Opinia Timisoarei

Din visele lui Nicolae Robu: S-Bahn pana la aeroport, biciclete de inchiriat pentru pasageri si piste pana in Timisoara. Dar si o autogara

TIMISOARA. Pasagerii coboara din avion, inchiriaza o bicicleta pentru a ajunge in oras sau aleg metroul de la aeroport pana in centrul Timisoarei. Asa vede Nicolae Robu transportul dinspre si inspre Aeroportul International „Traian Vuia”.

In urmatorii 7 ani, Timisoara ar putea avea un Centru intermodal pentru pasageri, chiar langa aeroportul. Ideea se afla printre cele 37 de proiecte prezentate de Nicolae Robu pentru perioada 2014-2020, pe fonduri europene, din venituri proprii sau din alte surse de finantare. Costurile estimate de primar pentru cele aproape 40 de proiecte se ridica la 5 miliarde de euro, din care spera ca grosul sa-l atraga din fonduri europene. Romania toata a atras in 2012 mai putin de 4 miliarde bani europeni.

„La aeroport se preteaza sa realizam un centru intermodal pentru pasageri. Asta inseamna ca trebuie sa avem acolo si o autogara, si acea legatura pe cale ferata pentru pasageri (n.r. viitorul metrou) si, de ce nu, trebuie sa asiguram si piste de biciclete pentru cetatenii care vor fie sa inchirieze o bicicleta sa mearga de la aeroport catre oras – daca nu au bagaje, fie pentru cei ce vor sa mearga cu bicicleta pana la aeroport, pentru ca nu e distanta mare si se poate ajunge usor”, a explicat Nicolae Robu.

Asta nu este tot insa! Prin intermediul specialistilor, primarul Timisoarei a estimat si o valoare totala a ridicarii centrului: S-Bahn + autogara + pista + biciclete inseamna peste 100 de milioane de euro.

Ce este S-Bahn-ul?

S-Bahn este prescurtarea de la denumirea germana Stadtschnellbahn care inseamna linie ferata rapida de oras. In fapt, e un metrou de suprafata care asigura transportul calatorilor din centru catre unele suburbii si aeroporturi.

Garnitura e pusa in miscare de o locomotiva electrica si respecta un orar foarte strict de deplasare, pe minute.

S-Bahn exista in mai multe tari din Europa: Germania, Austria, Elvetia si Danemarca, iar principalul sau atu este acela ca descongestioneaza traficul in marile orase si realizeaza o legatura rapida si directa intre centre sau gari si aeroporturi.

 

Exit mobile version