Dupa ce a refuzat sa receptioneze lucrari de mantuiala pe un drum judetean, CJT face expertiza. Ar putea sa dea in judecata constructorul

TIMISOARA. In iunie, Consiliul Judetean Timis refuza receptia lucrarilor de asfaltare pe drumul judetean Seceani – Fibis, lucrari care au costat aproximativ 3 milioane de euro.

CITESTE SI: Ziua in care locuitorilor din Timis nu li se vor mai strica televizoarele ori frigiderele cand ‘pica’ curentul. Investitie de 35 de milioane de euro in extinderea si modernizarea liniilor electrice din mai multe judete

Nici nu se incheiase bine santierul ca in asfalt se cascasera gropi si au fost descoperite o multime de defecte. Printre acestea neasigurarea corespunzatoare a pantei pentru scurgerea apelor in santurile betonate laterale, dar si nerespectarea unor prevederi din proiectul tehnic legate de geometria si cota santurilor de pamant.

In urma examinarii vizuale a sectorului de drum supus modernizarii s-au constatat urmatoarele :
deficiente si neconformitati ale partii carosabile de natura faiantarilor pe suprafete extinse ;
porozitate accentuata a stratului de uzura ;
neasigurarea latimii corespunzatoare a acostamentelor pe anumite portiuni ;
neasigurarea corespunzatoare a pantei transversale si longitudinale în vederea scurgerii apelor in santurile betonate ;
nerespectarea în totalitate a prevederilor din proiectul tehnic în ceea ce priveste geometria si cota proiectata a santurilor de pamant.
Toate aceste deficiente si neconformitati constatate pe teren, imediat dupa finalizarea lucrarilor, pot genera în scurt timp aparitia unor defecte de drum ce pot pune în pericol siguranta circulatiei rutiere (gropi, cedari ale stratului de fundare din sistemul rutier, etc. ).
Vorbim despre o lucrare pentru care urmeaza sa avem 7 ani de garantie, dar unde, culmea, deja au început “carpelile” fara acordul Consiliului Judetean Timis.
Am cerut sa mi se prezinte în cel mai scurt timp o expertiza tehnica asupra investitiei, timp în care, evident, procesul de receptie al lucrarii este suspendat„, anunta in iunie vicepresedintele CJ Timis, pe pagina sa de Facebook.

Zilele trecute, Consiliul Judetean Timis a cumparat servicii de expertiza pentru acest drum, care costa 20.000 de euro. Aceasta va demonstra problemele identificate pe sosea, iar mai apoi ar putea fi imputata constructorului Maxagro care va trebui sa treaca la remedierea deficientelor. Intr-o luna trebuie sa fie gata.

In cazul lucrarilor efectuate pe drumul Seceani – Fibis, receptia a fost suspendata pentru 90 de zile, la cererea comisiei de receptie, in urma neconformitatilor identificate.

Intrucat s-a constatat nevoia unor procese si analize tehnice de laborator suplimentare de care comisia de receptie nu dispune, s-au achizitionat servicii specifice. Contractul este in curs de semnare. Conform acestuia, expertiza va trebui livrata in termen de 30 de zile.

In cazul in care expertiza va releva nerespectarea specificatiilor proiectului tehnic, se va putea ajunge si in instanta, caz in care se va putea solicita inclusiv acoperirea costurilor cu serviciile de expertiza tehnică in cauza„, au precizat pentru opiniatimisoarei.ro reprezentantii Consiliului Judetean Timis.

Drumul Seceani – Fibis face parte din lista de 10 din Timis pentru care au fost alocati bani prin PNDL pentru a fi modernizate.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. De aia sunt dirigintii de santier platiti si care controleaza lucrarile si dau cu semnatura ca s-au facut lucrarile corect.
    Dar daca se aleg diriginti de santier care merg o data pe luna pe santier si atunci numai sa vada peisajul, se poate intampla ceva de genul celor prezentate. Eu stiu ca un diriginte de santier merge si verifica daca s-a facut de exemplu fundatia drumului corespunzator, merge si verifica daca s-au luat probe de pe santier, merge si pune ruleta si masoara grosimea stratului , cere sa vada reteta la stratul de bitum, si verifica si daca s-a livrat ce a trebuit.
    Altfel stam la sfarsit si nu receptionam, si sigur constructorul nu poate acuma sa refaca totul, daca pe toata lucrarea e lucru de mantuiala. Si se cearta si se merge la judecata si acolo se lungeste si lungeste si lungeste pana se da o decizie si intre timp lucrarea se duce pe garla mai departze si se schimba primarul si hop, se semneaza totul. Numai prostii de soferi stau cu buzele umflate.

    • Probabil nu s-au inteles la spaga si acum fac gargara, pentru ca doar acolo faca asa ceva in rest s-au refacut multe drumuri de la revolutie pana acum, dar expertize sa vedem daca is bune nu a facut mai nimeni…

    • Ai dreptate Mihai.Dar raspunderea cade in sarcina dirigintelui de santier care a intocmit niste procese verbale pe faze detetrminante si de lucrari ascunse in FALS.Ori nu stie.ori nu are experienta,ori este prieten,var,nepot sau…. cu beneficiarul.

  2. Asa sunt cel putin 80% din drumurile de la noi dar nimeni nu vede, nu sesizeaza nimic. Acum cred ca e doar o stire inflorita si intentionata doar asa de fatzada ca sa se vada ca, cica isi fac ei treaba 🙂

  3. Si cum se numeste firma care a executat lucrarea?
    Vrem sa stim si noi.

  4. Poza este doar de prezentare ? Altceva trebuie scrie pe finisor :))

  5. Maxagro

  6. Toate lucrarile prost executate si lasate sa avanseze pana la final sunt vina fosilelor din ,, generatiei dai sa mearga , spagari” cu stampile de Diriginti de Santier si RTE -isti.