Drum nou la 4 benzi intre Aeroportul Timisoara si Autostrada Vestului, o centura ocolitoare pentru Remetea Mare si Ghiroda. Avem bani europeni pentru documentatie

TIMIS. Consiliul Judetean Timis a facut inca un pas catre realizarea unui nou drum care sa lege Aeroportul de Autostrada Vestului. A obtinut finantare din bani europeni pentru documentatie.

CITESTE SI: Fara gaz nu poate fi ars carbunele la Colterm. Administratia Fritz are 4 zile sa gaseasca un furnizor, dupa ce E.On a anuntat ca inchide robinetul, nu din cauza ‘exploziei preturilor’, invocata de primar, ci din pricina insolventei

Practic, va fi un fel de centura ocolitoare pentru Remetea Mare si Ghiroda, o sosea de mare viteza ce se va construi in zona aeroportului, o legatura la 4 benzi intre Centura Timisoarei si nodul de la Remetea de pe A1. Suma obtinuta pentru Studiul de Fezabilitate si Proiectul Tehnic este de 2.300.000 lei, iar serviciile au fost scoase la licitatie.

Drumul va avea o lungime de aproximativ 8 km, cu doua benzi pe sens, si va ‘trage’ practic autostrada mai aproape de Timisoara. Acesta se va construi la sud de Aeroport, peste calea ferata secundara ce deserveste aerogara, intersectand drumul comunal DC62 (Remetea Mare – Ianova), avand ca punct terminus intersectia cu drumul national DN6, nodul de descarcare A1. Noua sosea va reduce si poluarea din Ghiroda si Remetea Mare, actionand ca o centura de ocolire pentru cele doua localitati. Va reduce traficul greu dincele doua localitati si va asigura potential pentru dezvoltarea economica a zonei tranzitate. Mai mult, noua conexiune rutiera va creste calitatea vietii locuitorilor din cele doua localitati, sporind de asemenea siguranta circulatiei.

Suma necesara realizarii investitiei este estimata la 18 milioane euro, cu tot cu TVA.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Descarcare Remetea – Aeroport = 4 benzi
    Aeroport = Centura Timisoara = 4 benzi
    Dar ce te faci cu centura, care e de numai doua benzi si are trafic muuuult mai mare decat CT-AIT sau AIT-Remetea?
    O sa ne trezim la fel si pe Centura Sud, care e pe doua benzi, dar toate drumurile cu care se intersecteaza sunt pe patru benzi. In plus, pe sud nici nu exista autostrada paralela cu centura care sa mai preia din trafic…

  2. Rahat pe băţ…
    Acum se tot incearca repararea deciziilor gresite luate in urma cu 15 ani si anume cand s-a luat decizia ca autostrada sa treaca la nord de aeroport si nu la sud de acesta cum era firesc. Motivatia de atunci era ca nu se doreste blocarea dezvoltarii orasului cu autostrada atat de aproape oras si uite asa au dus-o mai departe de oras, la 15-20 de km de centrul orasului…
    Dupa ce autostrada a fost facuta, mintile destepte si-au dat seama ca avem mari probleme cu aceasta distanta prea mare fata de oras si au inceput sa caute solutii, respectiv alte legaturi mai rapide cu autostrada, printre acestea fiind si noul drum de 8 km si 4 benzi de la aeroport la urcarea/coborarea de la Remetea, drum paralel cu nationalul….
    Celalalt drum nou cu autostrada va fi intrecalea Aradului si autostrada care presupune un nou nod de urcare/coborare care se va construi la cativa kilometri de nodul Giarmata in directia Arad.
    Si a trei-a ruta pe care se lucreaza de ceva timp insa ritmul este foarte lent este ruta prin Dumbravita catre Giarmata unde vechiul drum se largeste la 4 benzi pentru un trafic marit.

    Iata cum decizia proasta luata acum 15-20 de ani ne/ii obliga la crearea altor rute noi sau largirea altora vechi pentru a avea legatura optima cu autostrada. Bani si timp irositi aiurea, total aiurea…

    Si asta in timp ce Aradul si-a tras autostrada intre aeroport si oras, la circa 200-300 m de ambele…
    Diferenta colosala intre deciziile celor doua administratii judetene si chiar locale prin lobbyul lor…
    Si acum vin ai nostri sa se laude cu ce mari realizari vor face ei, mama, mama…

    • Pai tocmai de-aia e bine ca autostrada e mai departe. Dpdv strategic așa se face, ca sa atragă interes pt zona tampon si ulterior sa se dezvolte și aceasta. E foarte ok ca strategie. Baiul la noi este altul, banul.

  3. nu s-a dorit niciodată ca Timișoara să aibe autostradă. de asta s-a ocolit pe ruta pischia-remetea. acum cauta alte motive sa blocheaze accesul timișorenilor la autostrada

  4. Astia zic ca se va reduce poluarea prin Remetea M si Ghiroda, Bine mai desteptilor, dar la cresterea poluarii prin Dumbravita nu v-ati gandit cand ati propus transformarea strazii principale dintr-un sat linistit de 2000 de locuitori, inainte de 1990, intr-o sosea cu 2 benzi pe sens pentru descarcarea de pe A1, chiar prin mijlocul satului, care intre timp a devenit d.m.p.v. oras?

  5. Pentru Timisoara autostrada trebuia sa treaca mai aproape la sud de aeroport, dezvoltarea unor noi cartiere nu era impiedicata,cine vrea la iarba verde merge mai departe, proritar era accesul a 350.000 locuitori nu a celor 20.000 din zona metropolitana!
    Cat despre Arad mestere Manole esti pe aratura cu logica ta. Aeroportul Arad a fost INCHIS DEFINITIV pentru ca niste cretini au amplasat autostrada in capatul pistei si asa prea scurta (2100 m) pentru avioanele de azi, acumi acolo fiind doar baza de elicoptere SMURD si aeroclubul sportiv