Drumul dintre Timisoara si Autostrada Vestului, prin Dumbravita si Giarmata, bazat pe un studiu de trafic de acum aproape 7 ani. Constructorul care largeste soseaua la 4 benzi cere bani in plus pentru infrastructura suplimentara

TIMISOARA. Inca sunt probleme in santierul pentru largirea la 4 benzi a drumului dintre Timisoara si Autostrada Vestului prin Dumbravita si Giarmata. Dupa ce la jumatatea lunii septembrie presedintele Consiliului Judetean Timis ameninta cu ruperea contractului pentru ca lucrarea bate pasul pe loc, acum CJT incearca sa gaseasca noi solutii pentru a mobiliza muncitorii si pentru a nu se pierde banii europeni. Aceasta si pentru ca in ultimele saptamani antreprenorul a mai avansat cu asfaltarea.

CITESTE SI: Din 9 au ramas 6 oferte pe lista scurta pentru cea mai scumpa bucata de autostrada din Romania si vor fi anuntate in cateva zile. Aproape 325 de milioane de euro pentru segmentul lipsa de nici 10 km de pe Lugoj – Deva

Inca nu am reziliat contractul cu constructorul. Am vazut o oarecare miscare acolo, s-a finalizat portiunea intre Socar si Centura, se circula normal, pe 4 benzi, s-a mai lucrat pe portiunea de la centura la autostrada la fundatie, la partea constructiva a noului drum. Nu este ritmul pe care mi-l doresc, sunt probleme in continuare. Ca orice decizie foarte dificila, prefer s-o cumpatesc mai mult, decat sa iau o decizie pe care s-o regret. Inca mai am o speranta ca o sa-l determin pe constructor sa lucreze mai bine. In caz contrar, reziliem contractul. Doar ca aici mai este si problema finantarii, pentru ca am putea risca sa pierdem banii europeni.

Nici partenerii nu ne ajuta prea mult, pentru ca nici pana acum nu am primit acceptul formal sa lucram in Dumbravita. Constructorul se prevaleaza de asta, ca spune ca ar fi lucrat, dar nu are front de lucru. Si atunci este cert. Daca punem in pericol intregul proiect, ce am castigat pana la urma? Avem drumul facut? Nu-l avem„, spune Alin Nica, presedintele Consiliului Judetean.

Intrebat ce se va intampla daca se pierde finantarea, liderul CJT a spus ca ar trebui sa gaseasca 80 de milioane de lei pentru a termina lucrarea si se va indrepta impotriva constructorului in instanta pentru a-i recupera. Insa spera ca nu se va ajunge aici.

Daca va fi sa reziliem contractul, atunci ne vom asigura de planul B, il vom face, eventual, din fonduri proprii sau vom accesa o noua finantare. Dar, pana atunci, eu inca mai sper sa nu pierdem aceste fonduri europene.

Proiectul este de aproape 80 de milioane de lei. Ar insemna sa gasim 80 de milioane sa facem proiectul noi, din fonduri proprii, ceea ce este un efort foarte foarte mare. Categoric ar fi proces cu construtocrul, pentru ca nu ii incalzeste pe cetateni cu nimic sa circule prin acel trafic infernal
Mai trebuie sa avem putina rabdare, cateva saptamani, sa vedem daca putem sa-i capacitam„, a mai precizat liderul CJT.

Alin Nica mai spune ca sunt o serie de probleme care necesita lucrari suplimentare pentru care antreprenorul cere bani in plus. Aceasta intrucat drumul are la baza un studiu vechi de 7 ani, iar parametrii de trafic din teren nu mai corespund si exista riscul ca asfaltul sa crape.

Sunt cateva probleme mostenite. Acest proiect a fost mostenit de la administratia trecuta si trebuie sa-l continuam, dar sunt probleme structurale acolo, sume pe care le cere constructorul pentru diferente la studiul de trafic. SF se baza pe un studiu de trafic de acum 6-7 ani, facem acum un nou SF sa vedem daca putem sa suplimentam anumite chestiuni, pentru ca drumul sa nu se crape, sa se deniveleze, dupa ce il finalizam.

Sunt probleme mai ales in Dumbraviza, cu primaria de acolo, cu primaria Timisoara, mai e o probl cu CFR infrastrutura pentru tercerea la calea ferata, bani care nu au fost prinsi in proiect si pe care trebuie sa-i punem acum„, explica Alin Nica.

Va reamintim, soseaua va fi modernizata si largita pe o distanta totala de 10 kilometri, lungime pe care sunt prevazute si 12 statii de transport public. Deocamdata, proiectul vizeaza tronsonul Centura – nod rutier A1. Pe acest segment este cuprinsa deja in proiect si o pista de biciclete, cu doua benzi de cate 1 metru fiecare, si se va monta parapet median de separare a benzilor de circulatie, pentru mai multa siguranta rutiera.

In locul intersectiilor semaforizate vor fi amenajate minigiratii si sensuri giratorii, pentru cresterea fluentei traficului.

Valoarea proiectului se ridica la peste 80 de milioane de lei. Finantarea este asigurata din fonduri europene, prin Programul Operational Regional, de la bugetul national, dar si din fondurile Consiliului Judetean.

Amplasamentul a fost predat catre constructor in septembrie 2020.

