Opinia Timisoarei

Dispare padurea din calea traseului de autostrada cu tuneluri pentru ursi, intre Lugoj si Deva. Umbrarescu amenajeaza primul drum spre viitorul santier pe care vor incepe lucrarile in forta pentru bucata lipsa, de nici 10 km, Margina – Holdea. Foto

TIMISOARA. Este in desfasurare ultima etapa inainte de deschiderea propriu-zisa a santierului pe bucata lipsa de autostrada intre Margina si Holdea, de nici 10 km, in Timis.

In decembrie se dadea ordinul de ministru privind scoaterea din fondul forestier a 18 hectare de padure din zona tunelurilor pentru ursi, iar Romsilva s-a apucat de treaba de mai multa vreme.

In acest rastimp, muncitorii lui Umbrarescu au pornit amenajarea unui drum tehnologic ce va fi folosit pentru viitorul santier, dar poate fi utilizat si de angajatii forestieri care elibereaza traseul de copacii care trebuie indepartati in totalitate din calea autostrazii.

Reprezentanții asocierii de firme care va executa secțiunea lipsă din autostrada #A1 Lugoj – Deva, lotul 2, au început amenajarea accesului în șantierul din zona unde vor fi construite tunelurile. Sunt folosite utilaje specifice pentru stabilizarea și îmbunătățirea solului pentru drumul tehnologic, care are o lungime de circa 2 km.
Zona este greu accesibilă, mai ales după perioada de iarnă, pământul fiind îmbibat cu apă.
Drumul tehnologic este folosit și de Regia Națională a Pădurilor – Romsilva, Direcția Silvică Timiș, prin Ocolul Silvic Făget, care se ocupă cu eliberarea amplasamentului„, transmit reprezentantii Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Timisoara.

Firmele omului de afaceri Dorinel Umbrarescu, care au preluat lucrarea, au incheiat la timp proiectarea, iar documentatia a fost transmisa inca din decembrie la Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere fiind solicitata Autorizatia de Construire. Consultantii au facut o serie de observatii pe marginea proiectului, iar antreprenorul a procedat la revizuire.

Acum e asteptat ordinul de incepere a lucrarilor pentru deschiderea santierului, programata pentru luna martie, dupa cum anunta recent ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.

Odata cu obtinerea Autorizatiei de Construire pe sectiuni, si fara nicio opreliste privind amplasamentul, muncitorii lui Umbrarescu vor trece la pregatirea santierului si aprovizionarea cu materiale.

Din momentul emiterii ordinului de incepere a lucrarilor, tronsonul de autostrada trebuie sa fie gata in 2 ani.

***

Va reamintim, in octombrie 2022 a fost semnat contractul cu asocierea S.C. Spedition UMB S.R.L. – S.C. Tehnostrade S.R.L. – S.C. SA & PE Construct S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o, pentru suma de 1.826.845.634 lei fara TVA.

Finalizarea tronsonului lipsa din Autostrada Lugoj – Deva, de 9,13 km, este una dintre cele mai asteptate lucrari de infrastructura mare pentru vestul tarii. Aceasta, in conditiile in care drumul national DN68A este cel mai tranzitat din zona, mereu aglomerat, pe care soferii de tiruri si camioane, respectiv cei de autoturisme il folosesc deopotriva.

Noua bucata de autostrada va avea doua ‘tuneluri pentru ursi’, ce vor masura, insumat, 2,13 km de tunel forat. Acestea vor fi formate din doua galerii unidirectionale cu cate o cale de circulatie pe fiecare, cu platforma de 11,25 m.

Odata finalizat si acest tronson, vom putea merge neintrerupt pe autostrada de la Timisoara pana la Sibiu.

Exit mobile version