Opinia Timisoarei

De ce pista pentru biciclete taie faleza pentru pietoni pe malul Begai, la Flora? Ne explica viceprimarul Timisoarei!

TIMISOARA. Proiectul de reamenajare a malurilor Begai merge brici, ne asigura reprezentantii Primariei Timisoara. Muncitorii au conturat deja pistele pentru biciclete si trotuarele pentru pietoni. In unele locuri insa, pista de biciclete taie in doua faleza pietonala, cum ar fi in zona Flora.

opiniatimisoarei.ro a scris inca din weekend despre pista amenajata pe malul stang al Begai, trasata cu asfalt rosu. Atunci v-am prezentat un experiment facut de un biciclist din Timisoara, membru al echipei Timisoara Cycle Chic. Acesta s-a plimbat din nou, de la Podul Michelangelo pana la Podul Traian.

In primul video prezentat de biciclist, pista de biciclete desparte in doua trotuarul pentru pietoni. Unii cititori au fost revoltati de felul in care s-a decis amenajarea acelei zone, insa viceprimarul Dan Diaconu sustine ca nu se putea altfel.

„Pistele au fost realizate cu asfalt rosu. Pe partea dinspre Flora este intr-adevar mai ingust trotuarul pentru pietoni. Nu aveam cum altfel sa punem pista de biciclete intr-o parte sau alta, pentru ca pietonii trebuie sa aiba acces in ambele parti, teoretic. Pe o parte, inspre Bega sunt statiile de vaporase, este nevoie de acces la apa, nu putem lasa doar biciclistii inspre canal, iar in partea dinspre Flora nu puteam lasa iesirea din restaurant direct pe pista de biciclete”, a declarat viceprimarul Dan Diaconu pentru opiniatimisoarei.ro.

Pe malul drept insa, in Parcul Alpinet, cel din spatele Catedralei, pista de biciclete a fost amenajata chiar pe alee, in timp ce faleza a ramas exclusiv pentru pietoni.

„In alte parti sunt separate, intr-o parte este pista, iar in alta trotuarul. Doar pe acest mal este asa, pe malul celalalt faleza este doar pentru pietoni, pista este pe sus. Aici nu aveam cum sa ducem pista in alta parte, nu poate iesi cineva din restaurant direct pe pista. Nu este normal nici pentru biciclisti, nici pentru pietoni. La fel si pe partea cu Bega, trebuia acces pentru pietoni la statiile de vaporase. Lucrarile merg intr-un ritm normal”, ne-a mai spus Dan Diaconu.

Vedeti cel de-al doilea video realizat de Alex Valentin-Pokus, in care se poate observa cum arata faleza pe malul drept al Begai, de la Podul Michelangelo pana la Podul Traian!

***

Lucrarile pentru reabilitarea malurilor Begai au inceput la sfarsitul anului trecut, in luna septembrie. Teoretic, la jumatatea anului 2015 ne vom putea plimba pe malurile Begai, fie pe jos, fie cu bicicletele. Practic, sunt refacute trotuarele de-o parte si de alta a Begai, sunt amenajate piste de biciclete pe ambele maluri – cu intreruperi pe terenul care nu este al Primariei, la podul de la Piata Badea Cartan, este cumparat mobilier urban – mai bine de 400 de banci, sute de cosuri de gunoi, 40 de gradene, 2 mese de sah, 70 de sezlonguri si altele, sunt fi amenajate 6 fantani, statii de inchiriere biciclete si punti de acces, 2 rampe si platforme pentru interventii de urgenta pe Bega. Valoarea totala a proiectului este de 51,6 milioane de lei, de la UE venind aproape 30 de milioane de lei.

Exit mobile version