Dispar locuri de parcare si benzi de circulatie in zona centrala, la Timisoara, si apar insule de verdeata pe strada care trece pe sub Bastion. Ultimele planuri ale administratiei Fritz

TIMISOARA. Administratia Fritz pregateste o noua reorganizare a traficului, dar si o noua reducere a numarului locurilor de parcare in zona centrala din Timisoara. Asta, dupa ce, in primavara, odata cu intrarea in vigoare a noului regulament Timpark, numarul spatiilor in care pot fi lasate masinile in baza abonamentelor a fost oricum redus considerabil.

Timpark a lansat o licitatie si cauta o firma care sa asigure servicii de proiectare pentru „Reorganizare parcari si spatiu public Proclamatia de la Timisoara„.

Practic, dincolo de modificarile pe care autoritatile intentioneaza sa le faca pe Proclamatia de la Timisoara, ar urma sa se intervina pe alte 3 strazi, respectiv Carol Telbisz, Hector si o parte din Augustin Pacha.

Una devine complet pietonala, pe alta ar putea fi introdus dublu sens de circulatie, vor fi taiate locuri de parcare, iar pe altele vor fi plantati copaci.

Se injumatatesc locurile de parcare pe Proclamatia de la Timisoara. Augustin Pacha, complet pietonala. Carol Telbisz cu sens dublu. Pe Hector insule de verdeata

Practic, pe strada Proclamatia de la Timisoara, ar urma ca masinile sa nu mai intoarca in bucla dinspre piata Sfantu Gheorghe, iar parcarile acum oblice (in spic) sa devina paralele cu bordura. In plus, administratia Fritz vrea sa taie una dintre benzile de circulatie din fata Ceasului Floral pentru a largi statia de tramvai si a pentru a infiinta noi spatii verzi.

Pe tronsonul cuprins intre Piata Sfantul Gheorghe si strada Augustin Pacha se doreste eliminarea traficului auto existent, caracterul tronsonului se doreste a fi unul pietonal, se vor realiza accesuri pentru autovehiculele de interventie si aprovizionare prin montarea de bolarzi retractabili. Biciclistii nu vor fi restrictionati. Se vor extinde insulele verzi din jurul arborilor existenti.

Pe tronsonul dintre Episcop Augustin Pacha si strada Martin Luther (strada dintre Punctele Cardinale si Hotel Continental, n.r.) se va asigura o circulatie auto pe o singura banda de mers in ambele directii de circulatie, pe o parte si cealalta a liniilor de tramvai.

Parcarile se vor realiza longitudinal, cu sensul de circulatie auto, zona ramasa dupa intoarcerea parcarilor din pozitia oblica existenta se va ceda trotuarelor sau zonelor verzi, dupa caz.

In zona statiei de tramvai existenta (n.r. – in dreptul Ceasului Floral) se va studia varianta reducerii benzilor de circulatie auto la una singura, suprafetele ramase fiind cedate spre largirea peronului statiei de tramvai si a zonelor verzi existente„, se arata in documentatia postata in Sistemul Electronic de Achizitii Publice.

Pe de alta parte, in strategie se urmareste eliminarea traficului auto si, implicit, a locurilor de parcare pe strada Augustin Pacha, tronsonul cuprins intre Proclamatia de la Timisoara si Carol Telbisz. Aici, administratia Fritz vrea sa planteze pomi si sa puna jardiniere, iar pe strada sa circule doar pietonii si biciclistii.

Pe strada Augustin Pacha se va elimina traficul auto si banda velo dedicata, va fi introdusa vegetatie prin plantari in sol de arbori, cu crestere finala de talie medie sau mare„, scrie in documentatie.

In schimb, pe strada Carol Telbisz, cea din spatele magazinului Bega, autoritatile vor sa reintroduca dublul sens de circulatie. Ceea ce insemna ca fie desfiinteaza pista de biciclete pentru a face loc masinilor, fie redeseneaza actuala parcare perpendiculara pe linia Parcului Civic, ceea ce, iarasi, ar inseamna o reducere a numarului de locuri.

