Opinia Timisoarei

Drumul Expres Filiasi – Lugoj, o noua etapa. Anuntul ministrului Transporturilor

TIMISOARA. O asociere de firme din Romania si o companie din Turcia au castigat contractele pentru elaborarea studiilor de fezabilitate pentru primele doua tronsoane din viitorul drum expres Filiasi Lugoj.

CITESTE SI: Dominic Fritz anunta ca se sterg o parte dintre datoriile Societatii de Transport Timisoara, iar de acum inainte vor fi monitorizate mai atent cheltuielile si consumul de motorina 

Primul contract vizeaza sectorul dintre Drobeta Turnu-Severin si Domasnea, cu o lungime de 65 km, iar elaborarea documentatiei va reveni asocierii EGIS ROMANIA SA – EGIS INTERNATIONAL S.A.S. – PRIMACONS GROUP SRL – ITALROM INGINERIE INTERNATIONALA SRL – ECO GEODRUM SRL. Pentru intocmirea SF-ului castigatorii vor avea la dispozitie 2 ani si 4 luni, iar valoarea contractului este de 42,58 milioane de lei cu TVA.

Cel de-al doilea este pentru sectorul Caransebes-Lugoj, cu o lungime de aproximativ 50 km, iar castigatoare a fost desemnata firma turca INPRO MÜHENDİSLİK MÜŞAVİRLİK ANONİM ŞİRKETİ. Studiul va trebui finalizat intr-un an si 8 luni, iar valoarea contractului este de 14,41 milioane de lei, cu TVA.

Anuntul a fost facut de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Au fost desemnati castigatorii pentru elaborarea primelor doua Studii de Fezabilitate necesare constructiei a doua Loturi din Drumul de mare viteza Filiasi-Lugoj!
Primul contract vizeaza sectorul Drobeta Turnu Severin-Domasnea (65 km) si a fost atribuit unei Asocieri de firme înregistrate în Romania. Are o valoare de 35,78 milioane de lei (fara TVA). Contractul are o durata de 28 de luni (26 de luni sunt alocate doar pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate).
Al doilea contract vizeaza sectorul Caransebes-Lugoj (50 km), a fost atribuit unei firme din Turcia si are o valoare de 12,11 milioane de lei (fara TVA).
Pentru derularea acestuia sunt alocate 20 de luni (18 luni numai pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate)„, a anuntat Sorin Grindeanu, Ministrul Transporturilor.

Contractele vor putea fi semnate in termen de 10 zile, daca nu vor exista contestatii.

Semnarea ambelor contracte va fi posibila dupa expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestatii si respectiv dupa solutionarea contestatiilor formulate in cadrul procedurii de atribuire. Prin aceste Studii de Fezabilitate se va stabili inclusiv daca profilul drumului de mare viteza Filiasi-Lugoj (230 km) va fi de Drum Expres sau de Autostrada„, a anuntat pe pagina sa de Facebook Cristian Pistol, seful Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Va reamintim, in luna noiembrie a anului trecut a fost desemnata castigatoarea pentru realizarea documentatiei a trei portiuni din drumul expres Filiasi – Lugoj, asocierea IRIMAT CONS SRL (lider de asociere) – STUDIO CORONA SRL CIVIL ENGINEERING – INFRANOVA SOLUTII TEHNICE IN CONSTRUCTII SRL.

La acea vreme CNSC a admis contestatiile unora dintre pierzatori si a obligat CNAIR sa reevalueze ofertele pentru doua dintre loturi.

Firmele Egis si Proiect Consult au depus plangerile la Consiliul National pentru Solutionarea Contestatiilor pentru tronsonul 3 Domasnea – Caransebes (45 km), respectiv Drobeta Turnu Severin – Domasnea (65 km), unde Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere ii desemnase castigatori pe proiectantii de la Irimat-Studio Corona

Prima procedura pentru proiectarea completa a Drumului de mare viteza Craiova – Lugoj a fost lansata pe 1 iunie 2021 in mandatul ministrului Catalin Drula (43 de luni SF+ proiect tehnic). Egis a castigat contractul, dar CNAIR a anulat procedura in mandatul ministrului Grindeanu si a lansat licitatii pentru patru sectiuni. Grindeanu atragea atunci atentia ca, prin aceasta masura, timpul de realizare a SF-ului, pe care predecesorul sau Drula il stabilise la 4 ani, se va reduce la 2 ani.

Ministrul Transporturilor a explicat atunci si de ce a modificat si lungimea traseului pe care il stabilise initial CNAIR. Sorin Grindeanu a precizat ca soseaua de mare viteza se va construi, nu intre Craiova si Lugoj, ci intre Filiasi si Lugoj.

Drumul de mare viteza a fost impartit in 4 loturi, iar durata pentru realizarea Studiilor de Fezabilitate pentru acestea era prevazuta intre 18 si 26 de luni.

Lotul 1: Filiasi-Drobeta Turnu Severin (70 km), 18 luni

Lotul 2: Drobeta Turnu Severin – Domasnea (65 km), 26 de luni

Lotul 3: Domasnea-Caransebes (45 km), 22 de luni

Lotul 4: Caransebes-Lugoj (50 km), 18 luni

Exit mobile version