Opinia Timisoarei

Dispar benzi de circulatie in zona centrala, la Timisoara, si apar insule de verdeata pe strada care trece pe sub Bastion. Dupa prima licitatie ratata, administratia Fritz mai lanseaza una pentru proiectare, dupa ce a dublat suma la 60.000 de euro

TIMISOARA. Administratia Fritz vrea o reorganizare a traficului, dar si o noua reducere a numarului locurilor de parcare in zona centrala din Timisoara.

Asta, dupa ce, in primavara, odata cu intrarea in vigoare a noului regulament Timpark, numarul spatiilor in care pot fi lasate masinile in baza abonamentelor a fost oricum redus considerabil.

CITESTE SI: Alti copaci taiati in numele modernizarii si padure de stalpi de iluminat pe Bulevardul Cetatii, la Timisoara. Ultimele imagini de pe santier. Video 

Timpark a lansat in luna iunie o licitatie si cauta o firma care sa asigure servicii de proiectare pentru „Reorganizare parcari si spatiu public Proclamatia de la Timisoara„. Dar pana la termenul limita pentru depunerea ofertelor, nimeni nu s-a aratat interesat de contract. Asa ca, prima licitatie a fost anulata.

Acum, reprezentantii municipalitatii au relansat procedura.

Practic, dincolo de modificarile pe care autoritatile intentioneaza sa le faca pe Proclamatia de la Timisoara, ar urma sa se intervina pe alte 3 strazi, respectiv Carol Telbisz, Hector si o parte din Augustin Pacha.

Una devine complet pietonala, pe alta ar putea fi introdus dublu sens de circulatie, vor fi taiate locuri de parcare, iar pe altele vor fi plantati copaci.

Se injumatatesc locurile de parcare pe Proclamatia de la Timisoara. Augustin Pacha, complet pietonala. Carol Telbisz cu sens dublu. Pe Hector insule de verdeata

Practic, pe strada Proclamatia de la Timisoara, ar urma ca masinile sa nu mai intoarca in bucla dinspre piata Sfantu Gheorghe, iar parcarile acum oblice (in spic) sa devina paralele cu bordura. In plus, administratia Fritz vrea sa taie una dintre benzile de circulatie din fata Ceasului Floral pentru a largi statia de tramvai si a pentru a infiinta noi spatii verzi. Mai mult, reprezentantii primariei se gandesc sa infiinteze terase in dreptul Ceasului Floral.

Pe tronsonul cuprins intre Piata Sfantul Gheorghe si strada Augustin Pacha se doreste eliminarea traficului auto existent, caracterul tronsonului se doreste a fi unul pietonal, se vor realiza accesuri pentru autovehiculele de interventie si aprovizionare prin montarea de bolarzi retractabili. Biciclistii nu vor fi restrictionati. Se vor extinde insulele verzi din jurul arborilor existenti.

Pe tronsonul dintre Episcop Augustin Pacha si strada Martin Luther (strada dintre Punctele Cardinale si Hotel Continental, n.r.) se va asigura o circulatie auto pe o singura banda de mers in ambele directii de circulatie, pe o parte si cealalta a liniilor de tramvai.

Parcarile se vor realiza longitudinal, cu sensul de circulatie auto, zona ramasa dupa intoarcerea parcarilor din pozitia oblica existenta se va ceda trotuarelor sau zonelor verzi, dupa caz.

In zona statiei de tramvai existenta (n.r. – in dreptul Ceasului Floral) se va studia varianta reducerii benzilor de circulatie auto la una singura, suprafetele ramase fiind cedate spre largirea peronului statiei de tramvai si a zonelor verzi existente„, se arata in documentatia postata in Sistemul Electronic de Achizitii Publice.

Pe de alta parte, in strategie se urmareste eliminarea traficului auto si, implicit, a locurilor de parcare pe strada Augustin Pacha, tronsonul cuprins intre Proclamatia de la Timisoara si Carol Telbisz. Aici, administratia Fritz vrea sa planteze pomi si sa puna jardiniere, iar pe strada sa circule doar pietonii si biciclistii.

Pe strada Augustin Pacha se va elimina traficul auto si banda velo dedicata, va fi introdusa vegetatie prin plantari in sol de arbori, cu crestere finala de talie medie sau mare„, mai scrie in documentatie.

In schimb, pe strada Carol Telbisz, cea din spatele magazinului Bega, autoritatile vor sa reintroduca dublul sens de circulatie. Ceea ce insemna ca fie desfiinteaza pista de biciclete pentru a face loc masinilor, fie redeseneaza actuala parcare perpendiculara pe linia Parcului Civic, ceea ce, iarasi, ar inseamna o reducere a numarului de locuri.

Se va analiza posibilitatea introducerii de sens dublu de circulatie auto si realizarea, in zona accesului la parcarea la sol existenta din spatele magazinului Bega o intoarcere tip cul-de-sac (intoarcere in strada infundata, n.r.)„, se mai arata in tema de proiectare.

Una dintre cele mai circulate si aglomerate strazi din zona ar urma, la randul ei, sa fie modificata. Mai exact, strada Hector, cea care duce spre Bastion pe 3 benzi, pe ar putea aparea insule verzi cu arbori de talie mare.

Se va analiza posibilitatea introducerii unor insule verzi ce pot sustine plantarea de arbori cu talie mare. Finisajul trotuarelor se va armoniza cu cele de la Bastion”, se mai arata in documentatia de pe SICAP.

In toata zona vizata de noua reconfigurare ar urma sa fie instalate banci, cosuri de gunoi, jardiniere, rastele de biciclete, panouri de informare si elemente de signaslistica. Cladirile reprezentative vor fi marcate in pavaj prin piese speciale din piatra sau bronz cu informatii istorice.

Si iluminatul public de pe aceste strazi ar urma sa fie schimbat. Una dintre lucrari prevede demontarea stalpilor existenti si plantarea unor noi stalpi, moderni, „cu cabluri in interior, cu corpuri de iluminat moderne”, iar zonele ar urma sa fie iluminate diferit, in functie de utilitatea lor.

Timpark a scos marti iarasi la licitatie serviciile de proiectare (faza DALI). Valoarea estimata a contractului era in vara de aproximativ 30.500 euro, cu TVA. Acum s-a dublat, este peste 60.000 de euro cu TVA.

Firmele interesate isi pot depune ofertele pana in 2 noiembrie.

 

Exit mobile version