Opinia Timisoarei

Din 27 de consilieri locali au votat 28, iar apoi proiectul a picat la vot. Nu se infiinteaza, deocamdata, Administratia pentru Sanatate si Invatamant si nici nu se mai schimba organigrama Primariei Timisoara

TIMISOARA. Sedinta si scandalul, in plenul Consiliului Local Timisoara. De data aceasta, unul dintre proiectele pe care administratia Fritz le-a intocmit, pentru a putea schimba organigrama Primariei, a fost marul discordiei.

CITESTE SI: Dominic Fritz a facut blat cu PSD si si-a pus toate ‘pilele’ in CA la STPT. Meritocratie USR + Raul Ambrus in noul Consiliu de Administratie al Societatii de Transport Public Timisoara

Dupa minute bune de dezbateri pe marginea infiintarii unui nou serviciu in cadrul Primariei Timisoara, Administratia pentru Sanatate si Invatamant, din cei 27 de consilieri locali ai Timisoarei, au votat… 28.
Intrucat in sedinta intrunita online erau prezenti si invitati din aparatul primariei si nu s-a putut verifica de unde provine votul in plus, procedura a fost reluata.

La a doua runda de votare, proiectul a cazut, cu 13 pentru, 9 impotriva si 5 abtineri.

Acest proiect a picat sau planeaza niste dubii despre cine a votat. Eu va propun sa reconvoc o alta sedinta, o sa retrag si punctul 11, pentru ca cele doua proiecte depind unul de celalalt, deci daca nu a trecut primul, nici nu are rost sa votam celalalt, pentru ca sunt legate„, a precizat primarul Dominic Fritz.

Practic, Administratia pentru Educatie si Sanatate se doreste a fi o entitate care urmeaza sa comaseze toate serviciile si structurile care se ocupa de invatamant si sanatate. Noul organism gandit de administratia Fritz ar urma sa inglobeze activitatile desfasurate in prezent de Serviciul Public Asistenta Medicala Scolara si aparatul de specialitate al primarului cu privire la: finantarea invatamantului, administrarea cladirilor si terenurilor unitatilor de invatamant/sanitare, planificarea, organizarea, verificarea si receptia lucrarilor de reparatii, reabilitari si investitii aferente scolilor si spitalelor, monitorizarea managementului spitalelor.

Odata cu aprobarea acestui proiect venea la pachet si aprobarea organizarii si statului de functii pentru aparatul de specialitate al primarului. Practic, o noua organigrama, dupa ce prima pe care a propus-o administratia Fritz inca din august 2021 a fost contestata si suspendata in instanta.

In cadrul acestui proces de reorganizare ar urma sa apara o serie de modificari. Serviciul pentru Protectia Mediului, managementul deseurilor si salubrizarea, biroul avize si control mediu si compartimentul Protectia Animalelor vor intra toate in subordinea Directiei Calitatea Vietii, acolo unde mai sunt incadrate Serviciul Cultura si Turismul.

Administratia Fritz are in plan sa infiinteze si Serviciul Transport Feroviar, care va gestiona proiectul tren-tramvaiului Timisoara -Resita, dar si proiecte finantate prin PNRR si POR privind conectarea infrastructurii feroviare metropolitane si regionale cu transportul public local.

O alta structura nou infiintata va fi Biroul de Urmarire Contracte si eliberare Domeniul Public, care va intra in subordinea Directiei de Patrimoniu si care va avea rolul de a asigura o mai buna gestionare a disciplinei comerciale in spatiul public.

Conform celor transmise de reprezentantii Primariei Timisoara, numarul de posturi pentru aparatul de specialitate al Primarului va fi de 624, fiind redus fata de structura din prezent.

Exit mobile version