Doua firme vor sa actualizeze harta de zgomot la Timisoara. Vom afla care sunt cele mai galagioase strazi si cartiere din oras

TIMISOARA. Potrivit normelor europene, legea cere ca harta de zgomot a fiecarui oras cu peste 250.000 de locuitori sa fie actualizata o data la 5 ani. Drept urmare, Primaria Timisoara o aduce la zi pe cea din 2018-2019.

A lansat si o licitatie in acest sens, cautand o firma care sa o realizeze pentru 85.000 lei fara TVA, adica putin peste 20.000 de euro cu TVA.

CITESTE SI: Primaria a decis cine va face Strategia de alimentare cu energie termica a Timisoarei cu aproape 70.000 de euro

La termenul limita s-au inscris doua oferte. Este vorba despre Institutul de Cercetari in Transporturi Incertrans S.A. si Enviro Consult. Cele doua oferte sunt acum in evaluare tehnica.

Castigatorul licitatiei va face masuratori pe strazi, in intersectii si in cartiere pentru a vedea unde este depasit numarul de decibeli admis (70 dB).

Harta din 2019 indica depasiri fata de limita admisa pe Calea Sagului, Calea Buziasului, Calea Dorobantilor, Calea Aradului, Calea Torontalului, B-dul Cetatii, B-dul Sever Bocu, B-dul Liviu Rebreanu, B-dul 16 Decembrie 1989, Str. Budai Deleanu, Str. Oituz, Str. Stefan Octavian Iosif, Str. Oituz, Str. Baba Dochia, Str. Andrei Saguna, Str. Iepurelui, Str. Divizia 9 Cavalerie, Str. Simion Barnutiu, B-dul Republicii, si Str. Gheorghe Lazar, de vina fiind numarul mare de masini.

Conform masuratorilor de atunci, traficul de tramvaie si cel feroviar se situau in limitele permise.

Cei mai afectati de galagie, conform studiului finalizat in 2019, erau timisorenii care locuiesc pe marile artere.

Numarul total de persoane expuse la niveluri ce depasesc valorile limita de 70 dB pentru indicatorul de zgomot asociat disconfortului general, respectiv 60 dB pentru indicatorul de zgomot asociat tulburarii somnului din perioada de noapte este de 26.600 persoane pentru indicatorul de zgomot asociat disconfortului general si de 38.900 pentru indicatorul de zgomot asociat tulburarii somnului din perioada de noapte. Comparativ cu situaţia înregistrata la precedenta cartare a zgomotului, aferenta anului 2011, se constata o crestere a numarului de persoane afectate de valori ce depasesc limitele admisibile pentru indicatorul de zgomot asociat disconfortului general, cu aproximativ 16.900 persoane, respectiv cu 27.200 pentru indicatorul de zgomot asociat tulburarii somnului din perioada de noapte”, se arata in documentatie.

Masuri pentru reducerea zgomotului in Timisoara

In studiu erau facute si propuneri de masuri care sa reduca valorile mari ale traficului de pe anumite artere si in special a traficului greu care tranziteaza orasul.

Erau sugerate interventii asupra infrastructurii rutiere, prin inchiderea inelului IV in partea vestica, a inelului II in partea estica, largirea Splaiului Nistrului, construirea de pasaje rutiere, centura Timisoara Vest, constructia arterelor radiale vest si est, Centura de Sud, amenajarea complexului rutier zona Michelangelo – etapa II sau modernizarea strazilor fara imbracaminte rutiera. Totodata, se mentiona dezvoltarea transportului public si a mijloacelor alternative de mobilitate, prin imbunatatirea calitatii transportului public, promovarea utilizarii lui, optimizarea retelei de transport, realizarea etapei a doua a retelei de piste de biciclete urbana sau dezvoltarea zonelor pietonale.
Totodata, in documentatie se mentiona nevoia luarii unor masuri de management de trafic prin amenajarea de parcari in zona centrala si optimizarea intersectiilor de pe principalele artere, protejarea zonelor verzi si reducerea poluarii prin extinderea spatiilor verzi publice sau stimularea achizitionarii masinilor hibrid sau electrice.

 

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. domnul Alin Nica va stimez si voi vota cu dvs din nou ….forta PSD .

  2. Asta nu-i sanatos la cap. E putin mai dilau decat era Robu.
    Orasul asta e plin de gropi, de buruieni si vegetatie uscata. Orasul duce lipsa de curatenie, de copaci, de cosuri de gunoi si mobilier stradal decent. In Timisoara este o adevarata provocare sa te deplasezi cu STPT – nu ai clima, pute, nu ai siguranta.
    Ce face Fritz? Arunca cu zecile de mii de euro in proiecte bizare, fara folos pentru Timisoara.
    Ok, se va constata faptul ca in cartierul X poluarea fonica este mai accentuata decat in cartierul Y- si ce-i cu asta? Se vor lua masuri? Ce fel de masuri?
    Este strigator la cer! Un primar mai slab si mai incompetent ca asta nu am avut pana acum. Trist, insa nici macar Robu nu a fost atat de slab.

  3. Mda, TUIE FRITZ. Cand ai grija ca orice idee buna sa fie a ta, desconsideri alte persoane care au idei bune doar fiindca nu sunt ale tale, iar orice lucru care te-ar pune in lumina proasta sau te-ar face nepopular, este lasat deoparte, chiar daca unele ar fi ajutat orasul, e normal sa fii mai bun. Cu mult mai bun…. Asadar, TUIE FRITZ! Nu va mai prinde un mandat!

  4. sa vina specialisti din PSD ce atata sa ne face pasaje si poduri ca la Piatra Neamt sa legam cele 8 spitale regionale …de pe hartie .
    Popor incult , votezi cu hotii si esti sarac .

  5. Vom afla vreodată câți bani (RON, EURO ) au „pierit” pe aleea studiilor de fezabilitate? Sa zicem in ultimii 15 – 20 de ani!
    Nu cred , deoarece prea mulți au „lucrat” in acest sens, cu „rezultate de a dreptul bizare”

  6. Eu sper sa binevoiasca sa faca masuratori si in weekend. Cam pe la orele la care „behaie” boxele bisericilor.
    Ca sa ne arate cu cat ne „imbunatatesc” bisericile nivelul de trai. Cluburile/strandurile stim deja de influenta au…

  7. Mașinile sunt tot mai puțin zgomotoase, dar sunt multe si poluante cu CO,NOx si fum ( furingine) asa ca daca sunt 55 dB sau 70 dB e tot aia. Zgomotul nu omoară, cel mult te asurzeste ( dar vad ca aia cu căștile în urechi nu zic nimic), in schimb noxele sigur nu fac bine.

  8. Foarte bine, sa le actualizeze in fiecare an. Si la ce ajuta? Constata cu ingrijorare :)).