FOTO: peundemerg.ro

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. La ce ajuta studiul de trafic, decat la tragerea de timp a acestui mega-nesimtit constructor?
    Importante sunt: masa maxima admisa pe portiunile de drum respective, masa maxima pe osie admisa si viteza maxima de deplasare in functie de tonaj. Daca astea sunt aceleasi ca acum 7 ani, trebuie continuat fix asa cum era proiectul.
    Ce povesti ca nu are front de lucru in Dumbravita? Pentru ce, ca sa sape tot drumul si sa il lase ca pe portiunea de la Hamilton la A1?
    Daca Nica are impresia ca va primi vreun euro din fonduri europene se inseala amarnic. Nu pentru ca nu s-ar putea primi acele fonduri, ci pentru exista conditii de realizare a proiectului, una dintre ele fiind perioada de implementare a acestuia, care cu siguranta va fi depasita. Daca pana acum nu s-a facut efectiv nimic in afara de sapatura aia, ce sperante are ca va face restul lucrarilor, care sunt mult mai costisitoare?

  2. Probleme cu CFR – ul ? Linia aia ferată nu exista acum 7 ani , era invizibila ? Și iar primăria Timisoara, e de vina, ca ce …. ?! Nica se pare ca e la concurenta cu Citu, care mai de care, USR vinovat de orice, dezinformare ( minciuni de-a dreptul ) fără sa clipească, amândoi. Ăștia sunt politicieni ?! Minima decenta = zero.

    • Băi fraiere coclit, ce are Cîțu cu un contract dat pe șpagă de către păcaliciul Dobra la fel ca și cel dintre Mosnita și Timișoara ? Toți pensaţii veți avea timp de acum înainte să mâncați kkt cât veți vrea, pentru că la guvernare nu veți mai intra niciodată !

      • Mai DeDiego, bau-bau sau bou-bou, eu te bag acolo de unde numai ma-ta te-a scos! Te-am lasat ani de zile, analfabet ce erai, si nu m-am mai bagat in discutii contardictorii cu tine, nici cu altii, dar constat, in ultimele zile, ca nesimtirea ta este uriasa. Ce te mananca in kur de jigodiile de pnlisti care dupa cum se vede nu-s deloc mai buni decat psdistii? Ai un par acolo infipt de Robu?Vorba aia PNL si PSD aceeasi mizerie. Poti sa ma faci si pe mine, ca pe toti ceilalti de care nu-ti convine, pensat, ca eu tot in gura ta ma kk si-ti voi mai da vreo replica dupa ce imbecilitatea din tine va mai creste. Vezi sa nu-ti crape pipota de ciuda! Eu nu-s usrist, nici pnlist, nici psdist. Eu sunt apolitic si de aceea critic pe oricine care nu se tine de promisiuni, chiar daca la un moment dat am avut o relativa simpatie. Pentru mine esti o jigodie ordinara care se pune de-a curmezisul oricaruia care nu are aceeasi parere ca a ta. Sunt ferm convins ca tu intr-o colectivitate esti un dezastru! Ai un bagaj de cuvinte putine, dar jignitoare, pe care le arunci asupra tuturor celor care nu-ti plac.

        • Eu nu te bag de unde te-a scos mă-ta dar o să-i dau puțin pe la guriță.

  3. Vai! Nu pot să cred! Nica se plânge de vechea moștenire! He-he-he! Prietenii știu de ce!

  4. „Sunt probleme mai ales in Dumbraviza, cu primaria de acolo, cu primaria Timisoara, mai e o probl cu CFR infrastrutura pentru tercerea la calea ferata” – restul e poveste

  5. Comparati drumul asta cu cel dintre Mosnita si Timisoara. Nu sunt santuri pe mijloc, piste de biciclete, acolo unde se poate, etc. Este facut in batjocura si nu va tine mult. Intr-o iarna se crapa.

  6. Peste tot trebuie bagate piste de biciclete .Sa le bage-n cur. Daca tot face drumuri special pentru biciclete, sa ii puna si la impozit. Nu sa platim doar noi.

  7. În continuare minciuni. Nu pot sa termine de la centura la autostrada pentru ca nu au scos stâlpii de troleibuz din Dumbrăvița. Serios? Ori cei de la Cjt sunt prosti și cred minciunile constructorului, ori mint ei cu nerușinare căutând vinovați imaginari

  8. Fara contracte ”beton”, gandite de la A la Z in favoarea lucrarii si a beneficiarilor, lucrurile vor merge la fel de incet si prost ca si pana acum !!!!!

  9. Deschideți site Google-maps. Chiar și cu creierul redus specific lui…. veți constata care este/ era soluția. De aceea a-și recomanda ca la bacalaureat candidații sa aibă la alegere un subiect de tip studiu de fezabilitate, de exemplu exact pe o astfel detems@

    • Realizezi ca, din toate comentariile de pana acum, tu esti cel mai analfabet si, probabil, impreuna cu Bibi de mai sus, aveti cel mai mic IQ? Impreuna!

      • Daca solutia era buna dece nu a fost realizata?
        Sau, (re)apare aspectul cu terenurile „fasie” cumparate cu ani in urma acolo pe unde urma sa treaca A1 si care, la despagubire devin foarte rentabile? Sau … probabil ca ai probleme majore la IQ pe care incerci sa le cosmetizezi cu „apa sfintita”.
        In rest, nu ma intereseaza opinia/parerea ta! Sa iti faci testul IQ – repetat de 4 ori nu in aceeasi zi, si nu pe site-uri ci la laboratoare de specialitate si comunica-le celor care vor apoi sa te citeasca, sub forma:
        Nume: Pavel cu IQ xy