Se va analiza posibilitatea introducerii de sens dublu de circulatie auto si realizarea, in zona accesului la parcarea la sol existenta din spatele magazinului Bega o intoarcere tip cul-de-sac (intoarcere in strada infundata, n.r.)„, se mai arata in tema de proiectare.

Una dintre cele mai circulate si aglomerate strazi din zona ar urma, la randul ei, sa fie modificata. Mai exact, strada Hector, cea care duce spre Bastion pe 3 benzi, pe ar putea aparea insule verzi cu arbori de talie mare.

Se va analiza posibilitatea introducerii unor insule verzi ce pot sustine plantarea de arbori cu talie mare. Finisajul trotuarelor se va armoniza cu cele de la Bastion”, se mai arata in documentatia de pe SICAP.

In toata zona vizata de noua reconfigurare ar urma sa fie instalate banci, cosuri de gunoi, jardiniere, rastele de biciclete, panouri de informare si elemente de signaslistica. Cladirile reprezentative vor fi marcate in pavaj prin piese speciale din piatra sau bronz cu informatii istorice.

Si iluminatul public de pe aceste strazi ar urma sa fie schimbat. Una dintre lucrari prevede demontarea stalpilor existenti si plantarea unor noi stalpi, moderni, „cu cabluri in interior, cu corpuri de iluminat moderne”, iar zonele ar urma sa fie iluminate diferit, in functie de utilitatea lor.

Timpark a scos la licitatie serviciile de proiectare (faza DALI), iar valoarea estimata este de 152.724 lei, cu tot cu TVA, adica aproximativ 30.500 euro.

Firmele interesate isi pot depune ofertele pana in 5 iulie, la ora 15.00.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. AFARA CU MASINILE DIN ORAS!

    Orasul este pentru oameni, nu masini. In afara de transport in comun si masini distribuire marfa, masinile de uz personal nu au ce cauta in oras. Si daca sunt, sa fie aspru taxate. Parcari foarte scumpe, impozite mari si cat mai multe taxe.

    Ne-am saturat sa vedem poluarea vizuala pe care o vedem in imaginile prezentate in articolul de mai sus.

    O masura foarte buna reducerea numarului de locuri de parcare!

    Felicitari Administratiei si la mai multe astfel de masuri.

    Un oras pentru oameni normali la cap, nu oameni disperati dupa cutii de fier pe roti.

    • Userist cu cap mic și minte lejeră !

      • Frizstein, orice își dorește aer curat în orașul asta e numit USR-ist. Atât pot cei care nu înțeleg că lumea în ziua de azi arata altfel iar noi trebuie sa ne adaptam. Noi ne dorim ce tarile occidentale aveau prin ani 70-80 și când vrea cineva sa schimbe și sa ne creem un climat civilizat precum in marile orașe de afara ne opunem cu îndârjire și ținem cu dinți de cazanele noastre cu motorina luate la mana a 2a vechi de peste 20 de ani luate de la nemți. Și mai vrem să le parcam și în centrul orașului dar vrem și promenadă(ca nu putem înțelege ca nu merg si parcari si parcuri).

        • nu o sa fie aer curat in oras decat daca interzici complet traficul sau treci 100% pe electrice, si scoti calea ferata din oras. in timisoara inca trec trenuri prin centrul orasului. strada aia de la bastion e zona de tranzit intre nord si sud, nu de promenada. o zona care de multe ori e aglomerata oricum. acolo nu ar trebui gatuit si mai tare. ori asteptat pana se termina si pasajul solventul si apoi scos benzi de la bastion. dar oricum, de la consultanta la fapte e cale lunga. principalul obiectiv al useristilor e pana la urma… cat mai multa consultanta. licitatiile astea le castiga oricum cine trebuie

          • Asta e scopul, sa mai stoarca niste bani pentru firmele prietene. De realizat nu se va realiza pentru ca nu sunt asa de multi prosti in oras care sa se lase pacaliti pentru inca 4 ani de maestrul Fritz.

