Opinia Timisoarei

Dam bani la firme sa faca promovare pentru Timisoara Capitala Culturala, dar nu apelam la studentii si profesorii Universitatii de Vest Timisoara, care o asigurau gratis

TIMISOARA. Rectorul Universitatii de Vest din Timisoara, Marilen Pirtea a anuntat, in termeni eleganti, ca universitatea, desi membra a Asociatiei Timisoara Capitala Culturala Europeana in 2021, nu a fost consultata in privinta logo-ului de pe materialele promotionale. Aceasta, desi Universitatea de Vest are si resursele umane cele mai potrivite pentru a pune umarul la succesul campaniei orasului. Gratuit. Aceasta in vreme ce unei firme private i s-au dat 11.000 de euro sa gandeasca niste desene.

Recent, un specialist in branding a aratat de ce campania de promovare a Asociatiei Timisoara Capitala Culturala Europeana are foarte multe puncte slabe si nu are un mesaj clar.

CITESTE SI: Campania de promovare a Asociatiei Timisoara Capitala Culturala Europeana, facuta praf de un specialist in branding: E o forma fara fond, un exercitiu vizual neautentic locului

Universitatea de Vest din Timisoara de cate ori a fost solicitata de autoritatile locale si judetene a raspuns pozitiv. S-a realizat un sondaj sociologic de profesorii de la Facultatea de Sociologie care trebuiea sa puna in evidenta nevoile cetatenilor. Noi consideram ca acel sondaj a fost facut profesionist si a fost pus la dispozitia forurilor locale pentru a-l prezenta. Nu vrem sa criticam pe nimeni, nici autoritatile locale si nici membrii Asociatiei, dar noi ne oferin disponibilitatea de a face mai mult pentru Timisoara, in aceasta campanie. Avand in vedere multiplele proiecte pe care Facultatea de Arte le are cu Primaria Timisoara suntem poate putin uimiti ca in acest proiect nu am fost consultati ca universitate, pentru ca este un proiect important si nu poate fi lasat pe mana amatorilor. Este o oferta deschisa de UVT spre autoritatile locale, catre conducerea Asociatiei. Le punem la dispozitia orasului competentele pe care le avem„, a declarat rectorul Marilen Pirtea.

Pirtea a mai spus ca doreste ca prin aceste declaratii sa faca o oferta publica autoritatilor pentru schimbarea logo-ului campaniei.

Nu am avut discutii, noi facem o cerere de oferta publica pentru ca ne pasa, suntem parte a acestei Asociatii, platim cotizatia, dar nu vrem sa fim simpli spectatori„, a mai spus Pirtea.

CITESTE SI: Campania de promovare a Asociatiei Timisoara Capitala Culturala Europeana, facuta praf de un specialist in branding: E o forma fara fond, un exercitiu vizual neautentic locului

11.000 de euro dati degeaba?

Reprezentantii Asociatiei Timisoara Capitala Culturala 2021 au preferat sa plateasca 11.000 de euro pentru conceptul campaniei de promovare unei firme private, decat sa apeleze la specialistii de la Facultatea de Arte, care s-ar fi implicat fara sa ceara vreun leu in schimb.

Decanul Facultatii de Arte din cadrul UVT, Vica Tila Adorian, a precizat, la randul sau, ca facultatea la care este angajat e „cea mai puternica firma de publicitate din oras„.

Facultatea de Arte e cea mai puternica firma de publicitate, daca vreti, cu 16 profesori si 200 de studenti. De anul trecut am creat un colectiv de creatie format din doctoranzi. (…) Nu am fi dorit sa comentam aceste materiale, iar daca noi suntem aici, suntem alternativa la un program existent„, a spus decanul.

Reprezentantii UVT au mai spus ca presedintele Asociatiei Capitala Culturala Europeana in 2021 a venit inspre universitate doar in privinta sondajului sociologic si ca singura nu poate duce in spate toata aceasta campanie.

Una e campania de imagine pentru a deveni Capitala Culturala, alta e imaginea orasului„, a concluzionat Pirtea.

Pe de alta parte, primarul Nicolae Robu, ambasador al Asociatiei Timisoara Capitala Culturala a Europei spune ca nu il preocupa astfel de lucruri, ca e democratie si ca poate sa afirme fiecare ce vrea.

Am fost in UVT de cate ori am fost invitat, nicio invitatie nu a fost refuzata de catre mine. Problema Timisoarei nu e asta, problema Timisoarei e reprezentata de cele 40 de proiecte. Nu ma preocupa astfel de lucruri, e democratie, poate sa afirme fiecare ce vrea. Eu cand eram rector vorbeam despre realizarile mele ca rector, nu m-am plans ca nu ma baga in seama cineva„, a comentat Robu.

Intrebat ce parere are despre felul in care arata logo-ul campaniei Timisoara Capitala Culturala Europeana in 2021, Robu s-a multumit sa afirme: „Nu ma pronunt inca„.

„Fiecare institutie, respectiv persoana fizica din Timisoara, va fi implicata in acest proiect dupa cat doreste sa se implice. N-o sa mearga nimeni cu invitatii speciale si sa traga de mana pe cineva sa se implice. Sunt nenumarate apeluri lansate de Asociatia Timisoara Capitala Culturala Europeana, sunt nenumarate apeluri lansate si de mine ca primar, chiar daca nu Primaria e gestionar. Cine vrea sa se implice se implica, cine nu vrea si nu poate, comenteaza. Stiti ce ma nemultumeste pe mine? Faptul ca in Timisoara nu vad oameni constructivi, decat foarte rar. Vad doar oameni reactivi. Dupa ce se intampla ceva, apare reactie”, a mai spus Nicolae Robu.

Exit mobile version