Opinia Timisoarei

E ilegala rezilierea de catre CNAIR a contractului cu constructorii Autostrazii Muzeu Lugoj – Deva Lot 3, anunta judecatorii. Ministrul Transporturilor: Expertiza ne va arata greaua mostenire lasata de constructor

Rezilierea contractului cu constructorii pentru cei 21 de km ai Lotului 3 al autostrazii Lugoj – Deva a fost ilegala. O spune Tribunal Bucuresti.

CITESTE SI: Adevarul despre ‘fisurile’ aparute pe Lotul 3 al Autostrazii Lugoj-Deva. Sunt la capatul tronsonului ce oricum nu va fi deschis circulatiei inainte sa se construiasca cea mai scumpa bucata de autostrada din Romania, care costa 300 de milioane de euro 

Tribunalul Bucuresti a motivat decizia de a suspenda executarea garantiei bancare a constructorului lotului 3 al Autostrazii A1 Lugoj-Deva de catre CNAIR, confirmand ceea ce am spus in mod repetat in ultimele saptamani: rezilierea a fost ilegala, incalcand termenii contractului, neavand nicio justificare de forma sau de fond”, anunta Asociatia Pro Infrastructura, care monitorizeaza marile santiere ale Romaniei.

Instanta a considerat ca, desi inginerul consultant a oferit antreprenorului 15 zile ca sa finalizeze lucrarile ramase, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere nu a asteptat scurgerea acestui termen, astfel incat sa aiba justificarea contractuala pentru reziliere.

Perdeaua de fum mediatica intretinuta de ministrul Cuc si de conducerea CNAIR incepe sa se ridice, evidentiind modul catastrofal in care au gestionat situatia. Prin urmare, am trimis prim-ministrului Viorica Dancila o scrisoare deschisa in care ii solicitam sa-si puna in practica afirmatia cum ca „guverneaza pentru cetateni” si sa se implice direct in inaugurarea imediata a celor 21 de km de autostrada, sanctionand iresponsabilii din MT si CNAIR care au generat acest dezastru”, au mai notat reprezentantii Asociatiei.

Compania de Autostrazi (CNAIR) a reziliat contractul pentru A1 Lugoj – Deva Lot 3, dupa 16 zile de neintelegeri cu constructorul spaniol Comsa.

CITESTE SI: Rasturnare de situatie pe Lotul 3 de pe Autostrada Lugoj – Deva. CNAIR a executat garantia spaniolilor inainte ca tribunalul sa o suspende 

CNAIR a refuzat in luna august sa faca receptia lucrarilor si sa deschida traficul pe cei 21 de km de autostrada, invocand unele probleme de executie si lucrari nefinalizate. In schimb, prin vocea ministrului Razvan Cuc, Transporturile recunosteau ca traficul pe autostrada s-ar fi putut deschide, iar problemele sesizate ar fi putut fi remediate ulterior.

Cu toate acestea, au cerut constructorului sa ofere o garantie extinsa pe tot lotul de 10 ani, in loc de patru ani cum era in contractul initial.
In plus, ar fi existat si problema unui ecoduct in zona Branisca pe care statul nu l-ar fi platit. De precizat ca pe toata durata lucrarilor, constructorul a fost supervizat de un consultant/inginer angajat de catre CNAIR, cel care urmareste, face observatii si notifica beneficiarul de orice problema sau deficienta. Cu alte cuvinte, orice problema au invocat autoritatile pe final de contract, ea era cunoscuta cu mult dinainte.

Rezultatele expertizei realizata de CNAIR va decide ce lucrari mai trebuie executate pe Lotul 3 al Autostrazii Lugoj – Deva si cand ar putea fi dati in folosinta cei 21 de kilometri.

Constructorii care au lucrat la Lotul 3 al Autostrazii Lugoj – Deva, cei 21 de kilometri de autostrada intre Ilia si Holdea au facut lucrari „la mana a doua”, iar in acest moment tronsonul rutier din vestul tarii nu poate fi dat in folosinta, a declarat, joi, Razvan Cuc, ministrul Transporturilor, in urma unei vizite pe autostrada.

Ministrul, insotit de Sorin Scarlat, directorul general al Companiei de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) i-a invitat joi pe jurnalisti sa ia la pas impreuna cu el sectoarele unde CNAIR a reclamat neconformitati. Au prezentat locurile unde autostrada prezinta denivelari, unde s-au constatat defecte la constructia podurilor si podetelor, zonele in care inflitratiile de apa din terenul de sub autostrada nu ar fi fost gestionate corect si cele in care scurgerile au creat ravene si santuri in terasament. In total 49 de „puncte critice”, sustine acesta, marcate cu panouri informative.

Sunt probleme la evacuarea apelor, constructorii nu si-au facut lucrarile asa cum au trebuit, sunt probleme la structuri si sunt probleme la corpul autostrazii. Cea mai grava problema este la nodul rutier Holdea, unde crapatura care si-a facut aparitia la inceputul saptamanii trecute usor, usor ia amploare”, a declarat ministrul Razvan Cuc, aratand spre fisura intinsa pe circa 15 metri din asfalt, intr-o zona pe care oricum nu se va circula in urmatorii 4 – 5 ani, pana la finalizarea Lotului 2 al Autostrazii Lugoj – Deva.

Nimeni nu este atat de nebun incat sa nu deschida o autostrada, dar noi, in Romania, nu ne dorim lucrari second-hand si vrem ca ele sa fie foarte bine realizate. Noi ne dorim sa dam in trafic acesti 21 de kilometri de autostrada, lucru care se va si intampla, dar in momentul in care se va finaliza expertia, sa stim exact cu ce avem de-a face pe acest lot de autostrada si ce ne-au lasat, ca sa spun asa – greaua mostenire – a constructorului”, a mai precizat ministrul Razvan Cuc.

CITESTE SI: Bate vantul pe Autostrada Muzeu de pe Lugoj – Deva. Niciun muncitor al CNAIR pe Lotul 3. API: Contractul a fost reziliat de o gasca de incompetenti iresponsabili care doar mimeaza ca urmaresc interesul cetatenilor 

 

Exit mobile version