      • Alo, gara! nu vezi ca pe an ce trece, tot mai cald este.
        ce vrei, peste cativa ani sa nu mai putem iesi afara?
        masini, masini si iar masini, altceva mai stiti?
        ia un tramvai si bea apa.
        probabil de la caldura debitezi rahaturi

    • Bai, orasul asta are multi prosti, Dar mai prost ca Fritz, locotenentii lui de 2 bani si ala de semneaza Giovani, nu am mai intalnit. Ne trebuie o revolutie. Sa aruncam jegurile astea din oras. Au distrus tot. Niste nemernici pusi pe smenuri cu sustinatori timpiti. Giovani, pacat ca ma-ta nu te avortat. Avem un tampit mai putin printre noi.

    • Vezi ca te cauta cei de la Gataia Jebel! Nu uita să-ți și șefii!

    • Dar de ce vorbesti la plural? „Ne-am” saturat… Tu si mai cine? In numele cui mai vorbesti?

    • Propuneri:
      – in Timișoara sa aibă acces cu mașina doar cei care au domiciliul stabil in Timișoara
      – sa se amenajeze cele 5 – 7 parcări ecologice cu cele cca 10.000 de locuri promise.
      – interzicerea de a deține mașini de serviciu de catre PM
      – membrii partidului „de elită ” sa aibă uniformă ca sa nu fie confundați,
      … SI ALTELE

    • Banuiesc ca esti un inapt care nu e in stare nici sa isi ia permisul si nici sa aiba grija de o masina. Nicio problema, poti sa te muti lejer la sat unde ai activitati la nivelul tau intelectual.

    • Tu preferi sa fii pe bio, sa ai animale pentru transport care sa se balege peste tot ? Asta e nivelul al care vrei sa ajungi ? In afara de a interzice masini, voi, astia ecologistii, mai stiti sa faceti si altceva ? Ca aveti o idee simpla : fara masini. Dar sa fie o regula : tu chiar sa nu poti folosi masina niciodata, indiferent de ce se intampla : ploaie, frig , caldura etc. si sa nu fie nici ambulante.

    • esti ok? prima data trebuie sa faci o alternativa si pe urma sa ceri ceva de la oameni, in suedia au facut tuneluri ca sa circule masinile pe sub oras, unii poate nu pot merge pe jos sau cu bicicleta sau poate vin de pe la sate in oras sa lucreze, alta idee, in america parcariile sunt sub parcuri la cate parcuri avem sar fi rezolvat si problema parcariilor, dar cu primar cu creier mic nu se face nimic, nici parcari sub parcuri nici tuneluri pt masini pe sub oras

    • Cand prostia e o stare de normalitate si permanenta, unii oameni nici nu o mai constientizeaza. Valabil si ptr domnul Primar. Cum poti sa fi atat de idiot incat sa ingustezi o artera de circulatie care si asa cum e, stranguleaza circulatia in zona?

    • Ce transport in comun? Cand e plin de boli si pandemii si vor mai tot aparea.
      Romanii inca nu au ajuns asa spalati pe creier ca stainii incat sa renunte la confort ca sa se plimbe cu bicicleta sau ca oile inghesuiti in transportoare. Poate doar Continentalistii si ceilalti corporatisti care deja au fost reprogramati. Imi vine sa vomit cand ii vad cum se plimba mandri cu ecusoanele la vedere ca si vacile cu crotalii. Tot printre ei mai sunt cei iubitori de lgbdt si usr care mai au si Man purse

  2. Vrem salarii ca afara, vrem sa traim ca afara, dar cand e nevoie si de obligații de afară (include si taxarea maxim a mașinilor in zona centrala), strambam din nas si injuram ca birjarii…. START ÎNJURĂTURI!

