E limita de 50 km/h pe toate intrarile si iesirile din Timisoara. Din 1 Decembrie asa va fi pe toate bulevardele. Au disparut deja indicatoarele cu 60 sau 70 km/h

TIMISOARA. Surpriza pentru soferi, vineri dimineata. Dupa ce joi seara au disparut toate semnele rutiere de pe soselele de intrare si iesire din oras, care indicau limita de viteza la 70 km/h, vineri dimineata au aparut altele noi. De asta data, semnele impun limita de 50 de kilometri la ora.

Astfel, pe Calea Aradului, pe Calea Torontalului, pe Lugojului, pe Calea Sagului si pe Calea Buziasului fie au aparut noi semne de circulatie, cu 50 km/h, fie nu mai exista niciun fel de indicator, in urma fiind lasati stalpii goi.

Spre exemplu, de la sensul giratoriu de la Selgros pana la Mahle, este obligatoriu sa nu depasim 50km/h. De asemenea, pe Calea Lugojului, de la Manej, si pana la sensul giratoriu de la Lidl se va circula tot cu 50 la ora. Aceeasi regula se aplica si pe Calea Sagului, pe tronsonul cuprins intre sensul giratoriu de la Auchan si intersectia drumului national cu drumul de Parta. In Calea Torontalului, se va circula tot cu 50 km/h de la iesirea din oras pana dupa Parcul Industrial al CJT.

De altfel, anuntul reintoarcerii la limita de 50 km/h pe toate arterele din Timisoara a fost facut de primarie in urma cu 2 saptamani si, iata, cuprinde si iesirile si intrarile.

De altfel, pe niciun bulevard nu se va mai putea circula cu mai mult de 50 km/h, incepand cu 1 Decembrie. Decizia a fost luata la nivelul Primariei Timisoara, in cadrul Comisiei de Circulatie, in 11 noiembrie.

Comisia de circulatie de la nivelul Primariei Timisoara a decis ca pe toate sectoarele de drum public din municipiu viteza de circulatie maxima admisa sa fie de 50 km/ora, incepand de la data de 1 Decembrie 2021. Decizia a fost luata cu unanimitate de voturi pentru siguranta participantilor la traficul rutier si vizeaza, de fapt, cateva marile artere de iesire din oras, cum ar fi: Calea Torontalului, Calea Aradului, strada Simion Barnutiu, bd. Take Ionescu, bd. Liviu Rebreanu„, transmiteau reprezentantii Primariei Timisoara inca de acum doua saptamani.

Decizia nu se bazeaza pe vreun studiu de specialitate, ci pe faptul ca ‘anul acesta am primit multe solicitari pentru luarea de masuri de sporire a sigurantei in trafic, reducerea vitezei de circulatie si calmarea traficului, de la ONG-uri, unitati de invatamant (școli, gradinite), persoane fizice‘, sustineau atunci reprezentantii primariei.

Va reamintim, pe mai multe strazi din Timisoara au fost instituite unde verzi in ultimii ani, astfel ca s-a ridicat limita de 50 de kilometri pe ora, ajungand pe Rebreanu si la 70 la ora.

De acum, soferii trebuie sa se adapteze la noile reguli, altfel risca amenzi si chiar retinerea permisului de conducere.

FOTO: Info Trafic Jud Timis

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Adevarul este ca era nevoie de o asemenea decizie,se vede din imaginile atasate articolului ca soferii depaseau orice limita.Ar trebui sa reduca la 30km/h,ca in tarile civilizate

    • Nu mai repetați ca proștii cu țările civilizate că la ei sunt asfaltate și drumurile din câmp și au șosele expres cu 100 și 120 km/h..Căt poluează o mașină care parcurge 2 km în 3 minute sau în 10 minute. Cum sa reduci poluarea când în loc să fluidizezi traficul tu ții mașinile bară la bară.Căte școli și grădinițe sunt de la Selgros la Mahle sau de la Auchan la Parța?

    • Nu fi tălâmb… Te vad mulţi.

    • Mai Mircea, tu esti mai prost ca limba rusa!
      Cum poti sa susti asa ceva? Ai vrea sa se mearga cu 50 sau chiar cu 30 km/h de exemplu de la sensul cu Auchan pana la intersectia cu drumul spre Parta? Inteleg ca esti frustrat, te persecuta seful, te batjocoresc colegii, te insala nevasta, dar chiar asa ceva sa sustii?

