Opinia Timisoarei

Doua firme vor sa amenajeze statiile de alimentare pentru noile autobuze electrice de la Timisoara, pentru ca jumatate dintre ele sa nu mai zaca in depou, ci sa ajunga pe trasee

TIMISOARA. La luni bune de cand au venit toate autobuzele electrice primite de Timisoara printr-un program al Ministerului Dezvoltarii, prin care flota STPT s-a innoit cu 44 de astfel de mijloace de transport, primaria a lansat licitatia pentru amenajarea statiilor de incarcare pentru ele abia acum 10 zile.

CITESTE SI: Gargara consilierului local USR Razvan Negrisanu. Cum i s-a dereglat ‘busola morala’ in doar 2 luni, dupa ce s-a trezit pus in situatia de a alege intre a salva Romania si a pleca acasa cu un milion si jumatate de euro 

La termenul limita pentru depunerea ofertelor s-au inscris doua firme XELA-INSTAL din Mosnita Noua si AHM-SMARTEL din Caransebes.

Documentatia pentru platforme era gata, si aprobata, inca din decembrie 2022, insa administratiei Fritz i-a trebuit aproape un an ca sa lanseze licitatia, in timp ce jumatate dintre autobuzele nou-noute zac sub cerul liber in depoul STPT din Dambovita. Asta fara sa mai punem la socoteala ca infrastructura de alimentare ar fi trebuit sa fie gata chiar inainte de sosirea mijloacelor de transport.

Cele doua oferte depuse au intrat in evaluare tehnica la Primaria Timisoara.

Firma care va fi declarata castigatoare va trebui sa realizeze fundatiile de beton, postamentele pentru echipamente si pozarea in subteran a cablurilor de alimentare, acestea urmand a fi folosite pentru amplasarea statiilor de incarcare rapida a bateriilor pentru autobuzele electrice, in diferite puncte din oras.

Conform anuntului postat in Sistemul de Achizitii Publice, trebuie amenajate statii de incarcare rapida astfel:

Calea Sagului – 3 statii
Calea Buziasului – 2 statii
Str. Traian Grozavescu – 2 statii
Calea Stan Vidrighin nr. 2 – o statie
Strada Paul Morand – o statie
Strada Oituz (1) – o statie
Strada Oituz (2) – o statie
Lucrari necesare: Desfacere infrastructura (taiere, decapare, spargere, transport moloz), sapatura, armare, turnare beton, subtraversare, lucrari de refacere carosabil.

Valoarea estimata a contractului a fost de 3.531.003 lei fara TVA, adica aproape 860.000 de euro cu TVA.

In acest moment, va reamintim, din 44 de statii, livrate de multa vreme Timisoarei, doar 11 sunt si montate, si functionale: 10 cu incarcare lenta si doar una cu incarcare rapida. Toate in curtea depoului STPT din Dambovita.

Dintre cele 44 de autobuze Karsan livrate, 38 sunt inmatriculate, iar in trafic, pe trasee, transporta timisorenii doar 23, 11 dimineata si 12 dupa-amiaza.

***

Va reamintim, printr-un proiect cu bani europeni, Ministerul Dezvoltarii a cumparat pentru Timisoara 44 de autobuze electrice noi, avand fiecare o lungime de 18 metri.

Demersurile au inceput inca din februari 2019, in baza documentatiei intocmite de administratia Robu.

In vara lui 2021, in august, a fost anuntat castigatorul licitatiei, firma Karsan Otomotiv Sanayi Ve Ticaret AS din Turcia, si a fost semnat contractul cu Primaria Timisoara.

Noua administratie a cerut producatorului ca cele 44 de autobuze sa nu mai fie alb-violet, ci galben cu negru.

Exit mobile version