    • Mai fritzist mic, tu esti tare frustat. Ca si seful tau de partid. M.U.E USR. Lasa-ne, lasa-ne! Fritz lasa-ne!

    • Sunt Ursache si sunt prost. Si o mai am si mica

    • Stai linistit ca Fritz vine doar cu taxele si obligatiile de afara iar beneficiile sunt pentru el si prietenii de la firmele de consultanta.

    • da salarile si dupaia vorbim de taxele maxime, ce facem invers? tax maxima si apoi promisiuni de salarii? hahahaha

  3. Astia de la USR chiar is cu capu. Cum pi–da ma-sii sa injumatatesti locurile pe centru, rostu lu TImpark nu era sa adune cat mai multi bani ca sa aiba cu ce construi locuri de parcare in orasul asta??????? Mie imi arata a autogol, dar de la userei ce drac sa ceri din capetele lor mici…Si verdeata intre Bega Mica si cladirea de langa pe Pacha, peisagistii useristi sunt chiar atat de imbecili??? Pai ce dracu poa sa creasca intre doua cladiri care tin umbra in trei sferturi din zi, ce copaci, bai idiotilor? SI ce curba pacii sa faceti la intrarea in parcarea din spate de la bega. nu-mi vine sa crez ce viziune de 1 neuron jumate poate avea gasca asta de incompetenti

  4. Cum am spus…. START ÎNJURĂTURI…..

  5. PNL= PSD = mașini diesel și fără filtru de particule sa aibe 2 cai in plus+ parcare in centru pe trotuar la mac cu parcările cu plata goale dar toți pe trotuar că suntem faini. PNL =PSD = 30 de ani de hoție și prostire a oamenilor.

  6. Poate ne spuneți și cum PNL = PSD au pus astăzi la ANRE un tip ce a dat legea de blocare a extragerii de gaz din marea neagră și astfel am ajuns la mana rușilor și cu preturi astronomice. Nu de alta dar vine iarna și tot noi prosti o să plătim ticăloșia asta . PNL = PSD = URSS

  7. zice-se intr-un proverb … Cele rele să se spele! Cele bune să se-adune!
    Masinile personale in oras sunt un lucru rau, de asta trebuie sa fim constienti (nu cretini sau inconstienti)
    Orasul nu a fost construit pentru asa ceva ~ daca ne uitam nu departe in timp., acu 20-30 de ani nu exista problema asta… , asa ca oricat am desena si redesena asfaltul pe strazile din oras nu se va rezolva problema pana cand lumea nu se civilizeaza … si cum istoria ne invata / de cele mai multe ori, omul a trebuit civilizat mai mult cu forța !!
    ~ masinile parcate pe trotuare/piste de biciclete/alei pietonale/treceri de pietoni trebui CONFISCATE la fel cum sunt cele prinse ca au transporta gunoie care au foat aruncate aiurea !!

    • Doru, esti prost! Atat!

      • Avand in vedere ca nu vii cu nici un argument, cred ca tu esti ala prostu…

    • De acord! În primul rând trebuie ca transportul public să aibă prioritate! Trebuie desființate o sumedenie de semafoare, în special în zona centrală, cele care, de exemplu, pun de vreo 10 ori la rând pe roșu tramvaiele – doar între Piața 700 și Prințul Turcesc. Vreau undă verde la MTC-uri!

  8. suntem satui de proiecte si vrajeli, dai cu capul in copaci i tot oraslul ca nu-i nimeni in stare sa-i toaleteze si nu numai cu capul is strazi unde dai si cu masina, propaganda ieftina, oricum nu va mai fi primar 100%

  9. @Doru. Civilizezi cu forta unde se poate, dar cand sari cu „cheșul” si se face cum vrei tu, indiferent ca e ilegal sau gresit…. n-ai cum…. Din pacate….