  2. Nu pot sa cred asa ceva!!!…puteau sa o reduca si la 30 ca este si mai sigura circulatia. Incompetenta!

  3. Nu am nimic impotriva legii cu 50 km/h dar cat sa fi de incult sa pui distanta dintre Selgros si Mahle in aceasi oala. Is 2 benzii pe sens într-o zonă fara nici o construcție. E câmp si in stanga si in dreapta. Unde este oras acolo?

    • Acelasi lucru l-am observat și pe Calea Sagului.Incepand de la fosta groapa de gunoi, practic afara pe camp,drum cu 2 benzi pe sens,esti obligat sa circuli cu 50.

  4. Așa ceva…..domn’e …in țările civilizate nu se mai circula pe jos, avem tuk tuk, șareta și pentru cine „își permite bozonaru’ helicoptere…Se poate așa ceva? Auzi limita de 50, pai și la avioane trebuie limita de 70 și la bicicliști și trotinete lăsate să meargă pe autobahn cu 200.
    Sa nu zic că ieri văzusem o mămică teribilistă ce împingea un cărucior cu 120 km la oră în centru orașului….

    • Ce știi tu despre cum îi prin Europa civilizată, care doar stai pe Netflix pe banii de asistat social… n-ai ieșit din curtea lu tactu de cind te-a făcut mama.

  5. Siguranta nu o asiguri cu reducerea limitei de viteza in zone industriale. Mai bine ar da politia amenzi in oras unde este aglomeratie si se circula haotic. Nu poti include iesirile din oras (gen Mahle, Flex, Ghiroda) in acceasi oala cu Bl. Take Ionescu sau Liviu Rebreanu. Si cum poti sa dai o asemenea regula fara un studiu facut de niste specialisti. Cea mai mare aberatie scoasa de actuala administratie, pe langa altele. Am impresia ca s-a adunat o turma de oi in primarie, care din pacate este platita din banii nostri.

    • Chiar Spre Metro, unde se gonește cu mult peste o suta la oră, deși sunt pietoni pe marginea drumului ce merg/vin de la muncă spre oraș.
      Deci nu mai fă tu pe deșteptu, mare postac expert de bodegă…
      Deci mucles AURistilor de Moldova, că este o DECIZIE binevenita, SPRE CIVILIZAȚIA VESTICĂ.

      • Du-te dracu! Afara in țările „piSdei cilivizate maxim” nu sunt accidente? Toți idioți fără mașini si ciudosi ca nu au mașină isi dau cu părerea. Ma gândesc sa cerem limitarea transportului in comun la 30km pe ora ca era sa ma calce tramvaiul. Fritzu lu cacat baltat si toata sloata de idioti

      • Aha! Si nu s-a gandit nimeni ca sa faca un trotuar (chiar si una din mult iubitele piste de bicicleto-trotinetisti). Nu! Reducem viteza pentru ca niste bezmetici circula aiurea si cu masina si pe jos. Nu facem mai multe benzi, nu facem trotuare, nu punem camere, nu trimitem politia. Nu! Reducem viteza, sa se formeze ambuteiaje si sa fumege masinile pana ne ia dracu de atatea noxe.
        Incompetenti si ipocriti.

  6. …limitam viteza in loc sa scoatem politia de la caldurica sa patruleze!!
    de la Selgros la Mahle 50km/h? in camp!

  7. Pentru ca lumea s-a plans ca DoNimic nu face nimic, omul s-a apucat de marit taxe, de introdus altele noi si de modificat limita de viteza acolo unde era unda verde si chiar putea fi atinsa. Sper ca acest individ nu va provoca daune ireparabile in acesti 3 ani pe care ii mai are la primarie ca de un nou mandat nici nu mai poate fi vorba.

  8. Parca primarul asta simpatiza cu verzii, adică cu o poluare cât mai mica. Domnule primar, cine va dat idei răpite? Viteza mica inseamna timpi mari in trafic, adică co drumuri mari de motorina/benzina si ca atare poluare mai mare inca nu avem toti masini electrice. Mai bine ar sta politia sa-i prindă pe cei care si pana acum circulau pe acele bulevarde cu peste 80km/h.

