Opinia Timisoarei

Frauda cu bani publici la Primaria Timisoara! Lift… pierdut la Directia Fiscala: s-a platit si nu exista

TIMISOARA. S-a „pierdut” un lift dupa inaugurarea noului sediu al Directiei Fiscale din cadrul Primariei Timisoara, care a avut loc luna iulie a anului 2010.

Pentru renovarea acestuia au fost investiti 3 milioane de lei din bugetul local, o suma importanta fiind alocata unui lift care trebuia amplasat pe casa scarii.

Lucrarile s-au decontat deja, in 2010, iar firma care a renovat cladirea numai buna pentru incasarea taxelor si impozitelor locale a primit pana si garantia inapoi.

Vorbim despre firma BIJU SRL, cunoscuta ca fiind una dintre firmele abonate la banii publici ai Timisoarei, avand foarte multe contracte cu Primaria. Intre timp s-a descoperit ca liftul nu exista…

CITESTE SI: Topul firmelor abonate la licitatiile Primariei Timisoara! SDM, Confort si Drumco au incasat milioane de euro dupa ce au castigat cele mai multe contracte!

„In 2010 s-au decontat lucrarile realizate la cladirea actuala a Directiei de Finante si in momentul vizitei de receptie s-a incheiat un proces verbal prin care s-a constatat ca toate lucrarile prinse in proiect sunt executate, inclusiv un lift. S-a returnat constructorului si garantia retinuta conform contractului. Si de atunci liftul a ramas pe unde stie doar constructorul”, ne-a declarat viceprimarul Timisoarei, Traian Stoia.

Potrivit acestuia, casa scarii unde trebuia amplasat liftul a fost acoperita cu rigips, asa ca nimeni nu stie ca acolo trebuia, de fapt, sa fie un… lift. Stoia spune ca 3 angajati din Primaria Timisoara sunt anchetati acum de catre Politia Economica pentru ca si-au pus semnatura pe documente.

„Problema este ca oamenii au primit un contract pe care nu l-au respectat si pentru care s-a platit lucrarea integral. Acest lucru are o puternica tenta penala si cei 3 angajati din primarie care au semnat vor avea probleme cu legea. Casa liftului a fost inchisa cu rigips si nimeni nu stia, nici nu stie nimeni ca acolo trebuie sa fie un lift”, ne-a mai spus Stoia.

Lucrarile au fost coordonate de Directia de Patrimoniu, condusa la acea vreme de Constantin Miut, care a plecat din Primaria Timisoara in primavara anului 2011, motivand ca merge sa lucreze in domeniul privat.

Primarul Timisoarei spune ca ancheta este in desfasurare si ca cei gasiti vinovati vor trebui sa plateasca.

„Este inadmisibil sa se plateasca din bani publici ceva, un obiect in cazul in speta, care nu este intrat in patrimoniul public. Se face ancheta si probabil vor fi identificati vinovatii si vor plati. Nu stiu suma, este destul de scump liftul, nu este o suma mica, nu poate fi mica, e de miliarde de lei”, a conchis Robu.

Exit mobile version