  10. astia nu-s in stare sa faca curat in parcuri si in general prin oras, si vorbesc de aer curat si spatii verzi noi. dar na, pana la urma consultanta primeaza

  11. scoaterea din oras a masinilor diesel fara filtru de particule!…precum si taxarea tuturor masinilor non euro pana la euro 6 diferentiat in functie de gradul de poluare

  12. piste pentru praid pareid cind faci frrrriiiiit

  13. La postarile de astazi, in care se anunta modificarile stradale din zona centrala, iesiti si spuneti ca trebuie scoase masinile din diesel din oras, facute zone verzi si piste de biciclete. Loviti puternic orice parere contrara. Postati cat mai multi. Sa para ca toata Timisoara vrea asta. Pe ei ostenii mei teutoni.

    Cam asa suna directiva lui Der Kleine Kaiser Fritz!

  14. Fritz o are mica!

  15. Timișoara chiar asta vrea , aer curat , piste de biciclete și fără diesel în oraș. Și mai vrea și fără PNL = PSD. Cred că e destul de clar. Argumentele sunt logice și de bun simt ,când pe partea cealaltă numai injuraturi și xenofobie cam asta e tot ce poate PNL = PSD când nu sunt puși pe furat.

    • Fritz, nu te mai suport. Voi vota pe oricine va fi in competitie cu tine (ca e PNL, PSD, AUR, PMP, UDMR, nici nu conteaza)!!!! O caramida de-ar fi, voi vota caramida, pentru ca tu Fritz, esti Z-E-R-O!

    • Vedem la alegerile viitoare ce vor timisorenii. Nu-i mai pacaleste un nimeni a doua oara. S-au lamurit de ce e in stare acest individ si de competentele sale…

  16. Se pare ca administratia actuala se pricepe sa desfinteze locuri de parcare. Dar sa faca parcari etajate si alte facilitati pentru masini , e ceva mai greu. Se pricepe doar sa se certe cu CJT. Ce se mai aude cu parcarea de la fostul comisariat? E mai greu sa construiest decat sa desfintezi. O viziune atat de proasta, e dea dreptul jenanta. Ar trebiu chiar premiat pentru asta:ceva gen Zmeura de Aur din cinematografie. Nu ma intereseaza cine din ce partid face parte;important sa faca ceva constructiv pentru acest oras. Robu a distrus zonele vezi cu piata din fata primariei vechi, piata Unirii, si altele Acest primar distruge zonele de circulatie si parcarile…Daca vrei da desfintezi parcarile de pe strazi, pune ceva in loc. Asa ar fi normal. Dar nu cred ca exista pretentia de normalitate….

    • Să „desfinteze”. Soc și groază pentru tâmpiți, nu au parcare, nu au betoane sub cutiuță. Demolați BEGA, demolați CONTI – spun ei, de fapt. Cacaciosii. Eu vreau un oraș normal, cu transport prioritar public, cu pietoni, bicicliști etc. liniștiți – și cu multe spații verzi.

      • Biciclistii nu sunt linistiti.

      • Orasul de care vorbest se numeste sat si poti sa te muti acolo, nu te opreste nimeni.

        • Toti astia care ii trimiteti la sat pe cei care zic ca locul masinilor nu este in oras, de ce nu va mutati voi acolo, daca una dintre necesitatile voastre primare este masina? Acolo o parchezi fara probleme pe terenul tau, te urci in ea si te plimbi pe unde vrei etc.
          Mi se pare ca va chinuiti in oras, daca nu va place sa mergeti pe jos, cu bicicleta sau cu autobuzul.

  17. Un nou episod din războiul globaliștilor sataniști de la Primărie împotriva cetățenilor. Oare când se vor trezi oile bete și confuze? Când nu vor mai exista nici un fel de locuri de parcare? Sau când se va trece la confiscarea proprietăților? Pentru că ASTA este agenda gunoaielor de la Davos și Bruxelles.

