Opinia Timisoarei

Dupa studiul de 300.000 de euro din Piata Traian, administratia Fritz cumpara inca unul pentru Piata 700 Timisoara. Un nou concept pentru cateva strazi, dintre care una ar putea deveni pietonala partial

TIMISOARA. Un nou concept, unitar si original din punct de vedere arhitectural, mai prietenos cu mediul, care sa duca la un trafic mai redus si la cresterea turismului. Acesta este noul plan al Primariei Timisoara pentru o parte din zona Pietei 700, pe care vrea sa o reorganizeze.

In acest sens, societatea primariei Timpark a lansat o licitatie pentru o prima documentatie „Reorganizare parcari si spatiu public Piata 700 (DALI+PT+DDE+AT)”.

CITESTE SI: Avem desenele finale de 300.000 de euro pentru modernizarea Pietei Traian din Timisoara. Administratia Fritz anunta finalizarea SF-ului care arata ca lucrarile ar costa aproape 34 de milioane de euro 

 

Se cauta o firma care intr-un an sa realizeze aceste studii pe baza carora sa se intocmeasca un plan de actiune in aceasta zona centrala a Timisoarei, plan pe care sa il si asiste tehnic la implementarea ce ar trebui sa dureze cam un an si jumatate.

Zona vizata cuprinde cateva strazi, Brediceanu, Paris si colonel Enescu, din vecinatatea pietei, unde municipalitatea doreste o operatiune de reabilitare, modernizare si reorganizare a spatiilor publice urbane (zone pietonale, de trafic auto si parcari).

Proiectantii trebuie sa faca o analiza si sa elaboreze documentatia tehnico-economica in baza studiilor urbanistice, de circulatie, luminotehnice si topo-cadastrale.

Conform documentatiei postate in Sistemul de Achizitii Publice, studiul de circulatie va urmari reducerea/restrictionarea traficului in zona, redefinirea profilelor stradale si intarirea mobilitatii alternative prin reducerea impactului traficului auto si integrarea pistelor de biciclete.

O bucata din strada Brediceanu ar putea deveni pietonala

Potrivit temei de proiectare, se va analiza posibilitatea ca o parte din strada Brediceanu sa devina pietonala, intre Aurel Cosma si Paris. Apoi se doreste delimitarea unei piste de biciclete cu o latime de cel putin 2 m, cu doua sensuri pe aceasta strada. Se vor propune solutii pentru treceri de pietoni inaltate, iar in ceea ce priveste parcarile, acestea trebuie reorganizate pentru a fi descurajata parcarea… abuziva.

Pe strada Paris, primaria vrea sa lateasca trotuarele si sa implementeze un nou concept de plantare a arborilor, dar si modificarea pistei de biciclete despre care reprezentantii administratiei cred ca este marcata necorespunzator pe partea stanga a strazii catre bulevardul Republicii.

Pe strada Colonel Enescu se vor demola garajele pentru a fi amenajate locuri de parcare pentru riverani si spatii verzi. Si aici se intentioneaza suprainaltarea trecerilor de pietoni, latirea trotuarelor si racorduri la strada Paris si Sf Ioan.
Parcarile vor intra in sistemul Timpark.

In privinta spatiilor verzi din aceasta zona a Pietei 700, proiectantii vor trebui sa ia in calcul inclusiv fasiile ce delimiteaza zonele pietonale de cele carosabile, dar si integrarea zonelor cu vegetatie in scuaruri si piete. Se vor alege doar specii perene.
Totodata, se doreste definirea si implementarea unui concept unitar de iluminat public.

Valoarea estimata a contractului pentru studii este de 640.672 lei fara TVA, adica aproape 160.000 de euro cu TVA.

Firmele interesate isi pot depune ofertele pana in 20 noiembrie.

Avem in sertarele Primariei Timisoara si alte planuri pentru modernizarea Pietei 700

Va reamintim, in 2019, dupa ani in sir in care nu s-a gasit o solutie pentru construirea unei parcari in zona centrala a orasului, pentru ca primaria nu are teren, administratia Robu se intorcea la un mai vechi proiect de reamenajare a Pietei 700, din vremea administratiei Ciuhandu.

Acesta fusese intocmit in 2008 „Piata 700: Poarta catre Centru” si propunea un parteneriat public-privat prin care sa fie total schimbat aspectul intregii zone zonei, dar si amenajarea unei parcari cu sute de locuri.

Vechiul proiect al biroului de arhitectura Andreescu&Gaivoronschi propunea ca pe locul actualei piete agro-alimentare si al pietei de flori sa se amenajeze o piateta moderna, coborata sub nivelul strazii. Era vorba, de fapt, despre un spatiu de promenada care sa lege Piata 700 de zona vechii cetati, prin pasaje pietonale subterane si scari rulante. In piateta, proiectantii propuneau amenajarea de cafenele, terase si alte puncte de recreere.

Practic, spuneau autorii, s-ar fi realizat astfel o poarta de acces catre centrul istoric al Timisoarei. Proiectul nu prevedea mutarea pietei, dat fiind faptul ca aceasta reprezinta o traditie in acest loc si este necesara pentru locuitorii din cartier, insa avea sa duca comerciantii in interior.

Proiectul propunea si construirea langa Saiftim a unei cladiri noi, administrata de Primarie. Parterul si subsolul cladirii sa gazduiasca cele doua piete, in conditii moderne, civilizate si cu acces facil.

De asemenea, proiectul avea solutii si pentru criza locurilor de parcare din zona centrala. La subsolul intregului spatiu public din Piata 700 erau prevazute doua niveluri de parcaje, cu circa 700 de locuri.

De asemenea, curtile interioare ale Spitalului Militar erau incluse in proiect si aveau rolul de a lega noua zona pietonala de Orasul Vechi.

Odata cu reamenajarea cladirii Spitalului Militar, proiectul prevedea punerea in valoare si a celorlalte monumente istorice din Piata 700: Bastionul si Biserica Militara. Arhitectii luau pe atunci in calcul si posibilitatea integrarii… viitorului metrou.

Dupa ani la randul in care proiectul a stat intr-un sertar, in 2019 Nicolae Robu il repunea pe tapet si vorbea de un concurs de solutii pentru Piata 700, care sa aiba ca punct de plecare gandirea din 2008 a arhitectilor, insa totul a ramas la stadiul de plan.

Acum, administratia Fritz face altul nou.

 

Exit mobile version