    • De unde scoți absurditățile astea? Ia citează sursa studiilor tale 😅 Dezinformari stupide marca SPUTNIK TV

      • Tu esti tamp de-a binelea! Ce citari sa-ti dau cand lucrurile sunt la mintea cocosului. Evident nu si a ta!

        • De mare reducere a poluării, după teoria ta. Altfel bati cîmpii gratuit

          • Dar nu mai bine te duci tu in … narele oras european al matii?

      • Ba prapaditule, ce studii vrei ca sa iti dai seama ca un motor ce functioneaza 15 minute (de exemplu) consuma mai mult decat daca functioneaza 5 minute? Si unde mai pui ca in loc sa functioneze constant la o viteza cat mai apropiata de cea recomandata ca economica de producatori (care la marea majoritate este in jur de 90 Km/h si nu intamplator), functioneaza in regim de pornit-oprit.
        Asta este fanatism si idei preconcepute dar fixe.
        Rahtul asta de usr strica si putinul ce era ok. Nu e acelasi lucru la intrarea/iesirea din oras, in zonele industriale, cu drumurile din centru. Nu este tot una bulevarde ca Rebreanu, unde a fost implementata unda verde, cu bulevardele din centru, unde este aglomeratie tot timpul. Dar e tot una un cacat si usr-ul, o flegma si DoNimic Frig.
        Timisoreni, usr ati votat, usr aveti! Pe saturate.

  9. V-a dat idei tampite!

  10. In ritmul asta cand iesim din oras o sa ne dam jos din masini si ne punem sa le impingem sa nu cumva sa punem in pericol melcii care trec strada

  11. Minunat,oricum unda verde a lu Robu functiona doar noaptea,eu zic sa o numim unda ROSIE si sa mai puna mai vreo 10 semafoare…

  12. La limitele astea de viteză și semafoare pe străzi care nu au nici un rost va fi o poluare chinezească .

  13. Doamne apara si pazeste, suntem condusi de o gramada de prosti!
    Limitatoare din acelea inalte si tari pe iesirile din oras nu vreti sa puneti?

  14. Da oaree cine ia aceste decizii , conduce un autoturism ? Cum poate gândi așa ceva ? Inteleg in oraș ,dar sa pui aceasta limita de 50 km/h in afara localitatii pe un drum cu 2 benzi si cand pe centura cu o singura banda pe sens e limita la 100km/h !!! Sau vor face aceasi limitare de 50 km/h si pe centura sau poate chiar 30 km/h pentru ca e o singura banda ?
    In loc sa gandeasca ceva mai util pentru traficul din oras se pun sa strice si ce a mai fost aproape de normal ! O șansă in plus pentru amenzi sau aici se are in vedere si aducerea banilor in bugetul local ? Mă uimeste sa vad ce pot realiza sau gândi asa o gramada de consilieri !
    Mai lasati si logica să vă ghideze daca inteligenta va lasă !!!

    • taxe mascate in amenzi de circulatie

  15. Chiar nu se poate așa ceva, să ai două benzi pe sens, câmp în stânga, câmp în dreapta și tu să limitezi viteza la 50km/oră ,este ori rea voință ori bătaie de joc la adresa șoferilor . Ar mai fi o variantă: În comisia de circulație de la nivelul primăriei sunt numai incompetenți care folosesc un singur mijloc de transport- bicicleta.

  16. Prima oara toate drumurile apoi mareste la 1-2 drumuri 70, si hop din nemultumiti o sa fiti iar multumiti :))

  17. Ce facem cu sincronul la semafoare pe aceste portiuni?Sper ca nu dureaza ani pana le sincronizati.

  18. vai si amar de circulatia in oras !bataie de joc

  19. Reducerea vitezei Selgros = Mahle edte pentru o mai buna vedere a prostituatelor..

  20. Ce n-ati inteles? De la Selgros spre Mahle trebuie 50 km/h ca sa va uitati chioras la LGBTQ+-istele lui Fritz ce stau pa marginea drumului.
    Fritz, la urmatoarele alegeri voi vota candidatul cu cele mai mari sanse sa te zboare, ca o fi de la Uniunea Bulgarilor, AUR, partidul devoratorilor de lacuste, chiar nu conteaza!