  18. Afișați primele două strofe ale fabulei (nu vă spun care, că de, aveți bac-ul primit) la intrarea in PMT

  19. Bravo! Cineva trebuia sa prinda taurul de coarne si sa reorganizeze tot in zona respectiva. Va plangeti degeaba. Cine trecea pe stradutele alea o facea ca sa caute loc de parcare oricum. Ai parcare in spate la Bega sau o lasi mai departe!

  20. Mai țin minte in 90 așa erau si majoritatea oamenilor ,nu votam țărăniști că sunt valutiști și vânzători de țară, la fel c zice cineva de aici că nu votează usr ,vitează PSD = PNL sau orice altceva,na bine de 30 de ani total asta ați votat și uite

  21. Foarte bine ! Trebuiau eliminate de mult masinile din centru . Si unde sunt parcari sa fie 5 euro ora , minim !!!!! Felicitari administratiei care in sfarsit aduce orasul la normal !

  22. Toți ceilalți să mă pupe în cur… Împărțiți-va cum doriți.

  23. Ce mi place! Locuiesti in centru si vrei sa ai masina? Vrei sa ti poti aduce cumparaturile acasa, copilul, poate ai de dus batrani la spital, ori mai stiu eu ce? Exista bicicleta, bus, tramvai, taxi. Daca totusi esti imbecil si ti ai luat masina, faci ce ai de facut, apoi o duci la marginea orasului si vezi tu cum te ntorci.
    Zicea un personaj fara sit la bicicleta de 5 euro/ora. Naa, 10 euro pe minut sau confiscat masina!
    Dragi incantati cu biciclete fara sit (dragi intre voi, bineinteles) daca ati fi ramas in MH, GJ, DJ, OT, HD, AR, CS, astazi nu ajungea primar un primat si n am fi indurat nimic din tot ce au cugetat cetasii barabări alaturea cu el.
    Astept, conform uzantei, cacenzorul ot (sic!) sa stearga acest mesaj

    • Cata ipocrizie. Istoria Timisoarei e compusa din valul de migrari. Text de timisorean cu nasul pe sus. Daca nu veneau MH , GJ, HD , DJ, si toti ceilalti migranti etc. acum erati condusi de romulani 🙂 🙂 🙂 si casele de vaiuga erau „eco” , orasul ar fi fost compus din 4 cartiere de agricultori si un centru plin mlastini si tantari.

      • Bai migrant holtenaș sau șoldovean, vaiuga (noroi si paie) era materialul de constructie in Oltenia. Ai auzit ca Timisoara a fost primul oras din estul Europei unde a circulat tramvaiul? Ai auzit ca Timisoara a fost primul oras european cu strazile iluminate electric? Nu cred că ai auzit. Timisoara era „mica Vienă” in perioada ante si interbelica, de ce oare? Din cauza că nu avea migranti ca tine? Nici vorba. Chiar pana la Revolutie Timisoara era curată si plina de parcuri si flori cu toate ca migrantii erau aici (în numar mai mic, normal). După Revolutie a inceput adevarata migrare, mai ales a „sudiștilor”, Timisoara fiind pentru voi un El Dorado care va scăpa de maghernițele si pustiurile sudiste. Asa ca ciocu mic si joc de glezne spre ținuturile voastre natale sărace.

        • Daca glumesti este OK, daca nu, esti doar ….

