Opinia Timisoarei

Dispare parcarea de la Modex. In ce se transforma locul si ce se intampla cu planuitul pasaj rutier de sub Piata Victoriei, la Timisoara

TIMISOARA. Parcarea de la Modex asa cum o stim astazi va deveni istorie. Aceasta va disparea, iar locul va capata o cu totul alta infatisare si destinatie.

CITESTE SI: Dupa semafoarele inteligente, vom avea parcari inteligente la Timisoara. Abonamentele soferilor vor fi sincronizate cu senzorii din asfalt. Anuntul primarului Nicolae Robu 

In locul parcarii se va amenaja o piateta, asa cum era in vremuri de demult in spatiul dintre Opera si castelul Huniade.

Acest lucru a fost reamintit de primarul Nicolae Robu, in contextul problemei grave a locurilor de parcare din zona centrala a Timisoarei.

In proiectul de reabilitare a Pietei Victoriei este prevazut ca parcarea de la Modex sa devina piateta, amenajata in acelasi timp cu spatiul dintre Opera si Catedrala. Nu va mai fi parcare. Va fi acolo si un soclu unde va fi montata o statuie ecvestra. In proiect se va prevedea inclusiv soclul„, a explicat primarul Nicolae Robu.

Cat priveste pasajul subteran rutier pentru masini mici pe care primarul intentioneaza sa-l amenajeze pe sub Piata Victoriei si zona Modex, in ciuda avertizarilor mai multor specialisti care sustin ca ar afecta cladirile istorice din centru, edilul spune ca momentul va fi amanat cativa ani.

Mai tarziu vom face Inelul 1 de circulatie prin subpasajul din Piata Victoriei, dar asta se va intampla dupa anul 2021. Nu ne putem permite sa demaram o lucrare care ar putea sa duca la descoperiri arheologice sau la alte motive de blocaj si sa avem santier in zona in anul 2021. Atunci proiectul de Inel 1 prin subteran, prin fata Operei si mai apoi pe sub parcarea de la Modex, cu iesire la strada Telbisz, va fi amanat„, a precizat primarul Nicolae Robu.

Inelul 1 de circulatie se vrea a fi un inel de tranzit in jurul centrului istoric, cu sens unic de circulatie.

Este vorba despre un inel de tranzit in jurul centrului istoric, cu sens unic de circulatie, de minimum 3 benzi, dintre care o banda este dedicata transportului public. Se prevede un traseu sub Inelul I, prin fata Operei, prin subteran, transformandu-se pasajul pietonal actual in pasaj subteran auto. Va fi o alternativa de trafic existenta la dispozitia tuturor vehiculelor, dar va fi folosita de vehiculele mari care nu au dreptul sa intre in pasaj. Alternativa este sa parcurga distanta de la intersectia strada Paris cu bv. Republicii, pe la Spitalul de Copii, prin fata Catedralei, apoi prin fata primariei, pe strada 20 Decembrie pana la Miu. Dar masinile mici vor putea sa ajunga din zona de la intersectia Paris cu Republicii la Miu, pe un traseu incomparabil mai scurt, intrand in subteran prin fata Operei. In zona Miu urmeaza sa se intalneasca traseul subteran cu traseul lung, care este la dispozitia tuturor vehiculelor. Pe strada Paris nu exista o latime suficienta pentru ca acolo sa se realizeze 3 benzi. Si atunci, banda a 3-a va fi paralela cu strada Paris, pe strada Sf. Ioan, ea va fi dedicata transportului in comun. Altfel, ea va deveni o strada pietonala. Singurele mijloace de transport care vor circula pe strada Sf. Ioan vor fi cele de transport in comun. Inelul trebuie inteles pe urmatorul traseu: Bastion – Punctele Cardinale – Marasti – Piata 700, de acolo e ramificarea, un traseu ce continua cu zona Materna si apoi Republicii, celalalt traseu intra prin Piata 700, continua pe Paris, pana la intersectia cu Republicii, de aici Spitalul de Copii – Catedrala – prin fata Primariei, 20 Decembrie – Liceul Miu – I.C. Bratianu pana la Banca Nationala si de acolo la Bastion unde inelul se inchide. Toate intrarile si iesirile se fac din intersectii care vor fi special amenajate si lipsite de conflict. Exista ideea ca pe Inel sa circule mijloacele de transport in comun si in regim de gratuitate, va fi o decizie luata la momentul potrivit, pentru ca din acel moment se asigura continuitate totala in orice punct din oras. Vrem sa incurajam folosirea mijloacelor de transport in comun”, explica edilul acum 3 ani, cand studiul de fezabilitate a iscat vii reactii in sanul opiniei publice.

Costurile au fost si ele estimate in studiul de fezabilitate aprobat de Consiliul Local Timisoara in 2015: 2,3 milioane de euro pentru pasajul subteran auto, 15,6 milioane de euro pentru parcarea subterana de sub bulevardul cu palmieri, lucrari de amenajari la suprafata – 2,7 milioane de euro, extinderea liniei de troleibuz – 0,3 milioane euro, iar semaforizare, iluminare si utilizati – 14 milioane de euro.

La acea vreme insa, primarul Timisoarei dadea asigurari ca disparitia parcarii de la Modex, in locul careia era prevazut inca de atunci amenajarea unui spatiu verde, nu va insemna o mare pierdere de locuri de parcare, intrucat tot atunci promitea o parcare sub bulevardul cu palmieri, pe strada Bratianu.

Sursa foto: Forum RATT

Exit mobile version