E oficial. Timisoara devine primul oras din Romania cu 3 firme de salubritate. Contestatia la licitatia de 6 milioane de euro, respinsa. Ce piedica ar mai putea aparea

TIMISOARA. Licitatia pentru incredintarea celui de-al treilea contract de salubrizare are, in sfarsit, un castigator, dupa ce rezultatul fusese contestat la mijlocul lunii februarie, la Bucuresti, la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor.

CITESTE SI: Noi masuri dupa focarul de pesta porcina de langa Timisoara. Porcii din 15 localitati, verificati. 56 au fost deja omorati si arsi. Cum a ajuns pesta in Timis 

In noiembrie anul trecut a fost termenul pana la care firmele interesate si-au putut depune ofertele pentru contractul de curatare, transport si depozitare a gunoaielor pe care nesimtitii orasului le arunca la colt de strada, dar si a deseurilor vegetale, in cadrul unei licitatii organizate de Primaria Timisoara.

Imediat dupa anuntarea unui invingator, rezultatul a fost contestat la CNSC, iar plangerea a fost respinsa ca neintemeiata, anunta marti primarul Nicolae Robu, care spera sa semneze contractul pana la jumatatea lunii martie. Ar mai putea aparea insa o piedica.

Am castigat contestatia pe licitatia cu ridicarea deseurilor vegetale. Am analizat licitatia, am dus o la bun sfarsit. O firma a depus contestatie direct la Bucuresti. Contestatia s-a dovedit neintemeiata, prin urmare semnam contractul cu firma declarata castigatoare si va incepe colectarea deseurilor vegetale. Noi putem semna contractul si putem incepe sa-l punem in practica. Sper sa nu mearga in instanta. Acea firma a cerut anularea licitatiei. De indata ce va fi semnat contractul, se va face o organizare si vom face o informare privind modul in care se va colecta. Eu sper ca saptamana viitoare sa fie semnat contractul si din 15 martie ar putea incepe. Dar nu o luati ca pe o data fixa„, a spus primarul Nicolae Robu..

Contractul scos la licitatie este unul pe 4 ani, iar suma pusa la bataie de Primarie a fost de 29.772.332 lei fara TVA, adica aproximativ 6,3 milioane de euro. Documentul prevede colectarea resturilor provenite din constructii si cele vegetale, care nu se regasesc in contractele incheiate cu Brantner (care trebuie sa spele si sa mature strazile si sa goleasca cosurile de gunoi) si Retim (care are in atributii sa goleasca pubelele de gunoi menajer, respectiv sa opereze punctele de colectare deschise in vara in mai multe locuri din oras, unde timisorenii responsabili sa arunce deseurile nemenajere).

Trei firme si-au depus ofertele, iar castigatoare a fost desemnata cea a firmei TRANSCLEAN SRL, la un pret de 23.196.000 de lei fara TVA, adica 5.873.029 euro, cu TVA. Ofertele depuse au stat in evaluare pana in februarie.

Firma clasata pe pozitia a treia, SC Salubritatea SA, din Deva, a contestat castigatorul direct la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor, la Bucuresti.

Potrivit listafirme.ro, firma SC TRANSCLEAN SA, castigatorul licitatiei, a fost infiintatata acum 2 ani si avea o cifra de afaceri de 131.190 de lei in 2018, precum si un profit de 126.433 de lei, in acel an, dar si aproape 10.000 de lei datorii. A facut toti acesti bani cu zero angajati, iar acum se va ocupa de noul contract de salubrizare de la Timisoara, pentru care trebuie sa dovedeasca faptul ca are … 14 salariati.