  24. NE TREBUIE PARCARi! Eu cred ca Fritz nu a circulat in viata lui cu masina in orasele din Germania. Peste tot in orase gen Tmisoara, din Germania, poti parca in centru in parcari subterane sau garaje etajate, cu plata. Oamenii vin, isi lasa masina in parcarea si merg in treaba lor la suprafata. Dar prostovanul nostru neamt nu a vazut parcarile pentru ca probabil in Germania nu a condus masina. Si atunci crede ca asa e si la ei. Dar nu e! Sa-l duca cineva in Germania pe tolomac! Tontul crede ca nu trebuie sa faca parcari in Timisoara. Eu cand ma duc in centrul Timisoarei nu stau 8 ore, ci 1-2 ore. N-am o problema sa dau 10-15 lei pe ora in parcare. Daca as avea birou in centru, mi s-ar parea ok sa platesc abonament 400-500 lei pe luna in parcare subterana. Dar nu am unde! Daca vreau sa merg la restaurant in centrul orasului meu (si merg cam de 3 ori pe saptamana) trebuie sa iau Uber care, la ora aia ma costa cam 2×30 lei. Si problema e ca nu prea imi place sa iau uber, iar de taxi mi-e si mai scarba in Timisoara. Asa ca ma duc la Mall ca e parcare sau la restaurante care nu sunt in centru (Sabres, Merlot, Argentinian sau la Sky in P-ta 700, ca e parcarea de la Finante). Restaurantele si magazinele din centru nu au clienti cu bani din cauza lipsei parcarilor. Asa ca restaurantele se chinuie sa ofere praz sub 100 lei de persoana. Iar la 20 eur de persoana un restaurant devine un fast-food ieftin si se degradeaza. Mancare proasta, servire neprofesionista, clienti de „meniul zilei”…. Dar Fritz nu intelege asta pentru ca e prea tolomac si mai e si inconjurat de oameni incompetenti.

    • Deci restaurantele din centru nu au clienti cu bani, pentru ca aceia nu au 2×30 de lei pentru uber? Sau, ma rog, picioare sa mearga de la parcarea de la finante pana in Unirii. Notat :))

  25. De voi ca aveti cazane si suntenti mandrii imi este mila, dar de mine mi se rupe inima ca ma inec in esapamentul vostru fara catalizator si fara filtru de particule, ca nu pot scoate bicicleta din casa de frica ca ma calca vreun teribilist.
    Si eu am masina, numai pe asigurare si ITP am dat 1500 de lei anul asta, si eu am o anumita dorinta de a o folosi „la maximum” ca doar imi pare rau de banii aia care i-am dat. Da, este mai comod sa mergi cu masina decat pe jos, cu mijloace de transport in comun, sau cu bicicleta, dar ganditi-va oameni buni si la alte aspecte, ganditi-va la viitor. In viitorul apropiat flota STPT va fi complet modernizata, timpii de asteptare vor fi mai mici, fiecare strada centrala devenita pietonala inseamna inca un loc in care iti e drag sa mergi, unde poti face shopping la strada, sa te plimbi. Va invit sa vitizati un oras American unde totul este numai autostrazi si parcari, iar apoi sa vizitati un oras pietonal ca si Amsterdam (Nu exista comparatie si nu exista om sa prefere pe cel American)
    Nu merge maine Ruben Latcau sa puna jardiniere pe banda 1 la cetate, treaba asta e abea in stadiu de licitare a proiectarii, mai este mult pana la implementare. Va fi mai bine

    • Ai dovleac si sun-a gol. Poate altii nu au atata timp de pierdut cum ai tu. Poate altii chiar trebuie sa lucreze. Nu cred ca toti oamenii merg cu masinile doar ca sa arunce bani pe asigurari, combustibil, etc. Dar asta e gandirea la romani : daca nu fac toti ca mine, inseamna ca sunt prosti. Atat se gandeste. Nimic mai mult. La noi nu exista gandirea ca toti ar trebui sa poata folosi orice mijloc de transport care ii convine : ori toti masini, ori toti, ori toti biciclete. Nimic mai mult.

  26. In conditiile in care la Bastion e tot timpul aglomerat, e clar ca traficul cere o banda in plus, nu in minus. Zona aia e pentru tranzit dinspre S spre N si E. Cum sa faci „gradina” dintr-o artera principala? Stiu ca e la moda sa fim eco/bio, dar sa n-o dam in ridicol!

    • Omul e rupt de realitate si traieste in lumea lui fantastica unde inorogi roz zburda pe sub curcubee.