  21. Adevărul e că avem o viteza de deplasare ceva de speriat in orașul ăsta…clar trebuia redusă…😎. Dar ce facem cu ambuteiajele? Că e tot mai greu…

  22. Fritz confunda Timisoara cu satucul lui din Germania. Robu era parfum pe langa asta!

  23. Fritz-cel-fara-slitz se 3.14$a pe voi! Aradu’ va pupa!

  24. norocu’ nostru ca o avut cine sa il voteze, cine stie ce ne faceam altfel circulam tot cu 70 km/h pe acolo, noroc cu el altfel muream toti de la asa o super viteza

  25. Sa te bata Dumnezeu,Samuel Fritz!

  26. Dobitoci tot bobitoci rămân. Mergem spre îndobitocire. Diferența între fluidizare si siguranță e mare. Dar nu poți să ceri unuia cu permisul luat pe șpagă așa ceva.

    • Ba neavenitul! Vezi Stuttgart intrare iesire oras 60 / 70 km ora. Mars in p0la europeanul prost, toți o dati cu ce vedeti afara dar cand v-o fote amenzi ca afara va cacati ca rața. Marș e tot ce pot spune

  27. Incompetentii astia aroganti din primarie au ajuns la a DOUA MARE realizare de cand sunt la conducere. Prima a fost interdictia hranirii porumbeilor.

    Pun si eu o intrebare, asa, prosteasca – chiar nu va f.te deloc grija de toate gropile din oras, atat din sosele cat si din trotuare? Colterm? Altceva nu aveti mai bine de facut cu timpul vostru, PLATIT inclusiv de mine, bai incapabililor???

  28. Fuie Mintz!

  29. 50km/h de la intersectia cu drumul de Parta pîna in oras?

    Hai sa puna si SAgul limita intravilanului la intersectie sa vedem ce iasa?

  30. „Decizia nu se bazeaza pe vreun studiu de specialitate, ci pe faptul ca ‘anul acesta am primit multe solicitari pentru luarea de masuri de sporire a sigurantei in trafic, reducerea vitezei de circulatie si calmarea traficului, de la ONG-uri, unitati de invatamant (școli, gradinite), persoane fizice”

    Care ONG? Organizatia Biciclistilor cu Ruda? ONG-ul celor ce vorbesc la telefon pe banda 2 si sunt deranjati de cei ce ar circula fluent?

    Se duce dracu orasul asta! Nimeni nu mai are nicio reactie!

    Daca pana la alegerile viitoare cand il vom putea extirpa pe nefericitul asta de Fritz nu mai avem ce face,macar un lucru putem face ca sa ne ajutam intre noi: folositi tot timpul Waze si anuntati orice radar care ne va pandi de acum incolo!!

  31. Abia aștept să zboare Fritz, nebunie curată să mergi cu 50 la ieșirea din oraș, înțeleg în oraș cu 50 din foarte multe motive, dar luați oilor selectiv restricțiile de circulație, nu toate la grămadă.
    Tic-tac tic – tac Fritz, timpul tău se scurge repede, văd că muncești mult să ne dai motive să nu te mai vrem.

  32. Fritz dute de unde ai iesit cu tot cu USR-ul de K.K.T de prosti gramada ce vis toti!bagatias ruda de la bicicleta in ms-dos!

  33. Cred ca atunci cand spune ONG, penalul lațcău se refera la asociația biciclistilor fără șezut, unde biciclistul nr.1 al orașului este membru cu drepturi depline. Oameni mici proiecte mici, papagalilor ce sunteți, bine că nu au cerut mărirea vitezei că nu stiu ce făceați atunci. Acum daca toti șoferii din oraș cer revenirea la 70 km la oră țineți cont sau nu vă mai interesează? Cum facem?

  34. Dar cine căcat sunt ONG – urile astea? Bicicliștii și trotinetistii, mămicile crizate cărora 70 li se părea viteza de raliu? Cer și eu înapoi 70 ca doar nu e nevoie de specialiști care sa decidă astea, poate sa ceara oricine și se schimba.

