Opinia Timisoarei

Drumul dintre Timisoara si Autostrada Vestului, prin Dumbravita si Giarmata, bazat pe un studiu de trafic de acum aproape 7 ani. Constructorul care largeste soseaua la 4 benzi cere bani in plus pentru infrastructura suplimentara

TIMISOARA. Inca sunt probleme in santierul pentru largirea la 4 benzi a drumului dintre Timisoara si Autostrada Vestului prin Dumbravita si Giarmata. Dupa ce la jumatatea lunii septembrie presedintele Consiliului Judetean Timis ameninta cu ruperea contractului pentru ca lucrarea bate pasul pe loc, acum CJT incearca sa gaseasca noi solutii pentru a mobiliza muncitorii si pentru a nu se pierde banii europeni. Aceasta si pentru ca in ultimele saptamani antreprenorul a mai avansat cu asfaltarea.

CITESTE SI: Din 9 au ramas 6 oferte pe lista scurta pentru cea mai scumpa bucata de autostrada din Romania si vor fi anuntate in cateva zile. Aproape 325 de milioane de euro pentru segmentul lipsa de nici 10 km de pe Lugoj – Deva

Inca nu am reziliat contractul cu constructorul. Am vazut o oarecare miscare acolo, s-a finalizat portiunea intre Socar si Centura, se circula normal, pe 4 benzi, s-a mai lucrat pe portiunea de la centura la autostrada la fundatie, la partea constructiva a noului drum. Nu este ritmul pe care mi-l doresc, sunt probleme in continuare. Ca orice decizie foarte dificila, prefer s-o cumpatesc mai mult, decat sa iau o decizie pe care s-o regret. Inca mai am o speranta ca o sa-l determin pe constructor sa lucreze mai bine. In caz contrar, reziliem contractul. Doar ca aici mai este si problema finantarii, pentru ca am putea risca sa pierdem banii europeni.

Nici partenerii nu ne ajuta prea mult, pentru ca nici pana acum nu am primit acceptul formal sa lucram in Dumbravita. Constructorul se prevaleaza de asta, ca spune ca ar fi lucrat, dar nu are front de lucru. Si atunci este cert. Daca punem in pericol intregul proiect, ce am castigat pana la urma? Avem drumul facut? Nu-l avem„, spune Alin Nica, presedintele Consiliului Judetean.

Intrebat ce se va intampla daca se pierde finantarea, liderul CJT a spus ca ar trebui sa gaseasca 80 de milioane de lei pentru a termina lucrarea si se va indrepta impotriva constructorului in instanta pentru a-i recupera. Insa spera ca nu se va ajunge aici.

Daca va fi sa reziliem contractul, atunci ne vom asigura de planul B, il vom face, eventual, din fonduri proprii sau vom accesa o noua finantare. Dar, pana atunci, eu inca mai sper sa nu pierdem aceste fonduri europene.

Proiectul este de aproape 80 de milioane de lei. Ar insemna sa gasim 80 de milioane sa facem proiectul noi, din fonduri proprii, ceea ce este un efort foarte foarte mare. Categoric ar fi proces cu construtocrul, pentru ca nu ii incalzeste pe cetateni cu nimic sa circule prin acel trafic infernal
Mai trebuie sa avem putina rabdare, cateva saptamani, sa vedem daca putem sa-i capacitam„, a mai precizat liderul CJT.

Alin Nica mai spune ca sunt o serie de probleme care necesita lucrari suplimentare pentru care antreprenorul cere bani in plus. Aceasta intrucat drumul are la baza un studiu vechi de 7 ani, iar parametrii de trafic din teren nu mai corespund si exista riscul ca asfaltul sa crape.

Sunt cateva probleme mostenite. Acest proiect a fost mostenit de la administratia trecuta si trebuie sa-l continuam, dar sunt probleme structurale acolo, sume pe care le cere constructorul pentru diferente la studiul de trafic. SF se baza pe un studiu de trafic de acum 6-7 ani, facem acum un nou SF sa vedem daca putem sa suplimentam anumite chestiuni, pentru ca drumul sa nu se crape, sa se deniveleze, dupa ce il finalizam.

Sunt probleme mai ales in Dumbraviza, cu primaria de acolo, cu primaria Timisoara, mai e o probl cu CFR infrastrutura pentru tercerea la calea ferata, bani care nu au fost prinsi in proiect si pe care trebuie sa-i punem acum„, explica Alin Nica.

Va reamintim, soseaua va fi modernizata si largita pe o distanta totala de 10 kilometri, lungime pe care sunt prevazute si 12 statii de transport public. Deocamdata, proiectul vizeaza tronsonul Centura – nod rutier A1. Pe acest segment este cuprinsa deja in proiect si o pista de biciclete, cu doua benzi de cate 1 metru fiecare, si se va monta parapet median de separare a benzilor de circulatie, pentru mai multa siguranta rutiera.

In locul intersectiilor semaforizate vor fi amenajate minigiratii si sensuri giratorii, pentru cresterea fluentei traficului.

Valoarea proiectului se ridica la peste 80 de milioane de lei. Finantarea este asigurata din fonduri europene, prin Programul Operational Regional, de la bugetul national, dar si din fondurile Consiliului Judetean.

Amplasamentul a fost predat catre constructor in septembrie 2020.

FOTO: peundemerg.ro

Exit mobile version