E in continuare blocata modernizarea Garii de Nord din Timisoara, dupa ce administratia Fritz a cerut schimbarea proiectului CFR. Ministrul Transporturilor: Ar trebui reluata procedura, reabilitarea va intarzia

TIMISOARA. Cu contractul semnat inca din 2020, constructor desemnat si finantare asigurata, reabilitarea Garii de Nord din Timisoara bate pasul pe loc.

CITESTE SI: Ministrul Transporturilor recunoaste ca ar putea fi pierduti banii prin PNRR pentru bucata lipsa de 10 km din Autostrada Lugoj – Deva, dupa anularea licitatiei. Grindeanu isi pune nadejdea in noua lege a achizitiilor: Proiectul asta parca e blestemat 

Planuita sa fie gata in 2023, anul in care Timisoara va fi Capitala Europeana a Culturii, modernizarea a fost blocata dupa ce Administratia Fritz a cerut schimbarea proiectului pentru ca vrea sa se asigure ca acesta e in armonie cu viziunea sa pentru Timisoara.

Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu atrage atentia ca intarzierea va fi una insemnata intrucat cei de la CFR sunt in situatia in care, dupa ce au si iscalit contractul cu constructorul pe un proiect, acum ar trebui sa-l refaca, sa fie pe placul Primariei Timisoara, iar mai apoi sa reia procedurile birocratice.

Nu s-a schimbat nimic referitor la Gara. Ca noutate, stim ca acea comisie din Primaria Timisoara (Comisia Tehnica de Amenajare a Teritoriului si Urbanism, n.r) a dat negatie, ceea ce ne duce in urmatoarea faza: investitia a fost aprobata pe baza unui proiect DALI al CFR la nivel national. Pana acum, acel proiect nu a fost agreat de Primaria Timisoara. Deci, astazi, investitia e blocata pe acea negatie. Eu o sa ii chem, o sa am o discutie cu cei de la CFR, sa incerce sa schimbe proiectul. Ar insemna o reluare a intregii proceduri, de schimbari de tema, de toate lucrurile. Deci, o sa fie o intarziere pe acest proiect de modernizare a Garii.
Eu nu contest dreptul Primariei Timisoara de a avea si de a impune o anumita viziune de cum sa arate anumite cladiri, e dreptul lor. Totodata e si dreptul proprietarului de a avea si optiuni despre cum sa se dezvolte. O sa incerc sa deblochez acest proiect„, a declarat ministrul Transporturilor vineri la Timisoara.

Va reamintim, asocierea Constructim SA – Bauerhof Agrobanat SRL – Longhersin SRL – Lastun SRL ar trebui sa se ocupe de lucrari dupa ce a iscalit contractul in toamna lui 2020. Valoarea acestuia era, la momentul incheierii, de 20,9 milioane de lei cu tot cu TVA, adica aproximativ 4 milioane de euro, insa acum cifrele vor suferi modificari.

Conform proiectului vechi, trebuia sa fie reabilitata fatada, sa fie facute reparatii la platforme, sa se inlocuiasca iluminatul, intrarile in cladirea de calatori si o serie de reparatii la peronul liniei 1 si la tunelul de acces pietonal.

Pardoseala peronului 1 era planuita sa fie refacuta cu placi de granit rezistent la trafic intens. Urma sa fie montat un sistem de delimitare cu placi denivelate pentru nevazatori si montata o instalatie de panouri fotovoltaice.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Mai Fritz, te ambitionezi sa-ti pui amprenta pe Timisoara, dar tine minte: va ramâne aceeasi amintire despre tine ca o basina trasa-n vânt. Esti un neica nimeni, un pierde vara, un impostor. Pleaca dracului de aici ca nu te va mai alege nimeni. Creezi doar probleme, polemici si împotmolesti toate proiectele si demersurile. Lasa ideea cu „viziunea ta” asupra Timsoarei ca nu ne intereseaza nici persoana ta, nici viziunea ta. Cara-te!

