‘Daca e problema cu cate benzi sa aiba centura, anulam licitatia si facem alt proiect. Vreti?’ Raspunsul inedit dat de premierul Sorin Grindeanu criticilor lui Nicolae Robu

TIMISOARA. Aflat la Timisoara intr-o vizita pe santierul de la Spitalul de Copii, Sorin Grindeanu a atins si tema proiectului pentru soseaua de centura, care acum se afla pe SEAP, iar in 8 iunie este termenul limita de depunere a ofertelor.

CITESTE SI: Cum va putea fi transformata in Autostrada viitoarea Centura de Sud, care va avea cate o banda pe sens, la Timisoara? 

Premierul Sorin Grindeanu i-a raspuns intr-un mod inedit primarului Nicolae Robu care s-a tot plans ca centura de sud va avea doar cate o banda pe sens, si nu doua. Aceasta, desi secretarul de stat in Ministerul Transporturilor Dragos Titea a explicat la Timisoara ca nu sunt necesare deocamdata mai multe benzi, iar daca traficul va cunoaste o crestere uriasa, soseaua ocolitoare se va putea transforma in drum expres si chiar intr-o autostrada.

Daca forma nu e buna, anulez licitatia, facem alt proiect cu 5 benzi pe sens si, evident, nu se mai prinde finantarea. Daca vreti, in modul asta facem pentru orasul Timisoara. Suntem de acord? Haideti sa nu inventam probleme cand nu le avem, sa nu cream situatii care ne pot duce in alta directie. Sa nu mai inventam situatii care, de fapt, nu exista„, a spus ferm premierul Sorin Grindeanu.

Secretarul de stat in Ministerul Transporturilor, Dragos Titea, a explicat vineri ca aceasta sosea, care va ocoli Timisoara in partea de sud – sud est, nu va putea avea mai mult de o banda pe sens din cauza ca nici traficul rutier nu este unul foarte mare, care sa justifice, deocamdata, un carosabil mai lat.

Nu am auzit niciodata daca a fost vreo discutie ca aceasta sosea sa fie la patru benzi de circulatie. Niciodata nu s-a vorbit de patru benzi, cu atat mai mult cu cat exista un studiu de impact. Este un drum cu doua benzi si in lateral e acostament aproape cat o banda. Proiectul nostru include in viitor largirea si trecerea la drum expres, iar daca e foarte circulat, poate trece la nivel de autostrada. A fost o promisiune a premierului Sorin Grindeanu de a realiza aceasta centura si vrem sa o facem cat mai repede. Eu as dori sa discutam la masa cu toti pe lucruri punctuale, toti ne dorim sa facem in regim de autostrada aceasta centura, dar acum avem posibilitatea sa dam drumul cat mai repede la acest proiect„, a declarat Dragos Titea la Timisoara.

Si directorul DRDP Timisoara, Horatiu Simion, a declarat ca s-au facut calcule si ca traficul rutier de pe ruta Moravita – Timisoara nu este unul atat de mare incat sa fie nevoie de patru benzi de circulatie pe Centura Sud. Simion a mai aratat ca pe actuala bucata de centura circula cu mult mai multe masini decat ar circula prin sudul orasului si pana in prezent soseaua nu a fost blocata.

Presedintele Consiliului Judetean Timis, Calin Dobra, a explicat ca in acest moment pe ruta Moravita- Timisoara trec 3.700 de masini zilnic. Pentru ca soseaua sa aiba patru benzi de circulatie pe aici ar trebui sa treaca aproximativ 8.000 de masini in fiecare zi.

Proiectul privind Centura de Sud se afla pe SEAP, iar 8 iunie este termenul limita de depunere a ofertelor.

Centura de Sud a Timisoarei va avea 24 de kilometri aproximativ, este o lucrare care valoreaza peste 80 de milioane de euro, va avea 12 poduri si pasaje si mai multe intersectii la nivel.

FOTO: Virgil Simonescu

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. „facem alt proiect cu 5 benzi pe sens si, evident, nu se mai prinde finantarea”
    Asta e pe modeleul, daca comentati fac proiectul sa nu iasa. Ce om lipsit de bun simtz.

    • n-ai inteles nimic!

    • Depinde de sistemul de referinta : eu vad ca e un raspuns pertinent si pragmatic . Robu numai avioane are in cap . Timisoara a ramas si va ramane fara proiecte , tocmai din cauza filozofilor din oras . Atata se comenteaza , dar nu se face nimic .

  2. E un rapuns prost si lipsit de bun gust. Totul la psd e in viitor. Vedem ce iese si din cenura asta ca deocamdata e la stadiul de VORBE. Asa si cu banii de spital si alte cele. Suntem in iunie aproape si nu a venit un leu de la guvern. Maine-poimaine pica guvernul si pe urma zice ca el a vrut da nu a mai avut timp. Deci pana azi de la guvern s-a primit ZERO… restul sund doar vorbe lipsite de substantza.

  3. orice numai sa nu se faca. PSD este total anti Timisoara ! Oradea are 4 benzi ,Aradul 4,zic numai de orasele din zona ,iar Timisoara nu are deloc !

  4. Domnilor, faceti centura aia odata….o banda, jumate de banda, dar faceti-o odata ca ne-am saturat!

  5. Au nunarat „numarul masinilor ca fiind 3700”, dar nu au spus care este numarul de camioane si TIRuri ce au aceasta ruta!? Foarte mare parte, daca nu aproape tot traficul de marfa dintre Romania si Serbia se face pe aceasta ruta, persoanele ce traiesc pe strazile pe unde trec aceste camioane pot da o estimare mai buna decat cei dintr-un birou din Bucuresti. O banda pe sens ar insemna risc foarte mare de accidente, o buna parte ce vor fi soldate cu victime datorita regimului drumului (centura ocolitoare, nestrabatand localitati) si starea drumului (cel putin la inceput fiind foarte bun).
    Degeaba as spune ca „sangele acelor victime ar fi pe mainile celor care au facut o treaba doar sa inchida gura multimii si nu pentru scopul cu care ar fi trebuit realizat. Adica domnul Grindeanu cu cabinetul sau!)” . Sper sa nuse ajunga acolo, dar de va fi asaatunci cei in culpa sa nu aiba pic de odihna si vada infata lor nenumaratele nenorociri cauzate de ei! Si sa nu aiba sicopii sau familiile lor aceeasi soarta ca sj aceia!

    Deci, eu spun da, anulati licitatia si faceti treaba asa cum trebuie, nu in bataie de joc si cu risc foarte mare de accidente!!!