  35. Mulțumim retarzilor care au votat u.s.r.

  36. Doamne,cat l-am injurat pe Robu de cate ori ma prindea radarul cu peste 70km/h pe Aradului la padurice . Cine ar fi crezut ca poate fi si mai rau? Majoritatea tacuta e condusa de niste minoritari care cred ca ceea ce gandesc ei e corect! Doar ei au dreptate, Doar ei au dreptul sa ne cocoseze. App, asta e neamt din tara aia care are autostrazi fara limita de viteza?

  37. Niste tampiti, sunt multe portiuni far’ de case. Niste incompetenti la primarie si la politie.
    Acu’ o intrebare, de ar fi toate autovehiculele electrice s-ar pune 80 km/h peste tot? (ca nu polueaza)

    Ok, in zonele unde sunt case/blocuri, dar un sunt zone industriale si 2 benzi pe sens, serios?

  38. Nu sunt deacord cu aceasta decizie luata la general unele bulevarde trebuiau sa rămână cu viteza mai mare, cei care au luat aceasta decizie cu siguranță nu sunt soferi .

  39. Mai bine se ocupau să termine centura orașului, să scoată camioanele din oraș și navetistii să circule mult mai ușor pe centură.
    Să treci orasul zilnic,ai nevoie de 50 minute…..să vina și zăpezile

  40. Ar trebui sa fim uniți și sa curgă cu sesizări la Primăria Timișoara sa se revină la limita de 70 km/h la întrările în oraș și pe bulevardele cu unda verde ,unde oricum toate trecerile de pietoni sunt semaforizare.

  41. Politia Rutiera ar trebui în primul rand sa amendeze Primăria Timișoara, administratorul drumului ,pentru toate intersectiile din Timișoara care nu respecta codul rutier ,cele de tip giratoriu care nu sunt prevazute cu indicator ,,circulație în sens giratoriu”,asa cum le întâlnim in toate situațiile din afara Timișoarei.La un scuar rotund din mijlocul unei intersecții sau statuie ,obligația noastră cf codului rutier este aceea de a ocolii scuarul prin partea dreapta ,fără a ne da vreo prioritate atunci când suntem în interiorul acesteia.2. Potrivit codului rutier când 2 participanți la trafic întâlnesc același indicator ,,Cedeaza trecerea” la întâlnire își acorda prioritate de dreapta ,toți avem la intrare Cedeaza trecerea și pana la ieșire din intersecție trebuie sa acordam prioritate tuturor celor care au acest drept.Exemplu: Intr-o intersecție în cruce dacă voi întâlni indicatorul ,,Cedeaza trecerea” voi acorda prioritate celor de pe drumul cu prioritate stg-dr ,însă dacă voi dori sa virez la stânga voi acorda prioritate de dreapta și celui care circula înainte ,de pe sensul opus,pentru ca eu trebuie sa respect semnificația indicatorului pana la ieșirea din intersecție.Care este indicatorul care îmi arata ca cei ce vin din partea stânga ar avea prioritate ?sa le acord acest drept la intrare în intersecție dacă cel de ,,circulație în sens giratoriu ” lipseste.

  42. Mai mergeti si cu bicicleta jegosilor! In toate tarile civilizate bicicleta ocupa un loc fruntas in deplasare. S-au gasit toti robulieni sa sara in cap pentru aceasta masura excelenta.

    • Sa mearga ma-ta cu biticla,ciudatule!

      App tu platesti impozit la primarie pe bicicleta? Dar RCA? ITP? Ai casca de protectie? Cotiere? Platosa?Ai carnet de participant la trafic?

      Ai pe dracu sa te pieptene useristule.Esti sarac,nu ai nimic in afara de frustrari si pretentii!Vrei sa mi se ia mie o banda de circulatie ca sa iti linieze tie o pista pentru biciclete desi tu nu platesti nimic pentru asta!Marsh curcubeilor!

  43. Sa nu iti plesneasca cumva la cap vreo vena de grija mea. Pai se vor schimba lucrurile, trebuie sa ne aliniem si noi odata la alte standarde. Nu toti cu fundul in masina. Mai un mers pe jos, mai un pedalat .. face bine. In tm vom asigura schimbarea. La final traseul cu masina sa fie cel mai greu. Robu a distrus orasul !

