Opinia Timisoarei

Dominic Fritz despre cosmarul santierului de pe strada Maresal Prezan din Timisoara: S-a rezolvat situatia. Conducta deteriorata nu se schimba, ca n-au fost avarii in ultimii 10 ani

TIMISOARA. Conducta de termoficare deteriorata, care a oprit luni in sir santierul pe strada Maresal Prezan (fosta Lidia), nu e chiar asa de… degradata incat sa fie inlocuita, au stabilit reprezentantii Primariei Timisoara.

CITESTE SI: Cele mai periculoase cartiere din Timisoara. Unde au dat hotii si talharii cele mai multe lovituri in pandemie, cand luni la randul oamenii au stat acasa 

Am avut o discutie cu vicepresedintele Ruben Latcau care s-a ocupat de acesta problema si mi-a spus ca s-a deblocat situatia si, cand vremea va permite, vor continua. Conducta, asa cum e, pare sa fie intr-o stare buna, nu au fost avarii in ultimii 10 ani, va ramane si vom continua lucrarile„, a anuntat primarul Dominic Fritz.

Va reamintim, la finalul verii trecute, dupa ce au decopertat asfaltul si au inceput sa faca sapaturi pentru a lucra la refacerea retelelor edilitare, muncitorii au constatat ca o conducta de termoficare care trece prin zona este deteriorata si au semnalat ca e necesara schimbarea ei.

Inlocuirea tevii presupunea insa noi costuri, intrucat nu a fost prevazuta in contract. Fostul edil, Nicolae Robu, ar fi vrut sa incredinteze direct Colterm lucrarea, insa, teoretic, nu se putea face asta fara licitatie. Asa ca reprezentantii municipalitatii au cerut un aviz de la Agentia Nationala pentru Achizitii Publice. Desi conducta nu era sparta, constructorii sustineau e atat de degradata incat oricand s-ar putea intampla acest lucru, iar daca nu va fi inlocuita, va veni un moment in care inevitabilul se va produce si atunci va trebui gaurit asfaltul proaspat pentru interventie. In asteptarea unei decizii finale, constructorii au oprit lucrul pe Maresal Prezan.

Practic, in cele 7 luni care s-au scurs de la inceperea lucrarilor pe Maresal Prezan, s-a realizat doar 15% din investitie, transmit reprezentantii Primariei Timisoara.

„Sectorul de drum este amplasat in zona de sud-est a Timisoarei si face legatura intre Calea Martirilor si Piata Gheorghe Domasneanu(AEM). Strada Maresal Prezan cu o lungime de 1,3 kilometri va avea o latime de 13-14 metri, 2 benzi de circulatie pe sens si va fi incadrata de bordura si rigola la bordura. Strada Venus cu o lungime de 501 metri va atinge o latime de 13 metri, cu doua benzi de circulatie pe sens. Va fi amenajat un sens giratoriu la intersectia dintre strazile Maresal Prezan si Sudului, cu 3 intrari/iesiri. Un alt sens giratoriu se va construi la intersectia dintre Maresal Prezan, Venus si Calea Urseni, tot cu 3 intrari/iesiri. Lucrarile de modernizare cuprind si piste de biciclete pe ambele sensuri, cu o latime de 1-2 metri, iar trotuarele de pe ambele parti vor fi de 1-2,5 metri. Zone verzi vor fi amenajata pe o suprafata de 19.550mp„, se arata in descrierea proiectului.

In plus, trebuie ca muncitorii sa refaca retelele edilitare: canalizare pluviala si menajera, reteaua de alimentare cu apa, realizarea retelei de canalizare meteorica pentru preluarea apei de pe noul carosabil, va fi amenajat canal tehnic, dar si un sistem de iluminat public atat pentru circulatie rutiera, cat si pentru cea pietonala. Reteaua de troleibuz va fi extinsa pana la bulevardul Sudului.

Valoarea contractului este de 41.740.503 lei cu TVA, iar termenul de executie este de 16 luni, astfel ca modernizarea strazii ar trebui sa fie finalizata pana la sfarsitul lunii octombrie 2021.

Exit mobile version