Drama navetistilor dintr-un oras din Timis: oamenii si-ar putea pierde locurile de munca

TIMISOARA. Situatie incredibila intr-un oras din judetul Timis! Peste 200 de oameni nu pot ajunge la munca, scoala sau facultate, din cauza operatorilor de transport, care au decis sa renunte la trenurile cu care faceau jimbolienii naveta.

Primarul din Jimbolia, Darius Postelnicu, sustine ca a facut tot ce i-a stat in putinta pentru a ii ajuta pe navetisti, insa nu are suficiente fonduri sa le puna la dispozitie autobuze.

Va reamintim ca de la jumatatea lunii aprilie niciun tren cu plecare din Timisoara Nord nu mai ajunge la Jimbolia, dupa ce contractul de acces pe infrastructura feroviara incheiat intre CFR Calatori si RCCF Trans SRL, pentru sectia Timisoara Nord – Jimbolia. 4 perechi de trenuri circulau pe acea ruta.

Potrivit primarului Darius Postelnicu, cei de la Regio Trans, care operau pe traseu, renunta de tot la contract.

„In 19 aprilie am aflat cu stupoare ca nu vor mai functiona si nu vor mai circula trenuri pe relatia Jimbolia – Timisoara si retur. Am incercat sa contactam regionala CFR, Consiliul Judetean si Prefectura Timis. Am fost rugati de catre Regionala CFR sa sunam la Regio Trans, am sunat, ne-au solicitat si ne-au rugat sa nu ii mai deranjam, deoarece au solicitat rezilierea contractului intre CFR si Regio Trans, sa ne adresam ministerului. Aceleasi indrumari le-am primit si de la Prefectura si de la CJ, am trimis adrese si la Ministerul Transporturilor. Nici pana la aceasta data nu am primit un raspuns in scris si nu stim nicio situatie”, a explicat primarul Jimboliei.

Mai mult decat atat, navetistii nu pot circula nici macar cu autobuze. Potrivit edilului-sef, Consiliul Judetean Timis are contract cu o firma de transport, insa aceasta nu-si trimite soferii pana la Jimbolia. Motivul? Nu e rentabil, sustine primarul.

darius postelnicu primar jimbolia

„Ruta rutiera Timisoara – Jimbolia a fost concesionata de catre Consiliul Judetean catre Autotim, care nu-si onoreaza acest contract, pe motive financiare. Am rugat CJT sa ia masuri. Nu avem niciun raspuns, autobuzele se opresc undeva la Carpinis, daca nu ma insel. Ei spuneau ca nu le renteaza sa ajunga pana la Jimbolia, nu stiu exact care sunt datele contractuale”, a completat edilul.

Potrivit reprezentantilor Primariei Jimbolia, 230 de calatori fac naveta, zilnic, pe traseul Jimbolia – Timisoara. Municipalitatea a incercat sa rezolve cat de cat problema si a pus la dispozitia acestora un autobuz, dupa ce a facut apel la firmele din oras. Are doar 60 de locuri insa… Intre timp s-au terminat si banii adunati din sponsorizari, asa ca Primaria Jimbolia transporta cativa navetisti cu un microbuz de 19 locuri.

„Nu am avut prevazuti bani pentru aceasta achizitie si a trebuit sa apelam la societatile comerciale din Jimbolia, am facut asta din sponsorizari. Nu ne putem permite in continuare o astfel de cheltuiala, mai cu seama ca bugetul nostru a fost vitregit anul acesta. Am vrut sa trimitem si o scrisoare deschisa catre premierul Romaniei, sa aflam daca poate sa ne spuna dumnealui mai multe. Nici de la Prefectura si nici de la CJ nu am aflat nimic, ne-au indrumat sa sunam la minister. Vorbim despre dascali, despre copiii, studenti, navetisti”, a mai spus Darius Postelnicu.

Potrivit primarului Jimboliei, ar fi nevoie de 4.000 de lei pe saptamana pentru punerea in circulatie a unui singur autobuz. Care nu ar ajunge, evident.

„Autobuzul l-am eliminat, am intervenit cu microbuz de persoane de 19 locuri, cat ne permitem. Solicitarile ar fi foarte mari, trenurile erau mai multe. Daca luam alta firma si incheiem contract, s-ar putea sa fim amendati de Consiliul Judetean Timis. In 21 aprilie am depus ultima adresa la Consiliul Judetean Timis, pe noi ne intereseaza rezolvarea problemei, sa circule trenurile, dar nu am primit niciun raspuns…”, a conchis Postelnicu.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Asa se intampla cand statul prin reprezentatii sai isi declara incompetenta…au inchiriat niste linii, au dat o caruta de bani sub forma de subventii catre privat, in dauna cfr calatori iar acuma se declara neputincios!Privatul si-a umplut punga si acum isi bate joc de oameni. Numai in tarile de mana a doua se dau ”legi proaste”, facute sa serveasca interesul de imbogatire a unora in dauna statului… Ce spune legea in baza careia s-au inchiriat liniile, cine se face vinovat ca nu se circula care e solutia….tot puscaria?

  2. construim catedrale, de milioane de euro, inchidem cai ferate, Radna -Timisoara Jimbolia – Timisoara, oameni de aici nu au cu ce sa mearga la servici la scoale, isi pierd locurile de munca.
    Hei nene PER-FECT , nene PER-MINER nu va intereseaza, nu este campanie electorala, nu va trebuie voturi ????

    DNA ce faci ????? ce a facut AFER-ul e subminarea economiei nationale, nu este o rezolvare aproblemelor de siguranta pe calea ferata.
    Cate accidente feroviare au fost ???
    Cum arata trenurile si care este starea tehnica a garniturilor CFR-ului care au avize de siguranta si opereaza pe calea ferata ?
    Cand se organizeaza licitatii de operare???
    Cati operatoi de persoane mai au aviz de siguranta in Romania ???
    Cine este operatortul care trebuie inventat sa preia din liniile inchise in momentul de fata ????, sau acel operator va prelua liniile strategice, astea o crapa indem cu linia Brad- Deva pe care a construito Ceausescu o gramada de ani, ia dat drunu in 1984 iar in 1994 a fost inchisa, a functionat 10 ani iar acum nu mai este nimic nici macat piatra in terasamente ce sa mai vorbim de vreun surub.

    Retragerea avizelor de siguranta a fost facuta la comada !!!!!! starea automotoarelor a fost aproape identica cu starea de la acordare, nu au operat decat 2-3 ani, iar motoarele CFR-ului sunt mult mai jalnice decat a RC-ului

    DNA -asteptam sa vedem la TV adevarul adevarat…