    • Am rabdat 2 ani fara Parcul Central ca sa se puna placi de marmura pe statui legate cu sarma. Cred ca Gara merita mai mult de atata, sunt dispus sa mai astept un pic ca sa intram si noi in randul lumii. Toata copilaria mea a fost o cladire care arata a cazarma, un fel de puscarie Popa Sapca, doar ca mai mare.

      • Mai așteaptă puțin băi găozarule ca ajungi și tu la rand, să-l lingi pe Fritz!! Tu ești docil și vei ajunge nu dispera!!🤣🤣

  2. Proiectul era o spoială, dar acum să vedem noua viziune pusa in practica cu celeritate.si sa fie una folositoare orasului

  3. Ar trebui ca pe Fritz si gasca din jurul lui sa-i mutam in Gara de Nord sa-si desfasoare activitatea.

  4. Ceva stiri cu ce se face aveți??? ca pana acuma numa ca proiectul nustiu care e blocat, acolo nu sunt avize, in partea cealaltă ca nu știu ce face constructorul, am impresia ca aceasta administratie a orașului cat și a tarii își bat joc de noi. Deci asa incompetenți in Timișoara nu qm mai văzut. Muzeu Banatului – blocat , modernizarea zonei Traian – blocat sau mai dureaza 5 ani, statdion- mucles, ceva bazez sportive, parc nou facut intr o zona – nimic ,miserie – cat incape, centura- probabil steanepotii celor care au acum 35 de ani vor prinde. Demisia fritz și Celor din cjt

    • Bine punctat . Sa auzim și de ceva care se face.

  5. Fritz daca mizeria asta de proiect excrecabil nu se va mai realiza chiar ma gandesc serios sa te iau in calcul la urmatoarele alegeri si sa te votez

  6. Timisoara a fost un oras frumos.
    Romanii de cand au pus mana pe Timisoara, au distrus si uratit tot. Cautati poze cu gara si opera de dinainte sa puna manelistii mana pe ele. atat pot ei.

  7. Multumim retarzilor care l-au votat pe sprit.puneti doua botnite pe mufa defectilor!!!!

  8. A văzut cineva pasajul din fața Catedralei???
    Cam ăsta este nivelul calități acestui Samuie’l din Germanica!!!
    Cine a văzut cum au început să pună pavajul in fața Catedralei, unde numai după o iarnă sunt desprinse toate plăcile, cu bordura montată după terminarea montării pavajului din plăci de beton de o calitate îndoielnică, își poate da seama cum va arata fațada gării, după imaginatiile obosite ale lui Ruben Biberon și Samuie’l.

  9. Daca nu ai dat spaga la Latcau normal ca nu se face nimic. Mai bine in paragina decat sa nu ciupeasca si USR ceva.
    RUSINE

  10. pesedistii mint cum respira ! Primaria Timisoara a dat autorizatia de constructie anul trecut pe 6 decembrie. Sunt si articole in presa care arata asta. Recent cei de la CFR au modificat proiectul asa ca au nevoie de o noua autorizatie de constructie . Adica este ilegal sa faca ceva fara autorizatie. Dar pesedistii ar face orice sa mai arunce vina in alta parte, asa ca de vina e Fritz, nu legea romana

  11. Bine ca se intarzie proiecte pentru ca nu sunt compatibile cu viziunea primarului despre cum trebuie sa arate gara in cazul de fata. E cumva in pericol ca zona respectiva sa arate mai rau decat e acum? Iar pana una alta de viziunea actualului primar ne vom lipsi peste 2 ani ca nu se vor mai lasa pacaliti atatia votanti ca data trecuta mai ales ca au simtit beneficiile calitatilor sale manageriale in proprile buzunare

    • nu crede tot ce spune Grindeanu, asta INCA nu a facut nimic pentru Timisoara

      • Ba da, a facut. Nu PENTRU, dar… a facut.