In baza Acordului–cadru si a contractelor subsecvente vor fi prestate servicii de colectare, transport, depozitare/valorificare a deseurilor vegetale si a deseurilor din constructii provenite din demolari, din activitati de reamenajare si reabilitare, abandonate pe domeniul public al Municipiului Timisoara, in conformitate cu cerintele impuse in documentatia de atribuire. Frecventa si valoarea contractelor ce urmeaza sa fie atribuite: Durata prezentului acord cadru: 4 ani (48 luni) incepand de la data semnarii lui de catre parti. Contractele subsecvente se vor incheia anual sau in functie de necesitatile autoritatii contractante si de fondurile alocate acestei destinatii, pe toata perioada de valabilitate a acordului-cadru„, se arata in anuntul de licitatie postat pe SEAP anul trecut.

Firma trebuie sa lucreze cu urmatoarele utilaje:
a) Autocompactoare cu o capacitate mai mare de 15 mc – 10 bucati;
b) Autocompactoare cu o capacitate de cel puțin 5 mc – 2 bucati;
c) Utilaj de transport – autoutilitara cu masa de 3,5 tone: 2 bucati;
d) Încărcător cu cupă frontala multifunctională: 1 bucata;
e) Utilaje pentru transport deseuri dotate cu containere de diferite capacitati:
– Utilaj pentru transport deseuri dotat cu container mai mare de 10 mc: 1 bucata;
– Utilaje pentru transport deseuri dotat cu container mai mare de 20 mc: 1 bucata.
f) Containere pentru transport deseuri de diferite capacități:
– Containere pentru transport deseuri cu capacitati intre 1-10 mc: 4 bucati;
– Containere pentru transport deseuri cu capacitati mai mare de 20 mc: 3 bucati;

Firma trebuie sa presteze serviciul cu:
– Muncitori: 14
– Conducători auto: 17
– Dispecer: 1
– Coordonator auto: 1

Reprezentantii Primariei spera ca in acest fel sa dispara pentru totdeauna rampele clandestine de gunoi de pe strazile orasului.

Politistii locali continua sa dea amenzi celor pe care ii prind ca abandoneaza gunoaie la margine de strada in Timisoara. In multe dintre cazuri aplica sanctiunea maxima de 6000 de lei, iar nesimtitii sunt pusi sa si curete mizeria lasata in urma. In caz contrar, amenda suplimentara putand ajunge si la 15.000 de lei.

La jumatatea lunii septembrie, Primaria a iscalit un contract pentru cumpararea si montarea a 54 de camere de supraveghere video, in valoare de 160.000 de lei, performante, care au o functie de recunoastere faciala. Instalate in diferite locuri din oras si conectate la centrul de monitorizare al Politiei Locale, acestea ar trebui sa-i descurajeze pe timisorenii care murdaresc orasul.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Poate sa angajeze si inca 10 firme pe langa cele 3, daca salubrizarea orasului se face ca pana acum. Si ca un exemplu,eu locuiesc in Calaea Sagului si cel putin pe strada Mures nu cred ca s-a maturat in ultima luna(cel putin asa arata gunoaiele si frunzele care sunt la bordura) iar de cei care aduna gunoiul menajer ce sa mai spun, in zilele de marti si vineri cand trec sa ridice acesta, dupa ce ca se provoaca un haos in trafic, mai trebuie sa vina o alta persoana dupa ei sa adune resturile care cad din tomberoane si sa le aseze inapoi la locul lor.

  2. …”a deseurilor provenite din demolari” ! Pai atunci de ce se mai incaseaza bani de catre RETIM ptr containere ptr deseuri din constructii atunci cand faci o casa?! …deci o dubla sifonare a banilor !

  3. Pacat ca tot jeg o sa fie, la fel ca in primarie.

  4. Mooye PNL! (eu atat am de spus… as transmite si ceva la pesedei, dar aia au un organ in partid pe Codriiin Stefanescu, marele PRM-ist).

  5. Dar o firma care sa -i invete pe unii ce inseamna bunul simt si respectul fata de urbe…nu gaseste primarul??Ca ar fi foarte necesara la imensa nesimtire manifestata de unii cetateni.Zic…🧐🧐😝

  6. Bai hahalelelor care va luatzi de administratia liberala. Castigam noi greu anul asta primaria, dar dupa aia vai de voi…