  44. Nu veti asigura nicio schimbare,iti jur! Nu ne mai puteti prosti!Va vom izola si la alegeri va vom vidanja!Ati profitat ca nimeni nu v-a luat in seama dar asta nu se va mai intampla. Pacat ca pana atunci veti trage mult in jos acest oras minunat!

  45. Bai Fritz,tu și cu gașca ta de incompetenți puteți să vă faceți bagajele de pe acum că nu o sa mai fiți votați nici dacă o să candidați singuri!Cea mai mare dezamăgire,asta v-a ieșit!

  46. Se presupune existența unui studiu de impact asupra mediului, evident poluarea creşte, ambuteiajele vor crește și ele. Ce mai? Atât! Vorba unui om celebru: universul are limite, prostia umană însă nu!

  47. Toate comentarile sunt …cum sunt . Nu se gandeste nimeni sa mute pancarda sau indicatorul cu intrarea in oras mai convenabil din punct de vedere rutier? Adica pune limita doar pina la tabla cu Timisoara,o aduci pana spre zona centrala
    si gata. Toate zonele in afara tablei se considera zona industriala unde este cazul si gata ….alte reguli acolo…

  48. Ma piss pe restrictii, pe politai corupti si pe alte scursuri… politicieni de mana a 10-a (rebuturi) dracu sa va ia pe toti si cu nepasarea si jegu vostru de viata care respirati degeaba.
    LA CAT JEG E PE SCOARTA TERESTRA NU E IN NICI UN CANAL DESCHIS IN TIMISOARA… CA DA MAI SUNT SI DE ACESTEA IN ANU ACESTA 2021 SI INCA 100+ ANI (DACA A-TI INTELES REFERINTA ACEASTA INSEAMNA CA NU SUNTEI DEGEABA)

    Cel mai jalnic este de a traii in tara asta !!!

  49. Esti prost gramada!
    Mai toate autoturismele au recomandata viteza economica in jur de 90 km/h.
    Economica inseamna consumul minim, adica si poluare minima. Deci, cretinule, intelegi ca este o masura rea si din acest motiv?
    Dar tu esti doar un rahat de usr-ist pupator de cururi.

  50. Ati primit ce ati votat, sa va stegreti pe bot acum.

  51. Cum sa pui 50 la ora intre Selgros si Mahle???
    E drum national, nici macar nu apartine de TIMISOARA. E intre localitati.
    Pentru ce 50 la ora? Nu sant pietoni deloc. As intelege sa fie 50 intre Selgros si Ikea. Dar dupa Ikea… pentru ce?

  52. Deci….70/100 nu au ce sa caut pe drumuri cu gandirea lor retardata. Eu sunt de acord. Oricum une e 50 toti mergeti 80. deci degeaba sunteti madri romanii daca avet cacat la cap. Mai bine sa fie la fiecare strada un radar sa platitii ca imbecilii. Asa da. Eu sunt de acord. NU e vorba despre idee retardate….cetateni care nu respecta nicio legie sunt prostii……Educatia romaniilor nu permite sa ne gandim mai inteligent. Daca va comportati pe drtumuri ca porci retardati…..va doresc si 30km/h daca sunteti prosti asta este. Noapte buna. Timisoara e oras frumos. Doar din pacate un oras plin de idioti

  53. io zic ca si viteza de zbor a avioanelor deasupra si/sau in zona orasului Timisoara sa fie limitata la maxim 50 la ora!

  54. Au băgat ceva bani în conturi firmele ce montează și demonteza indicatoare!!!

  55. Doar idioti mai pot crede ca au votat ceva bun pentru orasul Timisoara cu aceasta echipa de incompeteti care duce orasul inapoi in mocirla poluari si a nervilor . Mai bine ti-ai da demisia dle pr ca actionezi jalnic ca o baba retardata .Din pacate lauda a fost doar de tine.Mai stai in banca si invata de la profesori adevarati nu fa experimente pe noi ,

  56. Asta e un abuz prostesc. Sensurile de circulație pe calea lugojului sunt cu despărțitori. Nu sunt treceri de pietoni și nu există posibilitatea întrării pe contrasens. Ce rezolvă 70 km vs 50 km pe oră?