai pasuieste compania cu amenzile promise

Planuri marete pentru Gara de Nord Timisoara, de 1,5 milioane de euro. De unde spera CFR sa faca rost de bani?

Politistii locali s-au revarsat in Gara de Nord din Timisoara unde impart amenzi si somatii pentru gunoaie

Foto: Virgil Simonescu

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Carpeli? Spalare de bani, trebuie o gara noua in Timisoara!

  2. In sfarsit ce?
    Se mai da ici colo cu vopsea, atat!
    De ce la Arad sau in alte localitati garile au fost reparate in intregime iar la noi iar nu sunt bani?
    De ce au fost pierdute finantarile anterioare, cine raspunde pt acest lucru?
    Vreau sa vina si ziua cand gara va arata NORMAL, vom avea o Autogara etc.

  3. sta se cheama sa dai o palma la rahat.
    Dupa ce ani de zile ati lasat-o sa ajung in ultimul hal de distrgere si jeg, acum sati cu bidineaua.
    Va fi tot infecta, dar mai sulemenita.Mirosul de cacat si de pisat nu va disparea.

  4. Robu un mafiot!

  5. auzi la el citez..,,Este un moft de-al meu, ca si ceferist vechi, sa ne mandrim cu garile noastre” deci repara cladirea insalubra ,adica o carpeste asa de moft…cu asa mentalitate fac pariu ca peste 10 ani tot asa o sa arate gara…

  6. Cand erau gari,trenurile garau,acuma trag…..

  7. folie pe geamuri! auzi reparatie.
    puneti draq macar 3 becuri acolo unde trec calatorii la capat de peroane peste linii. atat.

  8. In orice oras civilizat din lume, cu gara tip tranzit, trenurile principale pleaca de la linia 1.
    Asa plecau si din Timisoara cu zeci de ani in urma.
    La noi, pleaca de pe linia 1 trenuri de rangul spe’

    • Alef, faci o mare confuzie daca crezi ca Timisoara Nord e gara de tranzit. E gara de capat, la fel ca si Bucuresti Nord. Nici Cluj, nici Brasov, nici Craiova, nici multe altele nu sint gari de capat, ci de tranzit. Iar in garile de capat, numarul de trenuri care pleaca sau sosesc la mica distanta in timp unele de altele e mare, asadar, se folosesc simultan mai multe linii. Un cfr-ist ti-ar explica si mai bine.

      • E o gara de tip tranzit folosita ca gara de capat. Gara de capat poate fi considerata cea din Bucuresti, unde trenurile vin intotdeauna dintr-o directie si pleaca intotdeauna in sens invers.
        Mai lasati-ne cu abureala si spuneti ce trenuri pleaca de la linia 1 in Gara Timisoara Nord.
        Inteleg ca sunteti platiti de CFR Timisoar dar ne ajunge incompetenta si indiferenta voastra.
        Asa o gara imputzita nu mai exista in Uniunea Europeana.

  9. Rusineeee!!!ati vazut gara din Craiova sau Constanta?sau multe altele.mi-e jena mie ca si timisorean cum arata gara noastra.Faceti ceva demn de orasul nostru,nu carpeli.Altii cum au putut?

    • D-le Ionescu, eu va sugerez sa va intrebati cum se face ca tocmai gara Timisoara a avut de-a face cu un constructor neserios, care a trebuit dat in judecata la Curtea de Arbitraj International de la Paris. In rest, toate celelalte 9 gari ale altor orase romanesti de prim rang care au facut parte din acelasi program de reabilitare s-au renovat bine-mersi si totul a decurs in cele mai bune conditiuni. Interesant, nu ?

      • Dle Pasca, noi am avut ghinionul sa avem constructor israelian. Vezi http://timpolis.ro/arhiva/articol-reabilitarea-garii-de-nord-factura-umflata-de-dezinteres-11394.html

        • Ce inseamna noi am avut ghinionul ? Eu stiu ca norocul omul si-l mai face si singur.
          E deosebit de relevant paragraful urmator: „…respectivul contract incheiat cu firma israeliana NU prevede clauze de reziliere, lucru care spune, din nou, foarte multe…” asa e spune nu despre incompetenta, ci despre rea-vointa bine focusata ptr ca lucrurile sa se blocheze, sa se complice cit mai mult, cel care va avea de fapt de pierdut fiind Timisoara, onorabilitatea orasului la poarta sa de intrare pe calea ferata.

  10. Dlor, aceste lucrari care se fac acum sunt pentru o perioada scurta de timp. Urmeaza sa primim finantare pentru reparatii capitale ( o gara noua, altfel spus ). Cel putin eu asa sper.

  11. vENITI SA VEDETI GARA DIN BRAD!PRAPAD!

  12. sal uite un exemplu cum se face ca linile si peroanele plus gara din arad sunt super facute sa nu mai spun de lini si de peroane as super va recomand sa mergeti sa vedeti eu am fost recent an arad