De cand ar putea fi amendati soferii care depasesc viteza sau trec pe rosu in Timisoara si sunt filmati. Primaria si Politia semneaza un protocol

TIMISOARA. Sistemul de supraveghere video din Timisoara, cel care face parte din proiectul de Trafic Management, ar putea fi folosit, la capacitate maxima, in cel mult o saptamana sau doua.

CITESTE SI: Gasim migranti, ce facem cu ei? Intrebarea politistilor locali la Timisoara 

Acesta functioneaza, insa, deocamdata, politistii rutieri nu pot da amenzi soferilor indisciplinati, filmati cum trec pe rosu. Totul din cauza legislatiei.

Cu toate acestea, Primaria Timisoara si Inspectoratul Judetean de Politie Timis vor semna, cel mai probabil, saptamana viitoare, un protocol de colaborare. Anuntul a fost facut de primarul Nicolae Robu.

Sunt convins ca saptamana viitoare vom semna protocolul si ii rog pe conducatorii auto sa respecte regulile. In primul rand, sa nu treaca pe rosu pentru ca pun in pericol viata si bunurile unor semeni„, a fost anuntul facut de edil.

Intrebat daca in urma semnarii acestui protocol se vor putea aplica amenzi, Nicolae Robu a raspuns afirmativ.

Vor putea da amenzi. Am vazut ca s-a invocat Codul Rutier, pentru neaplicarea amenzilor in baza imaginilor de pe camerele video. A fost candva legea asa, acum se permite. Vrem sa descurajam incalcarea legii„, a declarat Nicolae Robu.

Aparatele din sistemul de radare au fost omologate si certificate recent de o echipa de specialisti de la Bucuresti.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Propuneri pentru fixarea clara a „treceii pe rosu”, a stabilirii vitezei reale, …
    1. Propun ca cei care semaforizeaza Timisoara sa revina la succesiunea R – G – V respectiv, V – G – R cu temporizarile adaptate la/ pe intersectie penttru a se delimita clar intrarea pe Galben (inceput) sau Rosu (incert). In EU nu am vazut nicaieri „solutia originala timisoreana” V – R „fara ceva intermediar” (G sau V-palp, sau … ), vezi Timisoara.
    2. Rog ca semnalizarea de tip „informare” (care indica in multe locuri absolut aiurea) sa fie revizuita.
    3. Primaria DT SSC …Pol… sa editeze o brosurica – accesibila contra cost – care sa lamureasca clar cadrul legal si problemele tehnice de amendare. Sau ridicat prea multe intrebari la care „raspunsurile individuale” mai mult sau mai putin competente au derutat lumea, chiar doritoare sa fie disciplinata. De asemeni sa reaminteasca depasirea de viteza de la care pot curge amenzile.
    5. Cei de la DT SSC sa reanalizeze multitudinea de table indicatoare care alterneaza vitezele legale in distante de sub 50 – 100 m (din cauza unor treceri de pietoni, tratate insa neomogen chiar pe aceeasi artera. Inclusiv corelarea cu marcajele (vezi de exemplu, coborarea de pe podul de la Maria, INAINTE (marcaj) si NU STANGA tabla indicatoare, apoi cel spre gara s.a.).
    Cred ca se va putea face o Timisoara curata, dar trebuie fixate bine conditiile.

  2. Esti un prost cu intrebarile tale! Fa un bine comunitatii si emigreaza in alte state

    • Ma faci sa-ti raspund cum nu as fi dorit. Mata stie ca iti dai cu parerea? Iti este teama de disciplina din trafic? sau muschi nu-ti permit asa ceva. Chiar este rau sa ti se aminteeasca ca in alte tari din UE – la Nord de paralela de 40 grade si la Vest de noi – se puneserios problema „circulatiei disciplinate”? Daca altii se straduiesc, cu plusuri sau minusuri inerente sa faca ceva pentru Timisoreni, trebuie luati in deradere? Poate carticica te va constientiza (ca si pe altii) ca trebuie si se poate si altfel. Iar daca te referi la R – G – V in ambele sensuri, adica si V – G – R sa sti ca am dreptate, ca-ti convine sau ca nu.
      Urmeaza ca noua legislatie rutiera sa iti interzica sa telefonezi la volan, sa depasesti viteza, sa circuli fara centura legata, sa fi preocupat de gagica si nu de mers, s.a. I rest, urarrea strabuna …. .

  3. De ce acum doua zile, pe Torontalului radarul arata 66 si eu aveam 52-54…? Chiar sunt toate verificate cum trebuie si ok? Si da, urmatoarea masina era undeva la aproximativ 150 de metrii in spate… inainte de statia Petrom. Ar trebui din cand in cand sa le mai verifice si politia pentru ca in domnul Lae cel care a transformat orasul intr-un santier si doreste bani, cat mai multi bani, nu am incredere nici cand doarme. Iar cu trecutul pe rosu…. sa se faca in asa fel incat culoarea galbena sa existe si sa stea macar un 5 sec, nu ca in anumite cazuri in care nici nu o vezi. Iar despre unda verde….. ce sa mai povestim… un exemplu este chiar bld. Rebreanu care era mai sincronizat inainte (cel putin de la AEM spre Sagului). Sunt convins ca orice om normal ar prefera sa mearga cu 45-55 km la ora constant, fara frane, accelerari si altele, decat sa forteze rosu sau sa alerge cu 80 prin oras, bas ca e mai ok pentru masina si ar scadea enorm si consumul si chiar si poluarea… dar… astea sunt deja Vise si Basme. Cu stima si speranta intr-un viitor mai bun; nu ca dincolo, dar mai bun.

  4. hai sa nu ne luam dupa Robu si facebukul lui, promisiuni auzim tot timpul. si cand nu se face ceva tot timpul e altcineva de vina, a gresit sau ii pune bete in roate. sa asteptam o comunicare oficiala din partea politiei

  5. Radarul de pe Torontalului arata cu cel putin 10 km in plus

  6. Eu propun sa se dea o mai mare importanta testarii psihologice , cursurilor scolilor de soferi , autorizarii acestora , prezentei cursantilor la cursuri , examenului propriu zis , si poate o sa avem evenimente rutiere mai putine si tot poate , la ore de virf , in punctele de ambuteiaj , si la trecerile de pietoni mai importante , cel putin dimineata si la prinz cind intra si ies elevii de la scoala , poate o sa mai apara si agentii pedestrii , adica sa fie pe jos , si nu in masina , care sa dirijeze , fluentizeze traficul , in ultimii ani acestia lipsesc cu desavirsire , daca acestia si ar face prezenta , dar pedestru , prin intersectii , eu cred ca nu ar trece nimeni pe rosu , macar la orele de virf , si toti ar deduce viteza de departe , poate ar trebui incercata si aceasta varianta , sint tari unde prezenta acestora in marile orase , in intersectiile importante este nelipsita , dar asa , cu perseverenta , si apoi , dupa vreo citiva ani , sa vedem rezultatele .

  7. Circuzil zilnic prin pasaj și deseori, când sunt mai multe mașini rulând în coloană cu sub 50 km /oră am văzut cum avertizorul anunța viteze aberante de peste 60-70 km/oră. Evident că toată coloana avea viteză constantă, specialiștii lui pește ar fi trebuit să vadă situațiile acestea înregistrate eronat. Sper că nu ne trezim cu amenzi acasă, pe erorile de aparate. O simplă fotografie nu poate proba adevărata viteză, trebuie văzută și certificată filmarea de cel puțin un operator care să distingă erorile de sistem de semnalizarea reală!