  27. „Orasul este pentru oameni, nu masini. In afara de transport in comun si masini distribuire marfa, masinile de uz personal nu au ce cauta in oras. Si daca sunt, sa fie aspru taxate. Parcari foarte scumpe, impozite mari si cat mai multe taxe.”
    de acord dar in acest caz transportul in comun este nevoie de a fi dezvoltat masiv si eventual gratis pentru toti participantii.
    curios este faptul ca primaria nu are interes pentru constructia de parcari supraetajate necesare mai in toate zonele orasului. sa modifici luind fara sa oferi nimic in loc va produce frustrare

  28. Acu 30 de ani erau 2 masini parcate pe strada unde copiii jucau fotbal fara frica ca o sa-i calce vreun adolescent cu ouale umflate si talpa grea cu o vechitura de 20 de ani adusa din Germania.

    Acu 30 de ani oameni oamenii mergeau la servici fara masini – cu autobuz, troleibuz, tramvai, bicicleta si (soc si groaza) tren. Orasul era mult mai curat, mult mai linistit, oamenii erau mai zambitori, mai amabili, mai relaxati.

    Acum, o mare parte din lume e in viteza, stresata, alearga dupa bani de parca banii abia ce au fost inventati si o sa dispara saptamana viitoare, si cauta confortul la extrem: sa mearga cu masina pana la 1 m de unde au treaba, sa fie mancarea gata preparata si adusa la bot de altii, problemele care exista sa fie rezolvate de altii, lor doar sa le fie bine.

    Si aceasta adunatura de urangutani umple sectiunea de comentarii a ziarelor. Sunt usor de recunoscut, sunt cei mai violenti verbal, cei care urla, injura pe toata lumea, ataca pe oricine nu le impartaseste parerea, iar singurul lor argument este…”Nu-mi convine sa renunt la confort”…

    • Pai muta-te intr-o tara care este cu 30 de ani in urma gen Cuba sau Coreea de Nord. Iti iau eu bilet doar dus numai sa vrei si sa nu te mai introci.

  29. fantastica ideea, de mult e nevoie de ea.
    Vad pe aici prin comentarii o groaza de prosti mandrii ca pot intretine un automobil, dar cand prostu-i prost n-ai ce sa-i ceri, atata poate.

    Tot asa, cat mai multe, sa se vada.

    • Tu vorbesti de prosti, prostane? Ja la caruta si mana magarul la scoala

  30. Stimati comentatori (unii): o parte dintre romanii care emigreaza nu pleaca neaparat pentru bani, ci pentru ca sa nu traiasca printre oameni ca voi. Va bucurati acum, „ati castigat”, va impuneti ideile si parerile, problema e ca nu va avea cine sa va plateasca pensiile mai tarziu, iar cei care trebuie sa va serveasca (medici, functionari, mesteri, comercianti, cei care curata strada, ridica gunoiul sau amenajeaza parcurile) vor fi de tot mai proasta calitate si traiul zilnic va fi mai mizerabil. Dar veti fi bucurosi ca veti putea comenta aici cu ura, caci, nu-i asa, tot ce se intampla in jur nu e cu si despre oameni, ci totul e doar despre USR, PNL, PSD, nu?

  31. Filozoful de la Pârlipăț s-a trezit și cugetă!!
    Băi cap de fontă idiot și sugaci a lui Fritz, ce vor face aceste creaturi în 4 ani va arunca dezvoltarea Timișoarei cu foarte mulți ani în urmă!
    Acești idioți vor să ștranguleze circulația autovehiculelor dar nu se gândește nimeni că peste încă 30 de ani vor fi și mai multe mașini pe străzile orașului indiferent dacă vor fi propulsate cu hidrogen sau electric și atunci să-i vat pe acesti po#onari ce vor spune despre orașul pe care l-au distrus în patru ani.

    • Tu parca traiesti in Austria, nu?